16 mei 2025, 05:53:06

nog een vraagje

Gestart door marloesje, 9 februari 2006, 18:44:36

« vorige - volgende »

marloesje

9 februari 2006, 18:44:36 Last Edit: 9 februari 2006, 22:16:32 by marloesje
hallo allemaal ik zit met een aantal vragen en ik zou graag wel willen dat die beantwoord werden ;D ik wil gaan kweken met mijn 2 valkjes en ik heb nou sinds 2 dagen een blok erin zitten in de kooi alleen :
ze willen er niet inĀ 
ze paren wel samen
en hoelang moet dat duren voordat ze gaat leggen enzo
en moet ik heel de nacht een lamp aan laten binnen of hoeft dat niet en ik heb ook altijd een bakje apart met eivoer erin moet ik nog voor meer dingen zorgen zodat ik ze in het broedblok krijg
dankje wel alvast
groetjes marloes :-\ :-X

Karin

Hahahaha, 2 dagen Marloes... je moet wel even geduld hebben hoor, zo snel gaat het niet  ;D Eerst moet de man het blok goedkeuren en dan zal het zijn popje erin lokken. Bij mij gaan ze meestal na 10 dagen leggen, maar dat zijn koppels die al vaker een nest hebben gehad. Bij onervaren koppels kan dat een stuk langer duren. Hoe oud zijn je valkjes nu ? Geen licht in het blok doen hoor ( of begrijp ik het verkeerd ? ) en zorg overdag voor ca. 14 uur licht. Geef groenten, zaad, eivoer, serpia, grit enz. en dan gaat het vast goedkomen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marloesje

hihi oke ja ik heb alles wat je daar nog op hebt geschreven in de kooi altijd al zitten mijn mannetje cootje is wel een eigewijze hahaha maarja ik hoop dat hij er snel in gaat kei bedankt

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marloesje

Ik heb nog een vraagje kan het zijn dat bibi(popje) dikker word omdat er eitjes maby komen ?? want ze is normaal nie zo als dat ze nou weegt ?...

groetjes marloes

Karin

Nee, je ziet alleen een verdikking bij de staart.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves