8 mei 2025, 04:23:52

pop of man ?

Gestart door natascha01, 15 februari 2006, 10:16:02

« vorige - volgende »

natascha01

hai ik heb een vraag ik heb een valkparkiet kobus van plus minus 9 maanden oud .. weet het niet precies weet ook niet precies waar hij vandaan komt heb hem uit de dierenwinkel gehaald nu mijn vraag ?
ze zeggen dat het een pop is maar gezien haar fluit gedrag en praat gedrag denk ik zelf is het echt wel een pop ze fluit goed en schel en praat ook ze heeft wel het bekende visgraat staartje en de lichtere wangetjes en de minder gele kuif maar aangezien ik de leeftijd niet precies weet kan ik ook niet zeggen of ze de eerste rui al gehad heeft
ze mist helaas wel een teen nagel kan dit nog aan groeien of blijft die weg ?>

groetjes natascha

Gerda

Hoi Natascha,

Bij mijn wildkleurmannetje waren de visgraatveren nog toen zien toen hij ruim een jaar oud was!!

Heb je misschien een foto van je valkje??
(Hier staat hoe je een foto moet plaatsen:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/helpupload.htm)

Mannetjes zijn inderdaad over het algemeen het meest vocaal. Maar af en toe zit er ook een popje tussen dat flink kan fluiten en zelfs praten.

Als de teennagel van Kobus helemaal weg is, zal die niet meer aangroeien. Maar ze kunnen goed zonder dat nageltje hoor!!

Groetjes, Gerda

natascha01

ja heb wel een foto van kobus wel beetje onduidelijk nog maar hij is te groot weet niet hoe ik hem moet verkleinen   groetjes natascha

Gerda

Ik heb je een berichtje gestuurd met mijn mailadres. Dan kun je de foto daar naar toe sturen!!

Bovenaan de pagina zien je staan:
Hoi natascha01 je hebt .. persoonlijke berichten. Klik op persoonlijke berichten en dan kun je je bericht lezen.

Groetjes, Gerda

Riny

Stappenplan bij verkleinen foto's

bestand aanklikken (linksboven)
dan naar openen met > en dan paint aanklikken
dan naar afbeelding
dan uitrekken/hellen aanklikken
dan de 100% veranderen in 50% van allebei, dan OK aanklikken
dit nog een keer, dus de 100% veranderen in 50%, dan OK aanklikken
Dan naar bestand
dan OPSLAAN aanklikken

dan ben je klaar, de betreffende foto is verkleind.
Groetjes en veel succes Riny

Gerda

15 februari 2006, 15:12:59 #5 Last Edit: 16 februari 2006, 09:47:58 by Gerda
Hoi Natascha,

Hier is de fotos van Kobus.
Ze waren al klein genoeg om meteen te uploaden!!

Kobus heeft (nog) de kleuren van een popje. Is het je opgevallen dat hij/zij de laatste tijd meer geel op het koppie heeft gekregen? Wanneer er steeds wat meer geel gaat komen de komende tijd, dan is het een ventje!!
Anders is het een schattig wildkeur popje!!!

Groetjes, Gerda

natascha01

heb haar nog maar een week in huis dus heb nog niet kunnen zien of de kleur langzaam veranderd zal het eens in de gate houden .. bedankt voor de fotos super en het is me nog gelukt er een onder te zetten ook super thanx :)

groetjes natascha

margreet

hallo,

Volgens mij is Kobus een Cobie, met negen maanden moet je het verschil in het kopje al kunnen zien.
Maar dat is mijn idee.

groetjes Margreet

Riny

Hallo Natascha
Zo te zien lijkt het mj ook een popje.
Groetjes Riny :D

natascha01

ja werd ook gezegd maar vind het wel bijzonder met haar praat en gedrag .. maar zou kunnen :) ze is nu in de rui de hele kooi ligt vol met pluisjes van haar dus wie weet haha kom ik er snel achter

als het wel een popje is dan wel bijzonder dat ze zo goed praat en behoorlijk aanwezig is met fluiten enzo wel leuk

Riny

Hoy Natascha
Als die praat ??
Ik heb nog nooit een pop gezien die dat deed.
Wacht even af na de rui,als het kopje dan geler wordt weet je genoeg.
Groetjes Riny :D