plotseling wild beginnen rondfladderen

Gestart door Hanna, 12 juni 2003, 12:53:52

« vorige - volgende »

Hanna

Vannacht was ik in de zetel in slaap gevallen.  Het licht was uit en plots werd ik wakker van een kreet van Niels.  Hij begon heel wild rond te fladderen (maar dan ook heel wild).  Ik stak het licht aan en Fabio vluchtte de kooi uit, want Niels was echt een wildeman.  Hij heeft zelfs het eet- en drinkbakje in z'n kooi omgevlogen.  Ik probeerde hem te pakken om over z'n kopje te aaien en hem te kalmeren, maar toen ik hem vast had, wrikte hij zich los en begon in de kamer rond te vliegen.  Na een paar rondjes plofte hij uitgeput op de grond, snakkend naar adem.  Ik heb hem dan weer opgepakt  en z'n kopje gekroeld en hem zitten troosten.  Na een half uurtje was hij weer de oude.  Ik heb hem dan maar weer in de kooi gezet en ben gaan slapen.  Toen ik deze morgen opstond zat Nielsje te eten en begon hij zich te verzorgen.
Er was precies niets gebeurd.  Toch ben ik een beetje ongerust.  Hij deed echt raar.  Ik zou het vreemd vinden indien Niels van iets geschrokken is, want normaal is hij de kalmheid zelve.  Er mag een bom naast zijn eetbakje ontploffen, hij zal even opkijken en dan gewoon verder eten.
Hanna

Hanna

Oh ja, ik had vergeten te vertellen dat ik sinds een paar dagen een parkietenboom gemaakt heb voor de twee valkjes.  Ik heb drie bamboestokken gebruikt om het skelet te maken en voor de rest heb ik takken van een appelboom gebruikt.  Ik dacht niet dat bamboestokken giftig zijn?  Of zou het toch daardoor kunnen zijn.
Maar dan had ie nu toch nog steeds ziek moeten zijn, hé?
groetjes
Hanna

Remco_Ultee

Ik denk toch dat hij ergens van geschrokken is, bijvoorbeeld een hard geluid, of misschien zag hij iets waar hij van schrok, jij lag te slapen dus je hebt niets kunnen horen of zien.

Als alles nu weer normaal is zou ik me er ook niet meer druk om maken.

Hanna

Ja, maar het vreemde is, dat Fabio (die altijd direct van alles schrikt) niet geschrokken was.  Behalve dan van het wild gefladder van Niels.

Paul

12 juni 2003, 17:09:12 #4 Last Edit: 12 juni 2003, 17:11:36 by Paul
Hoi Hanna,
Hij zal toch wel ergens van geschrokken zijn hoor.
Ik heb dat ook wel eens gehad, van vuurwerk bijvoorbeeld schrikken ze bij mij totaal niet maar als het donker is kunnen ze al van een mug in paniek raken :-(
Het beste is een nachtlampje in de buurt van de kooi hangen zodat ze heel iets kunnen zien dan schrikken ze minder snel.
En bamboestokken zijn totaal niet giftig, veel valkjesspeelgoed is zelfs van bamboe gemaakt :-)

Groetjes, Paul