15 juni 2024, 19:55:39

Eitjes

Gestart door Rossi 46, 18 februari 2006, 11:15:49

« vorige - volgende »

Rossi 46

Hoi,

M'n valkje legt eitjes. Op zich heel mooi alleen ik wil nu nog geen jonkies (de valkjes zijn ook nog geen 1 jaar oud). Hoe moet ik dit aanpakken??

Moet ik de eitjes weghalen  ???

Graag julluie advies......

groetjes Jack  ;D


Rianne

Hoi,

weet je zeker dat de eitjes bevrucht zijn? Dan kun je ze weghalen en vervangen door nepeitjes. De valkjes zullen hier evengoed op broeden, maar na +/- 23 dagen zullen ze van de eitjes afstappen en er niet meer op broeden.

Rossi 46


Dus de eitjes helemaal weghalen is niet goed. Want dat had ik in eerste instantie in gedachten.

Het vervangen door nepeitjes.....moet ik dat 1 voor 1 doen of wachten tot ze allemaal gelegd zijn.

groetjes jack

Rianne

Hoi,

als je de eitjes helemaal weghaald, blijft het popje waarschijnlijk doorleggen.
Ik weet niet of de volgorde van vervangen wat uitmaakt. Zo gauw het popje eraf is, kun je wel wat vervangen denk ik.

Rossi 46

he bedankt voor jullie reakties.

Dan weet ik wat ik nu moet kopen. En het is nog niet eens pasen... ;D

groetjes jack

Riny

Hoy Jack
Als je de eitjes laat liggen tot de pop uitgelegd is,dan is bij de eerstgelegde eitjes het embryo al tot ontwikkeling gekomen.
Als je geen nepeitjes hebt kun je ook aan beide kanten een gaatje in het ei prikken .
Groetjes Riny :D

Rossi 46

20 februari 2006, 13:13:50 #6 Last Edit: 21 februari 2006, 16:54:03 by Rossi 46
Hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag gelijk nepeitjes gekocht. Dit op aanraden van jullie. Ze alweer een eitje gelegd. Maar ik heb deze, toen ik kans had, vervangen door het nepeitje. Hopelijk doe ik niks verkeerd.

groetjes Jack :)

Rossi 46

Ik blijf als leek zijnde met vragen zitten. Hoe zit het nu met het schoonmaken van de kooi. Mn valkje heeft de eitjes gelegd op de bodem van kooi. Alleen de kooi moet ook een keer schoon.

Hoe doen jullie dit??

groetjes Jack  :D