28 maart 2024, 21:10:45

zooitjeom de kooi!

Gestart door mr.tops, 7 september 2002, 13:22:53

« vorige - volgende »

mr.tops

goededag valkenliefhebbers!
ik heb een vraag:onze valk sjimmy maakt er altijd een zooitje van als ie gaat eten uit zn bakje.
de hele vloerbedekking om zn kooi is altijd een zooitje!!!
wie weet er een oplossing voor?!?
is er iets te koop(iets van een plastice rand om de kooi ofzoiets)??!
en is dat ook ergens te koop??
of hebben jullie andere tips! ::)

alvast bedankt
henk v essen alias mr.tops

cisca

Hallo Mr Topps.
zo te zien heb je een probleem met rommel om de kooi,een tip die ik zelf ook gedaan heb zet zijn voerbakje op de grond in de kooi dus niet aan de tralies hangen dat scheelt al een heel eind en verder weet ik niet wat je op de bodem gebruikt maar zand maakt ook veel troep dus mijn advies is dan gebruik beukensnippers en verder ach ik heb er 5 dus ook best wel eens rommel .
veel sucses en plezier met je valk.

mr. tops

hallo cisca.

bedankt voor je tip. we zaten er zelf ook al aan tedenken om het bakje op de grond te zetten!! alleen is het bakje nu te hoog, dus moeten we ff een nieuwe halen!
de tip met de beukensnippers gebruiken we al is zeker erg makkelijk! dat geeft inderdaad minder troep!
ook veel plezier met je valken!

groetjes jolanda en henk.

Dennis Knol



Zelf heb ik bakjes op de grond met de rand naar binnen zodat er geen rommel naast komt.En dan staan de bakjes nog op de grond ook!en dan houtsnippers/beukesnippers en dan komt er niet echt veel rommel.Maar dan moet de bodem wel hoog zijn,wat bij mij het geval  is in de huiskamervoliere.