Total Confusion................over het Geslacht van Mijn Valken

Gestart door TerrorBird, 22 februari 2006, 09:46:15

« vorige - volgende »

Man of Vrouw  Vrouw Of Man    ????????

Het zijn Beiden  Mannetjes
0 (0%)
Het zijn Beiden Vrouwtjes
1 (100%)
Het zijn een Mannetje en Vrouwtje
0 (0%)
Zijn nog Tejong om zeker Tezeggen
0 (0%)
Fotos zijn te onduidelijk
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

TerrorBird

Hallo

kunnen jullie me meschien   of niet nou twee vrouwtjes twee mannetjes of een mannetje en een vrouwtje  zijn  ::)

heb ze sinds november vorigejaar  volgens de verkooper is het een paartje man en vrouw dus en ze waren toen ongeverr 8/12 weken volgens hem
::)

ik heb altijd gedacht dat de grijze een mannetje was  en de geparelde een vrouwtje was ::)

maar sinds een paar weken begint de grijze macho en versiergedrag tevertonen
:-\ hijs echt op slag veel luider en druker nu dan voorheen
de geparelde heb ik nooit macho en versiergedrag zien vertonen    ::) terwijl die toch veel weg heeft van een mannetje

om het kort tehouden de geparelde die op het oog op een man lijkt gedraagt zich meer als een vrouwtje  en de grijze die op het oog een vrouwtje lijkt gedraagst zich veeeeeeeeeeeeeeeel meer als een  mannetje ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

>:( WTF....................

::) weten jullie meschien wat ze zijn op basis van de onderstaande fotos
I know ze zijn niet super duidelijk maar duidelijker fotos volgen nog

http://www.tinypic.com/view/?pic=oa3bcw
Beiden
http://www.tinypic.com/view/?pic=oa3bqc
Geparelde
http://www.tinypic.com/view/?pic=oa3db8

Tjow
TerrorBird......................thanks voor de reachties alvast

Rianne

Hoi,

afgaande van de gedragsbeschrijving zou ik zeggen dat de wildkleur een mannetje is. Is zijn masker al geler geworden sinds je hem hebt?

Als de geparelde heel rustig is en nooit fluit, zou dit een pop zijn. De parels zullen dan blijven. Is het een man, zullen ze verdwijnen. Aangezien de geparelde een bonte is, zal dat langzaam gaan.

TerrorBird

Citaat van: Rianne op 22 februari 2006, 09:52:30
Hoi,

afgaande van de gedragsbeschrijving zou ik zeggen dat de wildkleur een mannetje is. Is zijn masker al geler geworden sinds je hem hebt?

Als de geparelde heel rustig is en nooit fluit, zou dit een pop zijn. De parels zullen dan blijven. Is het een man, zullen ze verdwijnen. Aangezien de geparelde een bonte is, zal dat langzaam gaan.

Hallo

uuuh   volgens mij is zijn masker niet of nauwlijks geler geworden ::)
kan het niet zijn dat het een vrouwtje is met teveel mannelijke hormonen is   

en jah de geparelde  ::)is idd een heel stuk rustiger 
terwijl die wel zoeen gelemasker heeft ??? kan het een GAY zijn :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\?????????

Tjow
TerrorBird

Rianne

Je geparelde is bont, dus dat houdt in dat hij/zij een vlekkerig patroon heeft. Bij bont kun je aan het uiterlijk niet zien of het een man of pop is.

Het kan voorkomen dat een pop zich als een man gedraagt, als je echt zekerheid wilt kun je een DNA test laten uitvoeren. Kijk hiervoor op www.gendika.nl het is dan de bedoeling dat je zakjes aanvraagt en hierin veertjes van je valkje doet.

TerrorBird

Citaat van: Rianne op 22 februari 2006, 10:17:43
Je geparelde is bont, dus dat houdt in dat hij/zij een vlekkerig patroon heeft. Bij bont kun je aan het uiterlijk niet zien of het een man of pop is.

Het kan voorkomen dat een pop zich als een man gedraagt, als je echt zekerheid wilt kun je een DNA test laten uitvoeren. Kijk hiervoor op www.gendika.nl het is dan de bedoeling dat je zakjes aanvraagt en hierin veertjes van je valkje doet.

Ok thanx

volgens mij kost zoeen test een fortuin ofnie...................................... ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Tjow
TerrorBird

Rianne

22,50 per vogel, dus ja, als je er 2 hebt is dat best prijzig.
Ik zou het allemaal nog even afwachten. Voor de valkjes maakt het niet uit, of hun maatje van hetzelfde geslacht is of niet.
Als je er mee wilt kweken natuurlijk wel ;D

TerrorBird

Citaat van: Rianne op 22 februari 2006, 10:25:53
22,50 per vogel, dus ja, als je er 2 hebt is dat best prijzig.
Ik zou het allemaal nog even afwachten. Voor de valkjes maakt het niet uit, of hun maatje van hetzelfde geslacht is of niet.
Als je er mee wilt kweken natuurlijk wel ;D

Idd   das well een  serieus   bedrag.........................
mare hoezit het met gedrag
is het mannetje dominanter in de regel  of juist andersom  ::)

Tjow
TerrorBird

Rianne

Een mannetje zal, naarmate hij ouder word, steeds meer en drukker gaan fluiten. Je kunt zelf proberen of hij iets van je over neemt, bij voorbeeld 'fiet fieuw', het bouwvakkersfluitje.
Ook zal bij jouw valkje het masker geler worden als het een man is.

Voor je bonte valkje geld hetzelfde, alleen blijft de kleur hetzelfde. Als het een man is, verdwijnen alleen de parels.
Als het een popje is, is ze wat rustiger, en fluit ze geen riedeltjes. Wel roept en piept ze wat.

Ze zijn 5,5 a 6 maanden oud, dus het kan nog alle kanten op. :)