28 april 2024, 05:41:07

Moet ik al bij gaan voeren?

Gestart door bobbie, 8 maart 2006, 11:10:58

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo,

Ik heb momenteel 3 jonkies.
Het oudste jong krijgt duidelijk het meeste voer want het middelste jong is van 13 gr bij 4e dag naar 12 gr op de 6e dag.
Het jongste jong is van 6 gr op dag 1 naar 7 gr op dag 3.

Momenteel ligt de oudste onder de warmtelamp zodat de kleintjes bijgevoerd kunnen worden door de ouders.

Moet ik me al zorgen maken en zo ja, wanneer moet ik ingrijpen door bij te gaan voeren?

Groetjes, Nel (ik weet niet of ik in de goede rubriek sta)

Kirsten

Hoi Nel,

Ik vind ze eigenlijk nog te klein om te gaan bijvoeren,. Ik zelf zou over gaan tot wegen elke dag en goed in de gaten houden of ze aankomen. De ouders moeten ook gestimulleerd worden om genoeg te voeren, dus door ze nu al te gaan helpen, verminder je die stimulans en er liggen nog meer eitjes toch?

Heb je wel het idee dat de ouders genoeg eten?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi Kirsten,

De ouders eten heel veel, vooral Cootje, die heeft een hele bult onder haar kin zitten zo vol zit haar krop.

De 2 eitjes die er nog liggen daar verwacht ik niets meer van. Gisteravond nog geschouwd, ziet er raar uit, bijna leeg. Ik denk uitgedroogd.

De oudste ligt nu lekker te slapen onder een knuffel en warmtelamp. Moet ik die weer terug leggen als zijn krop bijna leeg is, of eerder?

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Nel en Kirsten
Iedereen doet het op zijn eigen manier,en dat is ook goed.
Ik zou het jonkie wat afgevallen is een voeding bij gaan geven met de hand.
En inderdaad zoals Kirsten zegt goed blijven wegen.
Als het jong weer aangekomen is ,het weer overlaten aan de ouders.
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi,

Net gekeken. Het 2e jong had een beetje gekregen en het 3e jong niets.
Het 3e jong gepakt en gevoerd. Ik heb mijn gevoel maar gevolgd. Ze ogen zo magertjes.
Daarna gekeken of jong 2 ondertussen nog meer had gekregen van de ouders, maar nee.
Die heb ik ook een beetje gegeven, die bedelde als een gek.

Ik heb de kropjes niet propvol gedaan zodat ze blijven bedelen. Jong 1 zit er nu ook weer bij. Over 2 uurtjes zal ik weer kijken hoe het met de kropjes is.

Bedankt allebei voor jullie antwoord.
Ik ben bang als ik niets doe ze tussen mijn vingers door glippen. Tussen de oudste en de 2e zit maar een paar uurtjes verschil in leeftijd maar het oogt als een paar dagen.

Ik zal zo weinig mogelijk bijvoeren Kirsten, en als ik bijvoer zorgen dat de krop niet vol zit zodat ze blijven bedelen.  Ik wil wel dat ze groeien en niet dat ze afvallen :-\

Bedankt tot zo ver dames.

Groetjes, Nel

Lin

ikz ou ze ook niet meteen bijvoeren. Straks zijn te vaak weg uit het nest en raken de ouders onrustig. Zolang ze gevoerd worden hoef je niks te doen. zijn ze daarentegen koud en al de hele dag geen voer gekregen dan kan je voeren. En niet teveel op de grammen letten hoor!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Lin,

Oke :-\

net al gereageerd op je berichtje in mijn dagboek.

Ik zal proberen zo lang mogelijk niets te doen. Als ze maar niet dood gaan :-\.

Groetjes, Nel