20 juli 2025, 01:00:02

De hebzucht van Plukkie

Gestart door Tara, 8 juni 2003, 15:25:15

« vorige - volgende »

Valerkiet

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH :-[ :'( :'( :'( :'( :-[
nee toch!??!
Tara gaat het een beetje?
Doe geen domme dingen!!!!
ik zweer het als jij iets doet doe ik dat ook!!
ik geef heel veel om je!!!!!
doe het nie hé :'(
ik zit hier volop in tranen van de schok dat je hebt moeten doorstaan.
ik zit hier zelf in shok van het lezen
het is zo oneerlijk dat al je lievelingsvalkjes weg zijn gegaan.
nog 6 daagjes en ik ben bij je meissie.
ik kan nie meer stoppen met tippen :'(
het is net alsof ik een dikke zware steen heb in mijn keel maar wat moet dat dan bij jou zijn :'(
hij is zeker naar de hemel toe 100000% zeker van.
kom straks a.u.b. op de chat anders ga ik mij zo ongerust maken over je je kunt het je nie voorstellen.
hopelijk kom je, ik kan het begrijpen als je nie komt heur :'(
goh wat erg voor je
het is net een vloek >:(
gewoon...Tara doe geen stomme dingen de pijn gaat stiletjes aan weggaan.
en hij blijft voor altijd bij je in je hartje :-* :'(
je hebt een gouden hart tara zelf beter :'(

Mandy

Amai zeg...hier wordt je stil van... :'(
Ik dacht ik lees toch hetzelfde...maar nu is er dus weer een valkje van je dood gegaan...wat oneerlijk zeg...waarom nou toch weer...verwijt jezelf niets meid, je hebt altijd hartstikke goed voor ze gezorgd...het heeft zo moeten zijn...het is cliché; maar de natuur beslist, wat je ook doet :-/...nogmaals, heel veel sterkte weer! :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi allemaal,

ik weet 1 ding: Ik zal Plukkie nooit kunnen vergeten, Plukkie was de speciaalste valk die ik ooit had, de enige die ik eigelijk wou was zij, haar karakter, ze was de enige die zo'n karakter had waarvan ik het wou ... Ik mis haar zo, het voelt raar om naar huis te komen zonder Plukkie te halen :'(. Ik ben nu al de hele dag aan het huilen :-[, nu weer, als ik al die reacties lees enzo, ben daar heel gevoelig over :(. Ik zal even enkele herinneringen opnoemen waar ik steeds moet aan denken ...

Haar mooie roep die net 'mama' lijkt, als ze honger heeft achter me aan lopen en als ze me niet ziet roept ze en zoekt ze me. Dat deed ze toch. Ze is eens van uit de zetel naar me toe gekomen, haar eten geven, ze zat op het potje met de vleugels helemaal open :(. Als ik thuiskwam van school riep ze tot ik kwam en toen kwam ze meteen de kooi uit supergeweldig ... Plukkie, je bent de valk die ik altijd al wou, en nu ben ik je kwijt, ik hoop, dat je terug komt in een volgend jong ... Ik hou van jou, ik hoop dat je dat weet :'(.

Valerkiet

:'(Tara dit zijn supper harde woorden van je wat erg,
ooooh wat erg :'(
ik zit hier echt te huilen het is zo moeilijk om je in te houden :'( :'( :'(.ik kan hier nie tegen
tjonge wat erg

Paul

Hoi Tara,
Wat verschrikkelijk erg dat dit nou weer moest gebeuren.
Het ging juist heel erg goed met Plukkie en nu dit :-(
Maar verwijt je zelf niks hoor je kon het toch niet voorkomen.
Soms komt een ziekte of zwakte er pas na een tijdje pas uit.
heel veel sterkte met het verlies van Plukkie.

Groetjes, Paul

Tara

Hallo allemaal,

Plukkie wordt normaal vandaag 8 weken oud. Het is de 4de week dat ik haar volledig verzorgde :'(.

Ik ben van plan als het nest uitkomt van Tiko en Piko en als de jongen groter zijn en diegene die geplukt worden weer zelf groot te brengen. Het is dan eenmaal ook vakantie dus heb ik alle tijd voor ze. Ik mocht in ieder geval van m'n moeder. Tiko is geen goede moeder, en de nieuwe vader in ieder geval ook niet. Dus kan het best zijn dat ze weer worden verstoten en niet naar gekeken zoals Plukkie in tijde. Zou dat goed zijn dat ik weer jonkies neem?
Groetjes, Tara

Murphy

TEXTHai Tara,
Ik heb hetzelfde meegemaakt als jouw maar dan met mn Grasparkietje <Monster...
Ze is met 6 a 7 weken ook plotseling overleden en ik heb het nog niet echt kunnen verwerken.
Ik huil ook best veel;je kan het gewoon niet bevatten zoveel liefde en tijd heb je in zo'n speciaal diertje gestoken.
En dan word het je afgenomen zo oneerlijk... :'(Het was ook echt mijn kindje :-*.
Als ik je verhaal lees dan begrijp ik echt hoe je je voelt.
En ik heb ook lopen huilen onder het lezen.
Maarja het leven gaat helaas door en sterkte met het verwerken van je verdriet.
Veel succes  :-* milena

Tara

Hoi :(

Nu is de zus van Plukkie nu ook aan het sterven, ze heeft hetzelfde als Pinky ongeveer :(.

Ik kan het niet meer aan mensen, dit is al het derde jong :'(

demi

ach meissie toch
wat rot voor je!!!
ik denk aan je! diana w :'(

Speedy

19 juni 2003, 22:42:31 #39 Last Edit: 19 juni 2003, 22:44:16 by Speedy
Tara,

Dan zou ik maar heel goed nadenken of je nog wel een nestje moet pakken van deze ouders......ik denk dat er iets niet goed is bij jou.
Weet jij eigenlijk wel waar jouw valkjes vandaan komen??
Ik meen nog te herinneren, dat jij zomaar een paar valkjes meenam naar huis.
Ik weet niet waar je de rest vandaan hebt??
Klinkt misschien niet leuk wat ik ga zeggen, maar Antwerpen de vogeltjes markt stond er ook altijd al om bekend dat er zieke beestjes tussen zaten.....wie weet waar jou valkjes vandaan gekomen zijn en dit door geven en misschien zelfs inteelt is?

Groetjes,
Trudie

Tara

Hallo,

mijn vogels komen van kwekers die ze naar een winkel brengen, ik zie ook wel of ze gezond zijn of niet, soms kijk ik eens en zie ik er 1 zitten die ziek is, dan koop ik ook geen, ze komen van een dierenspeciaalzaak. De ouders mankeren niets, het is eigelijk zo, Kaila is van een ander nest, dus niet echt hun dochter, Pinky was wel hun dochter, volgens mij had Pinky hetzelfde als Snowie van Paul, Kaila heeft dezelfde dood als Pinky gehad en Plukkie is dood door haar spijsvertering.

Speedy

Ok, Tara....duidelijke taal.
Ja meid, dan weet ik het ook niet wat er bij jou voor een pech is.
Leuk is het zeker niet.
Je moet voor alle zekerheid alles goed ontsmetten hoor.....je weet nu nog niet wat het precies is, ik weet ook niet of je het laat nakijken, maar tot zover heel erg goed oppassen.

Veel sterkte wens ik je weer van mijn kant.

Groetjes,
Trudie

Tara

Hoi,

weet iemand van jullie misschien ook met wat ik het beste kan ontsmetten? Zal dan die hele kooi weer eens uitkuisen :).

Ik heb wel al gehuild voor Kaila, maar het meest heb ik wel gehuild voor Plukkie, dat geef ik wel toe .......

Groetjes.......

Speedy

Ja een erg goed middel om te ontsmetten gebruiken wij hier is Dettol.....weet niet of jullie dit ook kennen?
En het water en bleek is ook voldoende, maar pas op met inademen, doe niet te overdreven veel in je emmer.
Ik weet niet wat anderen gebruiken, maar dat kun je dan beter aan de vogel kenner overlaten, het moet natuurlijk niet schadelijk voor je vogels zijn.

Groetjes,
Trudie

Lique

19 juni 2003, 23:38:40 #44 Last Edit: 19 juni 2003, 23:39:38 by Angelique
Hoi Tara,

Jeetje zeg, alweer eentje....
Ik denk wel dat Trudie gelijk heeft hoor. Je kan niet weten wat er met de ouders is gebeurt.
En meestal KAN je niet zien of een diertje ziek is.  Een kweker doet niet voor niets de vogels naar een dierenzaak.
Hoe hard het ook klinkt, maar er mankeert wel wat aan je valkjes. Ik zou eens naar een GOEDE vogelarts toe gaan, want ik zou het heel erg sneu vinden voor jou, en je valkjes als er meerdere dood zouden gaan.
Had je nou alle vogels bij elkaar?
Zo ja, zou ik er ook voor zorgen, dat de valken apart komen te zitten.
Je bent geen dierenarts, ik ook niet, maar hij zal je wel kunnen vertellen wat er aan de hand is. Want zo kan het gewoon niet langer.

Meid, veel sterkte he.

Groetjes Lique