Nibelen aan Kipbotjes ( goed of slecht ???)

Gestart door LionessPrincess236, 18 februari 2006, 21:22:26

« vorige - volgende »

LionessPrincess236

Hoi

mijn valkparkiet is dol  op  kipbotjes en kan der een blij kind aan nibelen  vooral asl er nog   kleine sliertjes vlees   aanzitten

volgens somige mag dit niet  omdat ze van nature zaadeters zijn en dit dus niet goed verteerd en wordt
volgens andere kan het geen kwaad en is het zelfs goed de extra dierlijke bijvoeding het zit immer toch ook in eikracht voer



euh sjaah wats het nou ???????



gr
sarah


Bianca

of het slecht is kan ik je niet vertellen, maar wel dat valkjes in de natuur ook wel eens insekten e.d. binnen krijgen, tijdens het eten van zaadjes en blaadjes e.d.

Het lijkt me overigens niet echt verstandig om het botje aan je vogel te geven.
Ik zou het in ieder geval nooit doen.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Sarah,

Een valkje is van nature een zaadeter maar ook veel vruchten eten ze in de natuur.
Ook pikken valkjes in de natuur volgens mij ook wel aan dode dieren die ze tegenkomen.
Hier eet een aantal valkjes ook wel eens een paar hapjes  kip, frikandellen en ander vlees  en mijn oudste valkje is momenteel 15 jaar en ziet er nog super gezond uit dus echt kwaad kan het niet als het maar niet te vaak gebeurd.
Ik zou alleen geen kip in de kooi leggen omdat dat snel bederft maar als het op tafel gegeten word komen er geen restjes in de kooi en mogen ze best wel wat kip eten.
Meestal zijn het toch maar een paar hapjes en geen hele stukken.
Hun maag is namelijk niet gemaakt om grote hoeveelheden vlees te verteren maar een beetje kan geen kwaad anders had ik dat hier zeker al gemerkt en dan word een valkje geen 15 jaar.

Groetjes, Paul