28 maart 2024, 20:01:11

Quick een kleine wonde.

Gestart door yentl, 8 juni 2003, 21:55:26

« vorige - volgende »

yentl

Hey iedereen,
'k wist niet erg goed waar ik dit moest plaatsen, dus maar gauw hier, 't is eigenlijk niet echt een spoedgeval
't mag dan blokken zijn voor 't exaam,
maar 'k kom maar uit vlugte eventjes enkele berichtjes typen.
Nu deze nacht, kweet niet wat er is gebeurt, maar de zijkant van Quick zijn bek moet open geweest zijn, en daaronder is een grote kale plek(1 vierkante centimeter, toch groot voor een valkparkietenwonde hé ???). Is hij gevallen door de schrik van het onweer, dat kan toch niet :-/, volgens mij kan hij eerder gepikt zijn door een andere valk :-/. Heel erg is het niet, want hij kan nog heel erg goed eten en "lawaai" maken  ;D 8) ;). O ja, met de Spark & de Pluk gaat alles goed!

groetjes Yent'l

Paul

Hoi Yentl,
Zo te horen kan dat nooit van vallen komen.
Ik denk echt dat ie geplukt is door een ander valkje hoor.
Je hebt het over een wonde maar is er dan ook bloed te zien of alleen een kale plek?
Als ze normaal een wondje hebben blijven gewoon de veren er op zitten en zie je vaak alleen wat bloed.
Houd het in elk geval even goed in de gaten of het erger word.
Maar bij zijn snavel kan ie in elk geval zelf niks wegpikken dus moet een ander valkje het gedaan hebben :-(

Groetjes, Paul

yentl

Ik denk ook dat een andere valk het gedaan heeft ja.
Sparkel misschien, die is met Plukkie aan z'n nieuwe nest bezig, uit agressie. En anders moet het Boing geweest zijn, mijn wildkleur, die kan wel eens agressief overkomen. De rest zou dat nooit doen. Heel erg is het niet, maar ja op zijn bek hangt wel wat bloed( gestold)

groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

het kan goed mogelijk zijn dat het 1 van diegene is die een nest hebben, doordat Quick te dicht bij ze kwam en dat ze hem een knauw gegeven hebben en dat er pluimen uit zijn getrokken, ik denk dat dit het eerder zal zijn.

Groetjes, Tara