18 april 2024, 08:13:24

Gerrit

Gestart door Bello, 12 februari 2006, 20:31:44

« vorige - volgende »

Bello

In 1983 zag ik Gerrit een wildkleur valkparkietje van amper 8 weken in de dierenwinkel waar ik toen werkte, hij viel me gelijk op omdat hij toen al prettig gestoord was, natuurlijk ging hij met mij mee naar huis, ik woonde destijds bij mijn ouders en Gerrit kreeg een mooi plekje in de woonkamer. Fluiten en praten daar was hij heel snel mee.
Toen ik het huis uitging ging Gerrit met mij mee, en dat was voor hem helemaal geen probleem, alles vond hij goed was nooit in een slecht humeur!!
Gerrit verhuisde met ons mee naar een ander huis.

Verleden jaar werd Gerrit ziek, met medicijnen knapte hij heel snel op, alleen merkte je op dat hij snel moe werd en niet meer uit de kooi kwam.
Ik vond hem in oktober op de bodem van zijn kooi.
Nou de traantjes kwamen hoor, we hebben hem begraven, op één maand na was hij 21 jaar oud geworden. (de helft van mijn leven) :'(
Wat misten wij hem, het was stil in de woonkamer.

Bello




Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kirsten

Hoi Bello,

Alsnog veel sterkte met het verlies,. Wij hier op het forum weten als geen ander hoe het is om je maatje te verliezen.

Wat heeft hij een prachtig leven gehad en 21 jaar is echt oud voor een valkparkiet,maar dat verzacht zeker niet de pijn van het verdriet.

Ik weet dat het nu wellicht nog te vroeg is om aan een nieuw maatje te denken, maar misschien in de toekomst komt er weer zo'n lieverd op je pad

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bello

Hallo Kirsten,

Ja het was een hele stille tijd, maar na een tijdje zonder vogel hebben we een nieuwe valkparkiet een bont geparelde Bello heet hij. Ontzettend tam maar dat was hij al toen we hem gingen halen bij de kweekster. Maar de 2 vogels zijn totaal anders, Bello kunnen we nu al niet meer missen!!

Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Riny

Hoy Gerrit
Fijn dat je nu weer een nieuw maatje gevonden hebt in Bello.
Het is bij valkjes net als bij mensen ,iedereen is anders.
Ik ben bezitster van 36 valkjes en er zijn er geen twee die het zelfde zijn.
En wat Gerrit betreft,als die niet zo liefdevol verzorgt was door jou ,had die nooit zo'n hoge leeftijd bereikt.
Ik hoop dat je net zo lang van Bello mag genieten ,als van Gerrit.
Groetjes Riny :D

bobbie

Hallo,

Wat een prachtig leven heeft Gerrit gehad.
En wat zal het pijn gedaan hebben toen hij overleed. Dat heeft zijn tijd nodig.

Gelukkig hebben jullie nu weer een nieuw vriendje. Ook met Bello wens ik jullie heel veel plezier.

groetjes, Nel :)

Tara

Hoi,

lijkt me idd naar, als je al 21 jaar 'bevriend' bent met dat valkje... Alsnog veel sterkte!

Gelukkig heb je nou weer een lief valkje gevonden, Bello zal zeker een heel mooi leventje hebben bij jullie ;)

Bello

Dank je wel allemaal voor de fijne berichtjes  :)
sommige zeggen wel ach het was maar een vogeltje.

Dat gaat erbij mij dus niet in.

Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Tara

Citaat van: Bello op 13 februari 2006, 18:52:20
Dank je wel allemaal voor de fijne berichtjes  :)
sommige zeggen wel ach het was maar een vogeltje.

Dat gaat erbij mij dus niet in.

Bello


Dat haat ik ook!
Ik ken dat ook helemaal, maar nu moet niemand me dat meer zeggen want dan vlieg ik echt helemaal uit, maar ah, hebben ze weer 'n reden om me uit te lachen :-\

Nee, familie ook zelfs hier... Het is maar 'n vogel, 't zijn er nog...

Niet naar luisteren, wij weten beter :'(

Riny

13 februari 2006, 19:00:37 #8 Last Edit: 13 februari 2006, 19:34:52 by Riny
Hoy Bello
Al die mensen die dat zeggen missen iets in hun leven.
Namelijk de liefde van en door dieren.
Ik zou met zo iemand niet willen ruilen.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Bello,

Je bent een geluksvogel om zo lang te hebben kunnen genieten van je maatje Gerrit!! En dan is het natuurlijk erg moeilijk om afscheid te moeten nemen!! Het is meer dan een huisdier, maar echt een huisgenoot!!

Fijn dat je een nieuw maatje hebt!!

Grappig om te merken dat ze ondanks dat het maar kleine kromsnavels zijn, ze zo'n verschillend karakter hebben.

Natuurljik heb je geen nieuwe Gerrit, maar wel een lief nieuw vriendje!!

Groetjes, Gerda

Marianne

Heel veel sterkte met dit verlies.

Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

southdakota

Citaat van: Bello op 13 februari 2006, 18:52:20

sommige zeggen wel ach het was maar een vogeltje.

Dat gaat erbij mij dus niet in.

Bello



bij mij ook niet. mijn eerste parkietje is helaas na een week al overleden, maar het deed me toch al heel veel, ik vind het vreselijk. het is heel wat anders dan een goudvis, valkjes hebben echt een karakter.

Bello

Ja ik was verdrietig hoor maar toen we aan een andere valkparkiet dachten voelde het toch wel raar. Onze Bello is totaal anders en net zoals met Gerrit kan ik hem nu (hij is nu 4 maanden) niet meer missen hier een fotootje van hem.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Tara

Wat is Bello ook een mooi valkje,
misschien een dagboekje openen over Bello?
Het lijkt me leuk om meer over hem te weten te komen!

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

Hallo Dorothé

ja bijna 21 jaar is niet niks zeg, ik hoop dat mijn valkjes ook zo lang bij mij blijven.

Toen je mij het verhaal vertelde dat je Gerrit zolang had gehad , wist ik dat Bello geen beter thuis zou kunnen krijgen als bij jullie.



Groetjes Chantal :)

Groetjes Chantal en de valkjes