16 april 2024, 21:20:38

1 valkje=zielig??

Gestart door Cindy, 16 februari 2006, 23:34:06

« vorige - volgende »

Ineke

13 maart 2006, 11:34:55 #15 Last Edit: 13 maart 2006, 11:36:29 by Ineke
Citaat van: Marco op 12 maart 2006, 22:12:11
Het wordt m.i. mensen aangepraat dat 1 vogel, konijn, cavia, hamster etc. zielig is.
Omdat de kosten van dit soort dieren niet groot is gelooft men ook snel de mening van een verkoper en is dan heel snel geneigd er een 2de bij te nemen.

Het kan ook mensen afschrikken als de verkoper twee stuks wil verkopen. Zelf vind ik t een pluspunt als de verkoper mij erop attendeert dat valkjes zich prettig voelen met soortgenoten. Karin geeft ook aan, dat zij wel ns valkjes van een jaar of ouder krijgt die wegens schreeuwen door mensen worden weggedaan. Als de koper dit bij aanschaf zou hebben geweten zou ie misschien beter begrijpen waarom t valkje dat gedrag vertoont. Want t is zoals je zegt: "...alles wat er in de dierenwereld gebeurt, leuk of niet leuk, instinctief is en de dieren daar een reden voor hebben."

es

Hoi,

Zelf heb ik na heeeeel lang nadenken besloten om het alleen bij Tigo te houden.
En daar heb ik nooit spijt van gehad.
Heb er met verschillende mensen over gehad, en de meningen zijn inderdaad verschillend.
Tigo komt niets tekort bij mij en heeft de grootste lol met zijn speeltjes en met ons.
Hij is veel los en krijgt voldoende aandacht, en zit lekker in zijn vel.
Dus...... tja hoe zou je merken dat hij het niet meer naar ze zin zou hebben ??? ??? ??? geen idee eigenlijk.

Rianne

Veel krijsen, veren plukken, gestressed overkomen...

yvesvdn

Ik zit ook met dat dilemma..
We hebben nu 1 man valkje van ong 6mnd oud, supertam en superlief.
Langs de ene kant wil ik graag een tam popje voor hem zoeken, maar langs de andere kant denk ik (ben vrij zeker) dat hij nu perfect gelukkig is,
en dan loop ik nog het risico dat als ik een popje erbij neem, dat het niet klikt tussen die twee...

Karin

Ik moest hier een beetje om lachen :

CitaatHet wordt m.i. mensen aangepraat dat 1 vogel, konijn, cavia, hamster etc. zielig is.
Omdat de kosten van dit soort dieren niet groot is gelooft men ook snel de mening van een verkoper en is dan heel snel geneigd er een 2de bij te nemen.


Alsof het een verkooppraatje is om 2 valkjes "aan te smeren". Ik kan je zeggen dat als ik valkjes zou verkopen die alleen komen te zitten dat ik 3 x zo veel jongen kwijt zou kunnen. Maar ga ik me daar gelukkiger door voelen ? Ik denk het niet. Ik voel me er goed bij hoe ik het nu doe. Ik adviseer wel om er een maand of 2 tussen te laten zitten tussen jong 1 en jong 2, zo blijven ze goed tam. Als mensen een andere mening hebben zijn ze daar natuurlijk vrij is, maar dan kunnen ze geen valkje bij mij kopen.

En een beetje OT, hamsters zitten juist liever alleen  ;D Kijk naar de natuur, leven ze daar in groepen ( paarden, koeien, cavia's, konijnen ) dan kun je ze het beste met minimaal 2 stuks houden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Iemand die zich ook echt in valkparkieten verdiept heeft, weet ook gerust wel dat het groepsdieren zijn, en dus ook dat het aan te raden is minimaal 2 valkjes te nemen indien mogelijk.

Ineke

Als ik voor mijn valkje denk, lijkt ie ook gelukkig. Maar ja, ik ben geen valkje. Misschien is ie wel nog gelukkiger met n kameraadje en ontneem ik m nu iets. Daarom wil ik t niet nalaten toch te proberen met n tweede erbij.

goudvis1977

Ik persoonlijk vind het sneu om een valkparkiet hele dagen alleen te laten zitten!! Aangezien bijna niemand de hele dag thuis is om samen met de valk te zijn, vind ik het niet meer dan normaal om er twee samen te hebben.
Wanneer je nou geen dag zou werken, of door omstandigheden hele dagen thuis zou zijn is het nog wat anders.
Maar een full-time job hebben, in de avond sporten en in het weekend ook nog eens op stap..kan je al die tijd een valk niet alleen laten zitten (doe ik zelfs met 2 niet)

gr monique

Ineke

Zeker nu de zomer eraan komt en de meeste mensen toch minder vaak thuis zijn.