24 april 2024, 15:20:27

wanneer het eerste ei?

Gestart door Ed, 17 april 2006, 08:42:01

« vorige - volgende »

Ed

17 april 2006, 08:42:01 Last Edit: 17 april 2006, 09:05:21 by Stijn dc
Hoi Allemaal,

Ik heb hier een pop zitten en moet een ei gaan leggen haar eerste voor dit nest.

Nu heb ik dit koppel zo kleine twee maanden in huis en heb hem toen mee gekregen toen ze al een ei hadden. Maar dit ei was kapot. En er lag een veel te klein ei in ik heb ze gewoon de gang laten gaan totdat ze er geen intresse meer in toon de.

Ik heb ze daarna gewoon een normaal broeblok gegeven want wat ik er bij kreeg was twee keer niks. Allles ging goed ze hebben het gecontoleerd en goed gekeurd. Gingen ook gelijk te keer. Zag haar dikker worden maar ik zie nog steeds geen ei ik heb ze ook een nep ei gegeven om de boel een beetje te motiveren. Met als resultaat dat ze vol aan het breden zijn op een nep ei en de pop blijft dik.

Dus nu de vraag hoelang blijft het eerste ei maximaal uit.

Ze is niet ziek ze is heel vitaal ze klimt en kloutert eet drinkt doet alles wat een normale vogel doet ze is alleen dik.

Ze hebben alles.

Sepia
Klakblok
Maagkiezel
Grit
Ei voer
Normaal voer
Water

Groetjes
Ed

Stijn dc

hoi

ik denk dat het je eerste eitje dan toch bijna moet gaan komen. Het hangt van vogel tot vogel af. Soms leggen ze een paar dagen na de paring, maar soms duurt het tot twee weken na bevruchting voor er eitjes zijn. Gewoon geduld hebben, zo te horen is jouw vogel in prima broedconditie.

*edit: ik heb ook even je topictitel veranderd, zo is het makkelijk voor anderen om met de zoekmachine info te zoeken*

succes

stijn

Ed

Hoi Stijn,

Bedankt voor je antwoord ik wou het even weten of er eventueel iest mis kon zijn maar jij denkt er het zelfde over als ik dat ze in perfect conditie verkeerd. Dat geduld heb ik wel hoor we wachten het gewoon af.

En de verandering van de titel is wel oke hoor.

ps. komt het ook voor dat het wel eens langer dan 2 weken duurt of is dat echt maximaal.

Groetjes
Ed

Stijn dc

hoi

zeker ben ik er niet van, maar ik denk dat twee weken toch wel bijna het maximum zal zijn. Maar als jij zegt dat ze "dik" is, en dan bedoel je wss achteraan :), dan zal er toch wel een eitje op komst zijn. Als je vogel ineens en heel snel "ziek" word mag je denken aan legnood, maar ik denk dat de kans daartoe heel klein is, maar hou er rekening mee.

Ed

Hoi Stijn,

Is dit dik van achteren.





groetjes
Ed

Stijn dc

hoi

dat lijkt er idd wel op ja. Ik zie het niet heel goed, maar op de tweede foto zie je toch een beetje een bult

Mooie forse lutino trouwens!


Ed

Hoi Stijn,

Je neemt er ook niet mekelijk een foto van. En het is inderdaad een forse Lutino en kompleet geen kaal plek achter de kuif.

We wachten het maar af meschien gaat ze hem nog leggen.

In iedergeval bedankt voor je reactie

groetjes
Ed

Rianne

Hoi,

mijn koppel paart ook al ruim een week, maar er is ook nog geen ei.
Heeft je pop ook een knik in de staart? Bij Gedrag staat een stuk over gedrag bij kweken, met foto van een pop met ei.

Ed

Hoi Rianne,

Nee ze zit niet met de staart in een knik. Maar het is bij mij al meer als een week vandaar maar ze lijdt er niet onder zo te zien ze is erg productief.

groetjes
Ed