3 mei 2025, 14:26:48

bezig met kweken en eivoer????

Gestart door marloesje, 14 februari 2006, 13:05:16

« vorige - volgende »

marloesje

haai haai ben ik weer hahaha
met mijn 2 valkjes ben ik nou bezig om te kweken he maar nou vraag ik me af of ik dan gewoon elke dag droogeivoer erin mag zetten en als er dan jonkies zijn dan gewoon nat maken

Rianne

Hoi,

je kunt het nu ook alvast vochtig maken, en er een beetje roosvicee doorheen doen. Vinden ze vast lekker. :)

moonwitch (diana)

Hoi Marloes

Het hangt ook af van welk eivoer dat je gebruik.
Ik gebruik in princiepe altijd eivoer dat al vochtig is, dus daar voeg ik geen extra vocht aan toe.
Bij mij eten ze zo wie zo geen droog eivoer, ook niet als dat vochtig is gemaakt.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Marloes,

Ik gebruik droog eivoer en meestal maak ik dat wat rul met water maar dan moet je het een paar keer per dag vervangen omdat het na 4 uur al gaat bederven.
Maar ik geef ook wel droog eivoer en dat gaat ook prima en dat bederft niet zo snel omdat het droog en goed verpakt al een jaar houdbaar is en buiten de verpakking ook wel een aantal dagen.
Dus als je niet makkelijk een paar keer per dag het eivoer kan vervangen dan kan je het ook droog geven maar wel zorgen dat er genoeg water in de kooi staat want als ze jongen hebben drinken ze erg veel water.

Groetjes, Paul