Re: Diergedrag vs mensengedrag: Jaloezie of niet?

Gestart door Tara, 23 november 2005, 18:33:15

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Inger,

super dat je dit hier hebt geschreven.
Was het nu sticky of niet? Heb er niet op gelet, beter van wel in ieder geval.

In elk geval, bedankt voor de duidelijke uitleg, hier hebben veel mensen heel veel aan.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ik heb het nu even Sticky gemaakt, is idd goed idee. Ben ook benieuwd naar reacties van anderen hierop. Ik vind zelf vogelgedrag een heel boeiend onderwerp.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Ik vind dat je het heel goed en duidelijk hebt uitgelegd. :)

Shirly

Hallo,

Het is echt super dat je dit verteld hebt. Het is inderdaad zo dat wij mensen bij het gedrag van dieren naar ons zelf kijken.
Ik betrap mijzelf daar ook op. Gisteren had ik ook nog een gesprek met mijn buurvrouw over mijn vogels en zij refereerde ook steeds naar de mens.

Grappig eigenlijk hoe dat wij denken dat we zo superieur zijn. Dat alle dieren op ons lijken hihi...

Ik zal er zeker op letten. En er ook "proberen' er niet tussen te komen als ze elkaar verjagen om de aandacht.

Heb je nogmeer van deze wijsheden?
Vind het wel interesant.

Groetjes Shirly

Kilian

supergoeie uitleg!!!
Heb zelf weer heel wat bijgeleerd!
Groetjes Kilian en Denzel ;D

Carin

Heel duidelijk en herkenbaar verhaal..

Ik zie het hier ook gebeuren: Als ik Modo kroel, komt Calimero er als een gek aan, duwt Modo weg en wil zelf gekroeld worden..  ;D

Ik vind het wel interessant, dus ben benieuwd naar meer! ;D

marga

hoi

als punky  een pop en coco een pop bij me zitten komt sjors  een mannetje er ook snel bij zitten sjors en punky zijn een koppel  en sjors jaagt altijd coco weg en gaat altijd heel vel krijsen naar coco
groetjes marga

Bianca

En toch blijft het leuk om ze aan je eigen manieren en gedrag te reflecteren............hihihihihihihi.
Alleen moet je dit wel altijd in je achterhoofd houden off course.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Ik vraag me af, kan een valkje dan wel blijdschap tonen?

Riny

Hoy Rianne
Of het echt blijdschap is weet ik niet maar je kunt toch wel merken wanneer ze happy zijn.
Wij noemen het dan blij,ik zou niet weten welk ander woord ik er voor moet gebruiken.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Het is inderdaad een betere verwoording AFGUNST....dat is ook wat ik bij MIJN Romy heb gezien....zij wil IETS wat een ander heeft....en bij haar LUKT dat niet omdat haar partner het niet wil/doet.

Gr. Wilma ;)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

LekkerDier

Leuk stuk heb je geschreven Inger m!

Welke opleiding heb je precies gedaan? Wageningen. life sience?
Waar doe je die opleidingen gedrag bij papegaaien?
Ik doe zelf een HBO en zoek voor volgend jaar een afstudeerplaats, vandaar die intresses van wat, hoe en waar...

Even over het gedrag, ik doe zelf ook veel met paarden en daar schrik je je ook helemaal wezenloos als je ziet dat mensen hun paarden als mensen behandelen of nog erger... als barbies!
Trouwens bij honden zie je het ook, of eigenlijk bij alle dieren wel denk is.

Ik ben van mening dat je naar de natuurlijke leefomgeving van een dier moet kijken om te bepalen wat een dier nodig heeft om gelukkig te zijn.
Leven de dieren in grote groepen in de natuur? Stop ze dan niet alleen in een kooitje. Houden de dieren van buiten zijn en rennen, neem dan geen dier op een flat van 12 hoog die maar 4x op een dag naar het veldje heen en weer mag! (met een truitje aan)

Met een beetje gezond verstand en eventueel een boek of andere informatie kan je zelf ontdekken wat een dier nodig heeft. Nog interessant ook!

Inger m

Hoi,
Ik heb zelf HBO Diermanagement gedaan, gevolgd door idd Dierwetenschappen in Wageningen. Wat betreft papegaaien heb ik module 1 en 2 gedaan bij Tinley (www.tinley.nl).

Ik ben zelf ook bezig met paarden. Zo rij ik ook paard en heb ik gemend met paarden. Het paardenvolk is vaak een volk apart, zeker als het wedstrijdpaarden betreft. Er zijn paarden die vrijwel altijd op stal staan en in de bak lopen, maar buitenrijden of een weiland is 'te gevaarlijk'. Ik denk dat het grote aantal gedragsproblemen bij paarden te wijten is aan de foutieve behandeling van hun (rijke) eigenaars met nul komma nul gevoel voor de behoeftes van dieren.

Een paard hoort op zn minst dagelijks buiten te lopen, soortgenoten om zich heen te hebben en voldoende beweging te krijgen.

Ik denk dat manege Mansour in Arnhem (www.mansour.nl) al en behoorlijk eind op de goede weg is met paarden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

LekkerDier

Wat gaaf die papegaaien cursusen van tinley! Die hou ik zeker in gedachte.
Dierwetenschappen lijkt me inderdaad ook een leuke opleiding.