Werkbeschrijving vogeltuigje

Gestart door Sanna, 9 juni 2003, 19:15:16

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo valkenliefhebbers!

Een tijdje geleden heb ik op het forum perikelen over het in elkaar zetten van het vogeltuigje met belangstelling zitten volgen  ;D .Ik kan alleen dat berichtje nu niet meer terugvinden, dus ik zet mijn eigen berichtje maar op. Ondertussen heb ik ook zo'n tuigje in huis, alleen het valkje nog niet  :D. Dus ik heb maar even een speelgoed pinguin mishandeld. Volgens mij ben ik eruit hoe-ie in elkaar moet. Wanneer je hem uit de verpakking haalt, ziet het er als volgt uit. De pijlen geven aan wat aan elkaar moet:



Volgens mij, als je alles goed doet (en uitsteeksels aan de buitenkant houdt), moet het je valkje geen pijn doen.

En dan krijg je het volgende effect (natuurlijk is een gemiddeld valkje ietwat slanker dan mijn 'fotomodel' maar het gaat om het idee hè  :P):





Veel succes met knutselen iedereen (en sterkte voor alle valkjes van Nederland...)  ;).

Groetjes van Sanna


Kolkkie

Hoi Sanna,

Volgens mij heb jij een ander tuigje als dat wij hebben. Ik heb de URL van dat stukje hieronder neergezet.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1050993945;start=0

Bedankt voor de beschrijving in ieder geval.

Groetjes,

Mariska

p.s. waar heb jij het tuigje vandaan?
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sanna

Hoi Mariska!

Bedankt voor de URL. Als ik zo die laatste foto's bekijk denk ik inderdaad ook dat ik een andere heb. Ik weet niet hoor, maar die van mij lijkt met toch lekkerder te zitten  :P, maar dat moet ik natuurlijk nog aan de praktijk toetsen. Mijn eerste valkje komt over een maandje bij mij (spannend!!).

In ieder geval, ik heb het tuigje gekocht bij Dennis Papegaaien:
www.papegaaien.nl.

Groetjes, Sanna

Ellen

Oke Sanna,

Maar moet dan de riem niet aan de buikkant, zodat hij
ook nog een beetje kan fladderen al is het niet veel?

Op deze manier kan hij dus niet vliegen en alleen een
beetje lopen.
Of is dat de bedoeling juist?

Een wel heel erge leek..................Ellen.

Kolkkie

Hoi Ellen,

Je hebt een loopstand en een zitstand. Ik weet niet hoe het met dit tuigje zit hoor. Je moet bij de mijne het tuigje dan net iets anders aanleggen, alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,
Ik heb beide, de loop en de zitstand uitgeprobeerd.
De loopstand was het meest gunstige omdat in de zitstand de pootjes heel snel verstrikt raken in de lussen.
En hele duidelijke foto's Sanne, het lijkt me toch dat jouw tuigje stukken beter zit als de tuigjes die wij hebben maar dat verklaard dus ook gelijk waarom dat tuigje veel duurder is dan die wij hebben.
Staat bij dat tuigje ook dat het voor valkparkieten is of staat er alleen kleine papagaaien?
In elk geval heel erg bedankt voor je foto's met uitleg, ik weet nu dat ik dus beter dat tuigje had kunnen kopen denk ik :-)

Groetjes,  Paul

ziralioness

Ik ga t ook zeker proberen als ik een valkje heb!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Hoi Diane,

je hebt het nou gekocht maar wat als het dan te groot is voor een valkje? Het lijkt mij wel wat te groot of kun je de grootte instellen? Het lijk mij in ieder geval erg leuk ;D.

Groetjes, Tara

Sanna

Hai Paul en Tara!

Ik heb voor ik het tuigje kocht Dennis Papegaaien eerst een mailtje gestuurd om te vragen of die kleinste maat voor valkjes geschikt was. Volgens Dennis wel, dus heb ik hem gekocht. Voor mijn 'fotomodel' heb ik de riempjes op standje XXL moeten schuiven; je kunt hem dus nog aanzienlijk kleiner maken. Ik moet natuurlijk nog kijken of het met valk erin ook allemaal nog zo makkelijk gaat  :D. En zoals je al zei Paul, je kunt de riem aan de buikkant en aan de rugkant doen. En daar hoef je niet eens persé het hele tuigje voor om te draaien (bij mij tenminste), je kunt de riem gewoon losgespen en voor vastmaken; daar zit namelijk ook een ringetje. Maar volgens mij moet je zowiezo de lus om het nekje niet te strak doen. Ik denk dat het belangrijkste is dat hij om de middel goed aan zit, dan kan het nooit over de vleugeltjes schuiven. Ik ga het in ieder geval uitgebreid droog (binnen dus) uitproberen voordat ik hem eens mee naar buiten neem. Ik wil natuurlijk het risico niet lopen dat-ie zich er doodleuk uitwurmt. Maar goed, dat kan ik pas over een maandje testen. Tot dan is de pinguin de klos  :P.

Groetjes, Sanna

Kolkkie

Hoi Pepper,

Ik denk dat ik m ook maar haal, want de andere krijg ik niet om.
Denk je wel aan de pinguin? Ben namelijk naast een valkenfan ook een pinguinfan ;D. Anders kan hij bij mij wel een goed thuis krijgen ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Cybergirlie

Hallo Sanna,

Heb jij toevallig geen tuigje voor een papegaai gekocht?
Of hebben ze echt gezegd daar dat die ook voor valkjes goed is.
Mag ik ook vragen welke maat je genomen hebt want ik heb petite besteld en die ziet er dus anders uit zoals je misschien al hebt gezien op de foto bij :mee naar buiten.

Ik ben benieuwd want als die van jou werkelijk bij valkjes past heb ik liever zoiets want die ik heb vind ik nie zo geweldig.

Groetjes Cybergirlie

Sanna

Hoi Cybergirlie,

Ze verkopen daar 3 maten: klein, middel en groot. Ik heb gevraagd of die kleine echt voor valkjes was en dat bevestigden ze. Ze gingen zelfs zo ver dat ik na mijn bestelling nog opgebeld ben door Dennis Papegaaien om te vragen wat voor soort vogel ik heb, omdat veel mensen een te klein tuigje voor hun papegaai bestellen. Toen ik zei dat het voor een valkje was, zeiden ze dat ik dan inderdaad de goeie maat besteld had. En zo groot is de pinguin nou ook weer niet, hij is alleen wat dikker dan een valkje, maar ongeveer even groot. Wanneer je de riempjes op de kleinste stand schuift, wordt het tuigje al een heel stuk kleiner. Dus het moet passen lijkt me. Succes ermee!

Groetjes, Sanna

Cybergirlie

Oke Sanna,

Dan is dat een veel betere denk ik.
Ik heb spijt van wat ik nu heb genomen want ik vind het maar ondingen maar wat jij hebt lijkt mij vele male beter.
Ik hoop dat je gauw laat weten of het ook werkelijk goed werkt,want daar kom je pas achter als je hem om doet bij je valkje.
Want die gaan in het begin nog best wel tegen stribbelen.

Groetjes Cybergirlie

ziralioness

Okaaaaaaay! Ik ga dus echt naar Dennis Papegaaien Handel voor zo'n tuigje, no doubt... bedankt Sanna! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Hoi,

ik had nog namelijk 1 vraagje; kun je die ook naar België laten leveren of alleen in Nederland? Zou spijtig zijn want ik wil er ook 1tje ::), voor als Plukkie groot is, hij moet toch Tam blijven eh, anders moet ik op zoek naar gewone winkels waar ze dat niet al te gauw hebben :(.

Groetjes, Tara