5 mei 2025, 19:20:15

Hoeveel valkparkieten?

Gestart door sweetfuzzy, 29 januari 2006, 22:47:24

« vorige - volgende »

sweetfuzzy

Ik zit eraan te denken om een binnenvoiliere aan te schaffen zodra wij het vakantiegeld binnen hebben. Nu heb ik er een op internet gevonden bij een online dierenwinkel en die is 90 euro goedkoper dan die ik hier in de dierenzaak heb gezien en dat vind ik nogal wat. Het enige is dat de goedkopere (nog 270 euro) merkloos is en die duurdere (360 euro) van het merk birdy. Verder is hij echt exact hetzelfde. De afmetingen zijn 100x76x202 cm. Zou ik het wagen om de goedkopere te nemen? Of doe ik dan een miskoop? En hoeveel valkparkieten kunnen er in dit formaat voiliere? Hopelijk kan iemand mij adviseren.

Het gaat om deze voiliere

Wat vinden jullie ervan?
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

sweetfuzzy

niemand een advies voor mij?
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Bianca

Hey sorry hoor had jou topic nog niet gezien........
Ik zou zelf zeggen max drie in een jockkooi die is 80-50-100cm
Ik zou er niet meer dan 6 indoen......maar dan moeten ze wel ook(minimaal één uur) los kunnen vliegen op een dag.

Groetjes Bianca :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Shirly

Hoi,

Ik heb ook ongeveer zo'n kooi en bij mij zitten er 4 valkjes in en in de toekomst komt er nog een 5e bij.

Ze zijn er bij mij altijd wel heel veel uit. Minimaal 3 uur op een dag door de week en in het weekend de heledag. Tenminste dan staat hij de heledag open.
Zodra ik thuis kom van het werk gaat hij ook meteen open tot ik naar bed ga.

Dan kan je er volgens mij wel 5 in houden.

Groetjes Shirly

Karin

Ik heb zo'n zelfde soort kooi ( maar dan van ferplast ) en er zitten er momenteel afwisselend 3 of 4 valkjes in ( soms wil bij mij een valkje van een andere volière erbij kruipen  ;D ). Zelf vind ik 4 een mooi aantal, hebben ze lekker de ruimte en weinig kans op kibbelen. Maar als je er meer in wilt hebben zou ik er maximaal 6 in doen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hoe meer ruimte een valkje heeft, hoe beter. Ik denk dat je het eens in moet schatten als er eenmaal 4 inzitten, of er nog 2 bij kunnen of niet.

rico

Wij hebben een vergelijkbare kooi van het merk terenziani.
Er zitten bij ons 6 valkjes in. Overdag van maandag-donderdag zitten ze in de kooi tot 1645 uur. Daarna mogen ze los tot ca. 20/2100 uur (als ze druk zijn langer).
In het weekend gaan ze de hele dag los.
In de kooi hebben ze wel allemaal een eigen plekje.

parkietstijn

Het ligt er gewoon aan of ze er veel uitmogen of niet als ze er niet uitmogen zou ik er niet te veel in doen (ik zou dan 3/4 in doen) anders heb je kans op overbevolking (al zal dat niet zo heel snel gebeuren als je er een paar in hebt zitten) maar echt maximaal 5/6 teminste als ze er elke dag even uitmogen.