15 mei 2025, 21:45:14

Alleen wildkleur, of nog meer...

Gestart door Lucky Charlie, 18 februari 2006, 17:32:10

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

IK heb sinds 2 weken mijn valkje Blincky en hij ziet er uit als een wildkleur, maar ik twijfel of hij wel 100% een wildkleur is. Hij heeft namelijk in zijn nek een aantal witte vlekken en op die lange veren van zijn vleugels ook. Is het nu gewoon een wildkleur of zit er nog een ander soort valkparkiet doorheen. Als er al nog een ander soort valkparkiet door heen zit, kun je dan als je er mee gaat kweken van dat soort jongen krijgen? alvast bedankt. Ik heb hier onder trouwens een foto van hem geplakt.

Groetjes Lutske.

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Ik denk dat Blinckie ook bont in zich heeft,zo te zien aan de gele vlekjes op zijn kopje.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

hoi,

Oh dat vind ik heel leuk, bont vind ik zo mooi. Stel dat ik er een mee ga kweken en ik zou er een bont valkje of een valkje split bont op zetten, zou ik dan ook bonte valkjes kunnen krijgen? en zijn die witte stippen op z'n vleugel veren normaal? Of is dat ook een teken van dat er bont in zit.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Als je naar de mutatiecalculator van het forum gaat,kun je precies uitrekenen wat er uit komt.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutaties.htm
Groetjes Riny :D

Karin

Als het geel alleen achter op het kopje zit is dit een wildkleur valkje wat split is voor bont. Ik heb momenteel ook zo'n jong :

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Inderdaad, als je er een (split) bont valkje aan koppelt, krijg je bonte jongen.
De gele vlekken op de vleugels betekenen dat je valkje een popje is. Bij een mannetje verdwijnen deze stippen en worden de vleugels grijs. Het hoofdje word wel geel.
Bij een popje blijven de stippen, en blijft het hoofdje grijs.