19 juli 2025, 22:00:27

valkje blijft nat!

Gestart door ploppertje, 10 februari 2006, 09:52:27

« vorige - volgende »

ploppertje

Help!
Gisteren heb ik niki meegenomen in de douche, iets wat ik vaker doe op haar doechezitje, maar nu blijft ze nat! De volgende dag hed ze nog een natte indruk, haar pluimpjes plakken in trosjes tegen elkaar! Ik denk dat er een klein beetje zeepschuim op haar moet zijn gevallen, kan dat daardoor komen? Wat moet ik nu doen? komt het in orde? Ze rilt nu heel de tijd, ik heb de kooi tegen een aangename verwarming gezet...help me!

Kirsten

Hoi,

Heb je een fohn?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Zo ja, dan zou ik eerst goed kijken en evt het vieze schuim er voorzichtig met handwarm water een beetje uitspoelen,. Ik ben anders bang dat hij met het poetsen dit binnen zou kunnen krijgen,. dan heel goed afdrogen in een warme ruimte.
De fohn op een aangename afstand houden en hem helemaal droog fohnen. Voel goed met je hand bij het valkje, zodat het niet te warm is.

Groetjes
Kirsten

ploppertje

bedankt!
Ik heb voorzichtig wat geblazen met de droger en hier en daar wat kraagpluimpjes weer luchtig gezet met mijn vingers. Er was inderdaad wat zeep op gekomen en ik had het ook eerst uitgespoeld, nu wacht ik bang af of alles ok komt, zo zielig dat ie zit te bibberen!!!!
Ie gaat toch nie dood,he???

Rianne

Hoi,

zet de verwarming maar ietsjes hoger, zodat je valkje het lekker warm krijgt. Niet direct naast de verwarming zetten hoor!
Hopelijk stopt hij dan gauw met bibberen. Eet hij verder wel goed?

Shirly

Hoi hoi,

Wat ik altijd doe na het douchen van de valkjes. Ik zet ze altijd even onder de warmte lamp zodat ze lekker snel droog zijn. Als ze de lamp zat zijn gaan ze wel weer ergens anders zitten. Of ik fohn ze idd even maar dat vinden ze toch minder lekker

ploppertje

de lamp is een goed idee! Maar ik denk dat ik haar nu wat tot rust ga laten komen...Ze was er precies wat paraplu van!
Voor de rest eet ze goed,hoor,ze trippelt vaak in haar hokje rond en doet regelmatig een dutje...
Maar toch vind ik het zielig hoe ze er nu bijzit...
Hopelijk verandert ze snel in die pluizige bol zoals altijd!

Kirsten

Hoi,

Even voor de duidelijk, je moet hier geen gewone lamp voor gebruiken, want die geeft teveel en te fel licht,. een rode lamp mag, maar een hele donkere is nog het beste die geven geen licht, enkel warmte,.
Mijn voorkeur gaat echter wel uit naar de fohn,. omdat je dan gelijkmatig en sneller het desgewenste resultaat hebt. Ook kan je je niet vergissen in de temperatuur. Bij een lamp moet je toch goed opletten hoever/dichtbij je hem zet.

Ik vond het wel een hele goede tip maris en zekers als je valkje de fohn niet zo prettig vind.

Groetjes
Kirsten

Mariska

Hoi Kirsten,

De tip kwam van Shirly ;D ;)
Ik ga ook voor droog fohnen want dat gaat veel sneller ;)
Die van mij vinden dat wel lekker.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ploppertje

ondertussen heb ik mn lieve schat eventjes onder he lamp gezet, sorry, twas geen rode, maar je hebt gelijk, dat is beter. Ik denk ook wel dat als ze zou voelen dat de lamp te heet wordt, ze zelf weg zal wegwandelen. Dat deed ze niet,ze genoot precies en bleef een beetje dommelen! Ondertussen ziet ze er wel al wat beter uit, maar van donzigheid zie je nog niet veel!
Bedankt iedereen!

Kirsten

Citaat van: Mariska op 10 februari 2006, 11:34:59
Hoi Kirsten,

De tip kwam van Shirly ;D ;)
Ik ga ook voor droog fohnen want dat gaat veel sneller ;)
Die van mij vinden dat wel lekker.

Liefs
Maris!!

oh sorry :-[,. Ik had inderdaad net een bericht van jou gelezen, misschien dat het daardoor kwam ::)

Groetjes
Kirsten

ploppertje

Probleem opgelost! mn popje is haar pluimpjes al vrolijk aan het poetsen en langzaam komen de geklitte pluimpjes los! Morgen is ze weer de ouwe!
Bedankt aan iedereen voor de reacties en de tips!
Lieve groetjes van mij en Niki!
;)