13 mei 2025, 06:39:56

Broeden, kweken, handopvok.

Gestart door Lucky Charlie, 18 februari 2006, 17:47:32

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Heey,

Ik heb een een paar vraagjes.
  - Hoelang broeden valkjes?
  - Broeden ze al vanaf het 1ste ei?
  - Is het echt waar dat je de jongen vanaf de 1ste dag dat ze er zijn al uit het nest kunt halen, en hoelang dan?
  - Als je teveel aan de jongen zit laten de ouders ze dan niet in de steek?

Ik ga nu nog niet kweken want mijn valkjes zijn nog geen jaar oud, maar ik wil alles graag ruim van te voren weten. Ik weet graag van alles over valkjes. ;D ;)

Dat waren mijn vragen.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hallo Lutske
Valkjes broeden ongeveer 21 dagen.
Meestal beginnen ze na het tweede gelegde eitje te broeden.
Ik haal zelf de jonkie's de eerste dag er nog niet uit,ik laat ze dan nog lekker uitrusten.
Uit het ei komen is hard werken voor een valkje.
En daarbij komt ook nog dat ze dan heel erg snel afkoelen.
Bij mij wordt meestal even met de valkjes gekroeld als ik de nestcontrole uit voer.
Als er jonkie's bij zitten die ik tam moet maken ,haal ik ze er vaker uit.
Als je een maal per dag ze eruit haalt laten de ouders de jonkie's niet in de steek.
Groetjes Riny :D

patty_dordtse valkjes

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,4010.0.html

-daar staat alles van broeden///kweken

en is dat een jonge poes/kater?

ik zelf heb een kater van 3 jaar binnenkort en die is bang van de valkjes 8 stuks die in huis losvliegen en van de week betrapte ik sommige valkjs met express laag vliegend erover heen en hij wilde dit keer wel voor 1 KEER een tik geven.

;)
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lucky Charlie

Het is een poes, 19 mei wordt ze een jaar. Ze is niet bang voor de valkjes en wil er ook wel eens naar slaan, maar ik let er altijd goed op. ;) Kitty, zo heet de poes, ziet de valkjes meer als speel kameraadjes. Maar als ik haar alleen met de losvliegende valkjes laat zou ze ze denk ik wel dood spelen. Ingo het valkje bij Kitty op de foto, Klimt vaak als kitty voor de kooi zit te kijken met de vleugel wijd helmaal naar beneden. Ze kijkt dan naar kitty en als die dan naar haar toe loopt klimt ze snel weer omhoog. Dit ziet er heel grappig uit ;D Als kitty te dicht bij Ingo komt blaast ingo naar haar, maar Ingo daagt Kitty graag uit.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

patty_dordtse valkjes

Ik loop nooit de kamer uit als ze los zijn als de kat binnen is.

een poes/kater hebben scherpe nagels die zo blijven vast zitten.
heb het 1 keer meegemaakt met me andere hond die kreeg zo een nagel in de oogje.
maar zou echt goed blijven opletten iedergeval.

grtjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Bianca

Mijn oude kat heeft een keer de kooi van het plafond afgeslagen en mijn grasparkietje opgegeten, we hebben alleen wat veertjes, bloed en één pootje terug gevonden!!!!
Dit is echt geen geintje, voor je het weet is het gebeurd, en zeker als je zelf al zegt dat ze niet bang is voor de vogels, en zeker als ze gewoon in de zelfde kamer loslopen met elkaar.
Ik zei toen altijd, maar mijn kat zou dat nooooooooooit doen.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hallo Lutske
Ik ben het helemaal met Bianca eens.
Het blijven dieren.
En als het een keer mis gaat,is het meestal goed mis.

Rianne

Het speeksel van katten werkt als een vergif als hij een vogel heeft gebeten. Als je snel bij de dierenarts terecht kunt, is er nog wat aan te doen.

Ik zie dat je ook handopfok in je titel hebt staan, je bedoelt toch niet dat je vanaf dag 1 een valkje met handopfok groot kan brengen?
Want dat gaat heel vaak fout omdat ze niet de bouwstoffen meekrijgen van de ouders. Die zitten niet in handopfok voer.

Lucky Charlie

hallo,

nee hoor, dat bedoel ik niet. Ik heb het een beetje verkeerd gezegd. Ik bedoel gewoon, als je valkparkieten gaan broeden en ze krijgen jonge valkjes dat je ze vanaf dag 1 al kunt beginnen tam te maken. Maar ik als de kat en de valkjes beide los zijn laat ik ze nooit samen alleen. Ik let altijd goed op. Ik wil m'n valkjes ook niet dood hebben. ;)

Groetjes Lutkse

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Als jij nestcontrole uitvoerd heb je de jonkie's ook al even in je handen,daar worden ze net zo tam van.
En met handopfok loop je zoveel risico's dat je grote kans loopt dat je valkje sterft.
Laat ze lekker bij de ouders zitten,en knuffel er iedere dag even mee.
Moet jij eens kijken wat jij tamme valkjes krijgt.