5 mei 2025, 18:25:42

rode neusgaatjes.

Gestart door Marianne, 8 juni 2003, 22:12:04

« vorige - volgende »

Marianne

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn witmasker valkparkiet Dobey.
Als ik hem aan het douche ben met de plantenspuit, natuurlijk samen met de andere 2 valkjes, dan valt het me op dat hij rode neusgaatjes krijgt terwijl ik dit nooit heb gezien bij de andere. Na de douche verdwijnen deze weer vanzelf. Dobey is verder kerngezond en heeft hier ook geen last van maar het lijkt dan net of hij een bloedneus heeft gehad zo rood doorlopend zijn dan zijn neusgaatjes. Weet iemand toevallig wat dit is of heeft iemand dit ook weleens gezien bij hun valkjes?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Dat komt omdat de doorbloeding sneller gaat als hij douched. Niets aan de hand dus. Je ziet het ook wel eens als ze flink gevlogen hebben enz.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Bedankt voor je reactie.
Dat het niets ernstig was had ik ook niet verwacht en ik zal zeker eens opletten of Dobey het ook heeft als hij gevlogen heeft.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hello

het ligt inderdaad aan de doorbloeding!!
je moet maar is kijken bij een paard dat net veel, en hard gelopen heeft!! dat spert dan zijn neusgaten open en dan kan je zien dat heel zijn neus rood ziet!!

sDC