28 maart 2024, 18:33:31

"schreeuwen"en irritant fluiten

Gestart door anna, 18 februari 2006, 20:23:21

« vorige - volgende »

anna

Hallo,

Ik ben nieuw, dankzij iemand op deze site gekomen.
Ik heb 2 valkparkieten Yellow (m) een lutino van 4 jaar en stimpie(v) geparelde van bijna 2 jaar.
Beide heb ik ze zodra ze "zelfstandig"konden eten gekregen.
Yellow is door mensen met de hand opgefokt en Stimpie komt gewoon uit een volliere.
Hiervoor had ik Yellow samen met Lowla die had ik ook jong gekocht. Yellow moest niet zoveel van hem hebben. Na 2 jaar hebben we Lowla een plaatsje gegeven bij iemand in een volliere. we dachten dat een vrouwtje beter zou klikken. De fokker van Stimpie vertelde dat dit omdat ze erg gepareld was voor 60-70 procent een vrouwtje was. En dat bleek later, ze heeft eitjes gelegt en gebroed.
Yellow wil van haar ook bijna niks weten, is erg jammer.
Yellow voelt zich volgens mi meer mens dan vogel jammer genoeg.

Mijn probleem is nu:

Yellow en Stimpie zien mij beide als patner, en kunnen soms heel hard naar me schreeuwen en irritant fluiten.
Soms kan ik er bijna niet meer tegen. ik had ze om die redenen ook bijna een niuew adres gevegen, maar kan dit toch niet. Ik houd teveel van ze.

Wie heeft een tip of oplossing hiervoor?


Groeten Anna

Riny

Hoy Anna
Dit is inderdaad een moeilijk probleem,maar je zou kunnen proberen om ze dan te negeren.
Als ze zo schreeuwen en ze krijgen dan jou aandacht ,beloon je slecht gedrag.
Ook al mopper je dan tegen hun ,ze hebben toch je aandacht.
Probeer ze alleen dan aanacht te geven als ze zich goed gedragen.
Ook niet tegen ze praten of fluiten als ze in de kooi zitten.
Ik wens je veel succes .
groetjes Riny :D

Karin

Fluiten is heel normaal, constant schreeuwen niet. Het klinkt raar, maar des te meer je je er aan irriteerd ( ook al zeg je niks ) des te meer ze het gaan doen. Ze voelen het gewoon. Hoe moeilijk het ook is, echt totaal het schreeuwgedrag negeren. Als ze overigens fluiten / schreeuwen als je binnen komt of weg gaat is dit ook weer heel normaal gedrag. Dat doen ze in de natuur ook.  Fluit gewoon even terug alsof je wilt zeggen "hallo, hier ben ik" of "ik ben ff weg" ;D Als ze  deuntjes fluiten ( wat ook best wel eens heel hard kan zijn ) is dit normaal valkparkietgedrag die je zult moeten accepteren. En als ze tegen jou fluiten moet je je gevleid voelen, ze proberen je te versieren  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

anna

Bedankt voor jullie reacties!
Ja ik probeer het irritante gefuit en geschreeuw inderdaad niet te beantwoorden.

Yellow is soms echt een charmeur, viet wieuw. Ja zoiets vind ik natuurlijk erg leuk. Net als het deuntje wat ik hem geleerd heb van de dikke en de dunne (laruel en Harry?)
Vooo vouu vieu voo vouu voo vieu voo vivivi vou vivivi vou etc. zoiets fluit Yellow dan.

Maar die hele lange hoge uithalen die maar doorgaan, en vooral s'morgens vroeg, als mijn man dan naar beneden gaat en ik nog op bed lig. Zo va ja kom jij er ook maar af!
En het Ieuw Ieuw Ieuw en dan heel erg lang en luid.
Nee dat is niet prettig en vvoel ik me beslist niet geveid door!

Ik denk dat ik ook maar eens een spiegeltje uit ga proberen.
Even zien hoe dat gaat als het juist andersom uitpakt gaat die er direct weer uit.

Yellow heeft soms z'n touw, maar ik vind dat wat raar lijken.
Het touw wat over de zitstok hangt daar wrijft ie dan z'n cloaca op! Gekkerd. Dan is hij wel stiller uiteraard. nee dat lijkt zo raar. hoop dat hij ooit Stimpieleuk gaat vinden


trienke

Hoi anna

Wat leuk dat je je hebt aangemeld op deze site.  ;D

Ik heb nog een vraagje aan je, haal je ze er ook elke dag op de zelfde tijdstip er uit?

Probeer dat eens, elke keer om de zelfde tijdstip.

Groetjes Trienke

anna

Hallo trienke,

Is gelukt op de site te komen.
Nee, ik haal ze er niet altijd op de zelfde tijd eruit.
Misschien zou ik dat inderdaad eens kunnen proberen.

Ze zijn nu trouwens wonderbaarlijk genoeg al een paar dagen rustig.

Misschien.........vinden ze elkaar op een dag toch erg leuk. Ze blijven hopen. Zijn echt 2 lieve vogels!