2 mei 2025, 19:50:13

Mager? of niet?

Gestart door Chillie, 17 januari 2006, 16:37:42

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Mitchell,

Ik denk dat je zo niet kunt zeggen of een valkje te mager is want de een is ook groter als de ander ;)
Dr Feld heeft mij ook eens gezegd dat als het borstbeentje scherp aanvoelt dat ze wel iets zwaarder zouden mogen.
Het hoort niet scherp aan te voelen.

Hoi Andrea,

Mijn valkjes hebben ook vaak groente of fruit door hun eivoer heen.
De meeste vinden dat heel lekker.
Maar van de week werd hier door iemand de tip gegeven om cayennepeper over de groente en fruit heen te doen wat ze niet lusten ;) Dat schijnen ze heel lekker te vinden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee want bij mij zijn ze alle 9 gek op groente en fruit.
Maar het is het proberen waard denk ik ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska
Gewoon die poeder uit busjes,bedoel jij die?
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Ja dat bedoel ik ;)
Die tip gaf iemand hier bij voeding.
Ik dacht Skye, maar ik weet het niet meer zeker ::)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska
Dan zal ik dat eens gaan proberen want al ga ik op mijn kop staan.
Fruit krijg ik er niet in.
Groetjes Riny :D

Chillie

86 gr, beetje bijgekomen, maar Aiko zit in de rui nu voor de eerste keer, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben ..

groenten eet hij nog steeds niet, fruit ook niet, hij heeft het meer gezien in kruiden (oregano, basilicum, peterselie) ..

ik kocht deze fijngemalen op emarkt en doe dit onder zijn eivoer, het geeft een fisse adem tot gevolg :-)

Mvg,
Chillie

Ineke

Hier hetzelfde. Mijn vogel weegt evenveel als die van jou Mitchell. Eergisteren woog ie 89 gr. en vandaag 86 gr. Ik voel zijn borstbeen ook, hij krijgt al t eten dat hier wordt genoemd en oogt actief. Zal wel na de rui dikker worden. Na 2 weken kruiden geven eet ie t sinds afgelopen weekend eindelijk! Met een voorkeur voor basilicum en bieslook, maar alleen als het is fijngemaakt.

Chillie

koop in de winkel maar eens een klein basilicum of bieslookplantje, en zet het in de buurt van de kooi ..

garantie dat het geen 20 min duurt voordat alle bladeren van de plant zijn en er een vogeltje voldaan zit te kijken naar zijn werk :-)

ManjaV

Ik wil hier graag op reageren. Ik vind Sunny nl ook wat aan de magere kant. Ik heb hier niks om te wegen, maar je voelt zijn borstbeen duidelijk! Terwijl dit bij Mikki niet zo is.
Sunny eet eigenlijk alleen trosgierst (en een beetje brood en fruit, groente) want zaadjes kan hij helemaal nog niet pellen  :-\
Hebben jullie een idee wat te doen, moet ik het gewoon ff aankijken?? Leert hij vanzelf zaadjes eten??

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Hoi Manja,

Zoals ik al geantwoord had in je IM, Sunny kan wel pellen hoor, dat heeft hij hier ook gedaan  ;D Hang zijn voerbakje bij zijn stok en geef hem niet te veel trosgierst, want dan zit hij vol en eet hij zijn zaadjes niet  ;D Als valkjes beginnen met vliegen vallen ze altijd een beetje af zodat ze niet al gewicht mee hoeven zeulen. Later komt dat vanzelf weer bij. Normaal is een volwassen valkje zo rond de 85 - 90 gram, 10 % afvallen als ze beginnen met vliegen is normaal.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Andrea

Ik zal alle tips die hier gegeven zijn  t.z.t. is uitproberen. Bedankt in iedergeval. Ik zal het wel laten weten wat ze er van vinden. Pops is op het moment nog mager (borstbeentje voelt nog scherp aan, zelfs die van Sparkle voelt ook wat scherp aan en da's een forse dame.) Ze zijn wel alle twee flink in de rui. Maar verder gaat het goed.

Groetjes,
Andrea

Binkie en Sparkle

eefje nieuwenburg

hoi Manja,
Zazou is ook niet dik en zwaar dat komt omdat ze nog groeien en zo jong zijn.
ze krijgt hier alleen maar trosgierst als beloning en verder moet ze het met haar gewone voer en groente en brood doen en dat gaat prima.
dazzle was ook niet dik of zwaar toen ie kwam en de andere ook niet die ik als jong gekregen heb,ze moeten nog even groeien maar dat komt echt wel goed!
groetjes eefje