28 maart 2024, 18:00:10

Vogelpark Avifauna

Gestart door Mandy, 11 juni 2003, 15:30:11

« vorige - volgende »

Mandy

11 juni 2003, 15:30:11 Last Edit: 11 juni 2003, 16:10:11 by Mandy
Hallo allemaal,

Sommige mensen weten dat ik 1-2 juni naar vogelpark Avifauna in Alphen a/d Rijn geweest ben. Daar was ik heel enthousiast over en wil ik ook iedereen die een beetje van vogels houdt aanraden! ;D
Hier een impressie van mijn weekendje.
Deze foto's heb ik met mijn gewone spiegelreflexcamera gemaakt en met telelens. Daarna heb ik ze ingescant en bewerkt met ACDSee, ben met die andere betere programma's niet zo thuis helaas. :-/

Hier sta ik bij een valkparkietenvolière. Hier zaten alleen maar lutino's in. Deze waren ook volop aan het broeden en hadden allemaal lutino jongen en de kale plekjes op de kopjes vielen me enorm mee moet ik zeggen.


Dit zijn de lori's die in de lorilanding los rond vliegen en die je naar je toe kan lokken met een bakje nektar




De pelikanen




Hier een lachvogel, kookkabura schrijf je geloof ik?, met een hapje (dood kuikentje :( ) in de snavel.


Een neushoornvogel


Een heel mooi plaatje vind ik zelf, een arend. Die vloog rond in een vogelshow. Ook vlogen er een uil, een neushoornvogeltje en ara's rond, heel mooi!



Ook qua natuur is het een heel mooi park.


En hier sta ik weer bij een andere valkparkietenkooi. Hier zaten ook lutino's en grasparkieten. In een andere kooi zaten alleen wildkleurmannetjes en er zijn ook vele andere parkieten- en papegaaiensoorten.




Misschien wel leuk voor een 2e meeting? :)
Meer info; www.avifauna.nl
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Leuke foto's joh. Die lori landing is echt leuk. Ik zat toen echt vol met die vogels, allemaal te knagen aan mijn ketting :D, en een heleboel maar jaloers staan te kijken  ::).
Hoeveel valkjes zaten er in die voliere dan? Naar wat ik me er van kan herinneren zaten er meer in. Of zaten ze ergens achterin?
Mocht er een volgende meeting komen, gaan we daar heen :D. Die mag er van mij wel weer komen ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Ja Mariska, vind ik ook een goed idee! ;D

Er zaten zo'n 20-30 valkparkieten in geloof ik, maar ze zaten inderdaad wat achterin en er waren er een aantal aan het broeden. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Hier nog een mooi plaatje voor jou Mariska! ;D

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Mooi hè, Afivauna. Daar woon ik niet ver vandaan, dus als er daar een meeting komt ben ik zeker van de partij  ;D We zijn er zelf vorig jaar geweest, maar we gaan binnenkort weer kijken. Een tip als iemand gaat : ga op een doordeweekse dag want in het weekend staat die lorilanding helemaal vol kinderen en kom je er niet bij.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natalie

11 juni 2003, 16:45:11 #5 Last Edit: 11 juni 2003, 16:45:41 by Natalie
Hoi Mandy!

Echt hele mooie foto's hoor. Je kunt wel fotograaf worden ofzo!  ;)


Tara

Hoi,

mooie foto's Mandy, echt waar, het zou leuk zijn als er een tweede meeting komt voor jullie, spijtig voor mezelf dat ik niet kan komen :'(.

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara,

De volgende meeting kom jij ook gewoon hoor. Daar gaan we zo veel mogelijk aan proberen te doen.
Tenzij je het niet wilt, maar dat lijkt me sterk.

Groetjes lique

Mandy

Dat is naast mijn volière ook een hobby van me; fotografie, al komt het er de laatste tijd niet veel meer van. :-/
Ik heb een Nikon F60 met een 28-80 en 80-210 telelens en ook heb ik een paar close-up lensjes en daar heb ik o.a. deze foto mee gemaakt;

En daar ben ik 1e mee geworden op een klein fotowedstrijdje hier in de buurt. In het echt zijn deze foto's veel mooier en zeker die ik uitvergroot heb. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Bedankt dat je nog aan mij dacht met die pinguins :-[. Lief van je.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

11 juni 2003, 21:15:48 #10 Last Edit: 11 juni 2003, 21:18:10 by tara_dewulf
Hoi Angelique,

natuurlijk wil ik komen maar dan zit ik met de volgende probleempjes ....

* als ik het zal vragen zal het meteen nee zijn van m'n ouders
* als het op een werkdag is kan ik zowiezo niet
* vervoer?

Zie je :-/ Dit zijn zo allemaal dingetjes waar ik aan raadsel :( :'(. Maar wel bedankt hoor ::)  :-*

Speedy

Hoi Mandy,

Mooie foto's kan jij maken hoor, je kan wel zien dat het in je zit.
Die ara's in hun vlucht is schitterend.
Rob heeft ook een Nokia, maar dan een ander type, wel heel mooi spul ook, met lensen enzo, wij maakten ook heel graag veel foto's, maar het is er een beetje uit nu, door die digitale camera.
Eigenlijk wel zonde, maar ja, wie weet halen we hem ook nog wel eens tevoorschijn.
Dit is allemaal zo makkelijk nu he, je stuurd je prachtige kiekjes door naar de hema foto service en 2 tot 3 dagen later kan je ze al ophalen.

Groetjes,
Trudie