28 maart 2024, 11:29:16

Kuiken voor de helft uit ei

Gestart door murphy, 10 juni 2003, 21:35:56

« vorige - volgende »

murphy

Hallo,
Ik zit met een probleempje het bevruchte ei van Murphy is vanochtend aan het uitkomen geraakt ,maar hij wil niet verder gaan met eruit komen het kuiken ademd wel dat zie je;je ziet het snaveltje open en dicht gaan en een deel van de pootjes zie je ;sinds het begin van de middag zit ie al in het open geraakte ei...
Wat moet ik doen hem eruit helpen? het ei ligt voor een kwart open .Ik wil hem zo graag helpen..Of moet ik hem gewoon laten en kijken of ie er zelf  nog verder uitkomt?
Bij Voorbaatdank Milena & Murphy

Speedy

Ik ben geen deskundige, maar ik dacht wel dat je heel voorzichtig met je nagel of pincet de schaal kleine stukjes mag helpen weg peuteren.
Maar alsjeblieft wees voorzichtig.
Wacht anders op een ander die het beter weet.
De schaal kan iets hard zijn, ik las ook ergens dat je het mag sproeien met wat water, dat de schaal dan zachter wordt.
Laat even weten hoe het afloopt, hoop goed uiteraard.

Groetjes,
Trudie

Tara

Hoi Murphy,

als ik het zo lees is het een zwak kleintje, als hij echter zelf niet uit het eitje raakt helpen de ouders hem vaak, maar als dit niet het geval is zul jij het wel moeten doen, ik heb zo ook al kanariejongen dood die niet uit hun ei raakten en de moeder deed ook niets. Als je zegt dat hij er al voor de helft uit is, zal het wel niet zo moeilijk meer zijn, maar ik zou zoals Trudie wel erg goed opletten hoor, misschien scheur je per ongeluk iets van het vogeltje en dat is ook niet leuk voor de vogel, en voor jou.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Milena,
Hoe is het afgelopen met de kleine?
Als dat weer eens gebeurd moet je hem gewoon helpen met het ei uitkomen.
Met je nagel steeds stukjes ei weghalen tot ie er helemaal uit is.
Bij mij was ik met mijn laatste nestje helaas te laat met helpen en het jong kon ook het ei niet uitkomen en heeft het niet gehaald :-(
Ik hoop dat de jouwe het wel gered heeft.

Groetjes, Paul

murphy

Hai Paul en de andere,
Ik heb hem geholpen en hij heeft de nacht overleefd hij piept ook best veel en beweegt goed :P.
Ik was wel bezorgd,want vannochtend keek ik naar het kropje en was niet gevuld,het mannetje probeerde wel steeds te voeren =je zag hem zn snavel in die van het kuiken steken,maar er kwam geen braaksel. en het kuiken maar gillen dat ie eten wilde;ik had hem maar gelaten en als ie s'middags nog nix zou hebben dan wilde ik speciale pap voeren voor kuikens vanaf dag  :-/.
Maar gelukkig hoefde het niet ik controleerde hem :-* vanmiddag en er zat wat in de krop gelukkig :P
Ik kijk maar hoe het gaat en hoop dat het goed gaat ???
Groetjes van Milena & Murphy En Nemoo & Kuiffie het kleintje

p.s=Foto's koemn er wel maar ik wacht tot ie een paar dagen ouder is .goed...? Doeii

Speedy

Geweldig bericht....hoop dat het goed blijft gaan en dat ie een gezonde valkparkiet mag worden.

Groetjes,
Trudie

Mandy

Fijn dat het zo goed gaat. :)
Ik heb er hier ook een paar gehad die er met moeite uit gekomen zijn, maar toen gaven de ouders geen eten helaas, blijkbaar te zwak om te overleven. :(
Maar die van jou gelukkig wel, succes verder! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Milena,

Dat is zeer goed nieuws zeg. Ik zat al met spanning te wachten op je berichtje. Veel succes met het kleintje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Murphy,

ik ben blij dat het goed gaat met het kleintje :). Hopelijk wordt hij nu ook nog goed gevoerd hé :) maar ik denk het wel, veel plezier ermee hoor!

Groetjes, Tara

Irene

 :P :P Wat fijn dat het goed gaat met de kleine!!! Wat een opluchting zal dat geven he?
Ik hoop dat het met het eten verder ook goed komt!
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Marianne

Hoi Murphy,

Dat is goed bericht zeg, dat het kuikentje uit het ei is gekomen en dat hij nog gevoerd wordt ook.
Heel veel succes met het kuiken en ik wacht met spanning op de foto's van het kleintje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

moonwitch (diana)

hoi milena

gefeliciteerd met je kuiken dat het toch heeft gered en ook gevoerd wordt. Ik hoop dat het zo blijft gaan en dat je er een mooi valkje bij krijgt. En ook ik wacht met spanning je foto af.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Milena,
Je hebt waarschijnlijk met dat eitje verder openmaken wel het jong gered :-)
Heel fijn dat het goed gaat nu.
Bij mij voerde de ouders ook de eerste dag heel slecht maar ze moeten even wennen denk ik en het jong heeft vauit het ei ook voeding mee waar ie een dag op kan teren ongeveer geloof ik.
Het is in elk geval een heel goed teken dat het jong gevoerd word :-)
Veel sterkte met de kleine.

Groetjes, Paul

murphy

Hallo Allemaal,
Hier wat foto's als beloofd van Murphy &nemoo's 1e kindje Genaamd Kuiffie...
Hij word gelukkig nog steeds goed gevoerd en weegt al wat zwaarder.
Op een van de foto's gaapt hij/zij ook heel schattig echt leuk.
Alleen bij het naveltje waar hij vast zat aan het dooier zit nog een bruin korstje,maar is al goed geheeld hoor eerst zat daar wat bloed nu niet meer is nu dus dicht.
Ik hoop dat zn/hr oogjes snel open gaan...(wannneer is dat eigenlijk? net als bij Grasparkieten met ongv 9 dagen ofzo)
Doeii allemaal veel kijkplezier
Groetjes Kuiffie & Milena

murphy