19 april 2024, 17:18:31

Vogelgriep bij papegaai!

Gestart door Mandy, 21 oktober 2005, 22:59:23

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Kirsten,
Alle vogels kunnen in principe besmet raken, maar het gaat om de wijze waarop ze besmet raken. Dit is vermoedelijk door contact met wilde trekvogels (mn watervogels) en vanuit de commerciele pluimveehouderij vermoedelijk ook. Dit contact hebben valkparkieten iha niet. Bovendien gaat het om geisoleerde populaties. Watervogels en kippen worden vaak in open ruimtes in buitengebieden gehouden, dus direct contact met trekvogels is veel aannemelijker.

Nu kunnen Dierhouders van Risicovogels uit de voeten met het afschermen van de bovenkant van het verblijf tegen mest.

De bovenkant dicht is sowieso verstandig.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Kirsten
Maak je maar geen extra zorgen hoor.
Ik zeg niet dat het niet kan ,maar ik heb nog nooit gehoord dat een valkje het kreeg.
En die van mij dan? die zitten buiten vlakbij alle andere dieren.
Als jij je valkjes buiten hebt zitten en bang bent,dan leg je toch een suk plastic over de voliere heen.
Let alleen op dat je valkjes er niet aan kunnen knabbelen.
Groetjes Riny :D

Tjerk

Hey,

omdat de vogelgriep steeds dichter en dichter bij komt en ik van de vogelgriep naar mijn mening nog niet genoeg weet wil ik jullie graag vragen om mij te vertellen hoe je dit kan herkennen of gewoon info over deze ziekte te geven.

Groeten Tjerk

Riny

Hoy Tjerk

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14759.0.html

Op bovenstaande link staat veel informatie over de vogelgriep.
Groetjes Riny :D

Tjerk

Hey Riny,

bedankt voor die link daar staat idd. een heleboel info.

Groeten Tjerk


Tjerk

Hey,

maar valkparkieten kunnen dus ook het vogelgriep(virus) bij zich dragen zonder er zelf ziek van te worden.

Groeten Tjerk

Riny

16 februari 2006, 17:59:37 #67 Last Edit: 16 februari 2006, 18:04:19 by Riny
Hoy Tjerk
Eerlijk moet ik je bekennen dat ik er nog niet veel van gelezen heb.
Wij zijn druk doende met onze andere dieren op te hokken.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13520.msg232540.html#msg232540
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

heb vandaag op de radio gehoord dat ze bij weert(geloof ik) dode zwanen hadden gevonden ik weet alleen niet of het nou een grapje was of serieus want het was bij een ochtendshow van van Inkel Q music,
heeft iemand anders daar misschien wat over gehoord?

groetjes eefje

Inger m

Hoi Eefje,
Ik ga bij voorkeur niet zo af op de berichtgeving uit de media, maar alleen op officiele berichten vanuit het ministerie van LNV. Ik heb daar verder nog niets over gehoord, maargoed er sterven vaker wilde vogels en nu haald elke dode vogel het journaal.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Eefje
Op de teletekst van omroep Limburg staat er niets van vermeld.
Als ik er iets over post ik hier een berichtje.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

nee ik wist ook niet zeker of het zo was vandaar dat ik het hier vroeg,het is nu natuurlijk winter en de trek is bezig dus er zullen zeker meerdere vogels sterven maar ja idd elke vogel die ze vinden vormt nu een risico dus ze testen ze voor de zekerheid.
Mijn moeder had het ook gehoord maar ook niks officieels dus afwachten maar.......

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Overal in het land worden dode vogels gevonden,maar nu worden de mensen ook opgeroepen om zoiets te melden,ivm de vogelgriep.
Daarom komt het ook dat je er nu zoveel over hoort.
Groetjes Riny :D

♪ Marlies

Ik hoorde vanavond, dat de dode zwanen  niet besmet waren.

Groetjes Marlies ;)