28 maart 2024, 12:59:53

nieuwe valk

Gestart door Tara, 6 september 2002, 01:52:17

« vorige - volgende »

Tara

Hallo, vandaag kocht ik een nieuwe (geparelde) valkparkiet, ik heb er nu zes. Mijn valken zijn allemaal gekortwiekt omdat ik ze veel meeneem uit de volière. Prako, mijn nieuwe valk is eigenlijk al tam, wat ik zeker niet verwacht had, ik heb reeds al mijn valken bij een dierenspeciaalzaak gehaald. Maar ik nam haar mee, en ze sprong naar de brievenbus en ze viel lijk, ze landde niet op haar poten, wat ik niet gewend ben van mijn andere valken, ze heeft eigenlijk ook maar een klein kuifje, ze is toch niet ziek hé? Of zou het nog een jongske zijn? Ik hoop dat het aan dat ligt, het is een zeer prachtige en lieve vogel, zou het nog een jonge vogel zijn???
Dank U

Peter

Hoi Tara,

Jammer dat ze je bij de dierenzaak niet konden vertellen hoe oud de valk is. Als de valk geringt is kun je daar misschien nog wat uit achterhalen. Maar het zal waarschijnlijk wel een jong zijn. Loopt de valk ook mank?

Groeten,
Peter

Tara

Nee, ze loopt niet mank, en ze heeft ook geen ring aan, maar ze kan haar lijk niet goed vastnemen; als ze op mijn schouder zit, moet ik haar soms vastpakken dat ze er niet zou afvallen, ze zou er wel niet afvallen, maar als ze op mijn schouder zit als ik fiets wel, andere vogels houden zich goed vast, maar zij niet echt.

Frank!

hallo tara

jammer van je valk maar ik zou eens langs gaan bij de dierenarts en laat hem eens testen voor evenwichtsstoornissen of anderen ziektens.
groetjes,frank

Tara

Oh, maar met Falko, ik heb haar een andere naam gegeven, gaat het nu veeeeel beter, ze is mijn beste kameraadje, ze kon eerst niet goed klimmen, maar nu gaat het heel vlot, ze verliest haar evenwicht niet meer, ze is erg lief en ze staat haar mannetje!!

Frank!

hallo tara

dan is het al beter dan zal het wel een jonkske geweest zijn want gisteren waren mijn valken uitgevlogen en die hebben ook een hele kleine kuif

groetjes frank

Tara

Met Falko, ik heb haar een andere naam gegeven, gaat het heel goed, ze kon ook niet zo goed klimmen, maar nu doet ze dat uitstekend, ze kan nu goed haar evenwicht houden en daar ben ik blij voor, ik ben nu aan 't sparen voor een scanner en 'k zal dan eens een foto sturen voor valkparkiet van de maand.

Raymon!

Om je even een tip te geven: Ik gebruik zelf een HP Scanjet 2200C, da's een makkelijk te gerbuiken scanner en kost iets van 89 euro. (niet echt duur).

Vandaag ga ik mijn nieuwe valk ophalen (Lutino), na gisteren heel de omgeving te hebben afgebeld, heb ik er dan eindelijk een gevonden. Heb eigenlijk nog geen naam, maar dat komt vandaag wel.

Tara

hoy tara

je moet zeker een foto opsturen van falko voor valkparkiet van de maand.
ik ga ook een foto van kuifje opsturen voor valk van de maand ma die van mij is nog maar 4dagen uit de nest.

Peter

Hoi Tara,

Je mag de foto's ook wel via de post opsturen hoor. Dan scannen wij ze voor je in en dan sturen we de foto's weer terug via de post.

Peter

Tara

O, bedankt, het kan wel nog een paar dagen duren want de wegwerperkodac zal morgen verstuurd worden en tegen dat we de foto's hebben en dan moet ik het dan nog versturen, maar, naar welk adres moet ik dat dan sturen? Alvast bedankt,
groetjes,Tara

Tara

Hallo, is het normaal dat Falko veel slaapt?

Pauline

Hoi,
Volgens mij kan het geen kwaad als die veel slaapt hoor. Dat doet die van mij ook en die is pas een paar maanden oud. Ik maakte me ook ongerust en ben er mee naar de dierenarts gegaan, maar hij mankeert niets, Pino is alleen een beetje lui. Ook schijnt het zo te zijn, hou me er niet aan, want ik heb het ook maar gehoord, maar ben er zeer zeker geen expert in, dat mannetjes
rustiger en meer slapen als de vrouwtjes. Die schijnen drukker te zijn.
Groetjes Pauline.

Silvia!

Onze valk Hugo(3 maanden)slaapt echt heel weinig (is misschien ook niet goed). Overdag zien we hem nooit slapen, maar we gaan er uiteraard vanuit dat hij 's nachts wel slaapt. Hij is ook niet moe want hij mag vaak meerdere keren per dag uit zijn kooi en het eerste wat hij doet is een paar rondjes vliegen. Verder is hij zowel in als uit zijn kooi heel actief.

Wel jammer want hij ziet er heel lief uit als hij slaapt.... (we hebben het geloof nu één keer gezien)

gr Silvia

Peter

Hoi allemaal,

Wie de foto's van tara's valkjes wil zien kan naar valkparkiet van de maand gaan en dan kijken bij September 2002 Daar staan veel foto's.

Groetjes,
Peter