29 april 2024, 04:22:49

De hebzucht van Plukkie

Gestart door Tara, 8 juni 2003, 15:25:15

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Plukkie,
Je begint al een echt mooi valkje te worden he :-)
Je veertjes zijn al aardig gegroeid want in het begin was je nog wat kaaltjes.
Kan je al een beetje vliegen ook?
Moet je eens proberen dat is echt leuk dat doen alle oudere valkjes ook.

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi Paul ;D en de rest,

ik kan al een heel klein beetje vliegen, nu ja, fladderen, ik probeer het toch, strakkies moet ik weer een portie eten, ik kan niet meer wachten, mama moest na ze gegeten had vanmiddag weg en toen ze terug kwam hoorde ik ze al en toen riep ze Plukkie en toen antwoorde ik en toen hoorde ik dat ze naar boven kwam en toen ging ze even de ladder af en toen moest ze nog iets doen van haar moeder (mijn omaatje dus ;D) en toen kwam ze eindelijk naar me toe en ze dacht al dat het geroep van plaats veranderde en ik ben uit mijn doos gekropen :D. Ik zat aan de heeele andere kant, ikke deugniet toch ;D dus ben ik uit mijn doos (is zo'n speelgoeddoos van zo'n 40 lang, 30 diep en 20 hoog cm, en daar ben ik uitgekropen, mama heeft me ook al wat zaadjes leren eten, aangezien ik alleen en altijd eet wat en wanneer zij eet, ik eet dan gemalen eten van 'r tong af ::), en toen heb ik ook wat zaadjes leren eten, snappie? Mijn veertjes groeien al overal terug, op mijn koppie, op mijn kroppie, op mijn eh, mijn staartje ;D ik zal het zo zeggen ::) en in mijn vleugeltjes. Ik groei nu wel wat traag en ik hoop dat dat snel zal veranderen :).

Groetjes van Plukkerdeplukkerdepluk Plukkie ::)

Tara

Hallohallo allemaal,

ik heb net mijn pap lekker binnen en natuurlijk weer veel gegeten zoals gewoonlijk en ik heb mijn zusje er weer bij :). Mijn zus is Kaila, da's mijn echte zus, mama verzorgt ze zelf ook omdat ze bang is dat hetzelfde met haar als met Pinky zal gebeuren (zie mijn nestjes van mama of bij nieuws Pinky is dood) :(. Ze heeft er echt veel voor gehuild enzo, het is wat over gegaan toen ze 'goed' nieuws hoorde maar wat later was daar niet zo veel goeds meer over. Jullie vragen je vast af: "waarom Kaila en niet de anderen?" Wel, dat kan ik jullie uitleggen, Kaila zou je als identiek kunnen inschatten met Pinky, ze is ook erg magertjes enzo, mams hoopt dat zij haar kan verzorgen en dat het verbetert, meer trosgierst kan ze dan ook eten want alleen krijg ik zo'n stengen nóg niet op. Eerlijk gezegd ben ik wel wat jaloers en ik wou expres meer eten zodat Kaila niets meer zou krijgen, maar dat mocht niet, Kaila heeft wel niet zo veel gegeten :-/, maar ik denk dat dat wel zal veranderen, ze heeft namelijk een veel kleiner kropje dan ik :).
Groetjes, De Pluk en Kaila

Marianne

Goh Tara,

Je hebt het maar druk zo met je valkjes maar je bent een top verzorgster dus met Kaila komt het vast ook goed.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Heeey,

Plukkie is back and Kaila too ::). Ergens weten we nog dat we zusjes zijn zegt mams, we knuffelen echt rot met elkaar, alleen als mama komt om eten te geven ... dan nemen we elkaars af :D. Kaila is 2 dagen ouder dan mij, al zou je het niet zeggen. De veertjes op mijn kopje komen allemaal terug, nu moeten ze alleen nog uit de hulsels komen :). Kaila eet al goed van de spuit, alleen niet zo veel als ik, ze heeft bijlange niet zo'n grote krop als ik, ze eet zo'n halve spuit denk ik en haar krop zit vol, terwijl ik er wel 2 op zou krijgen ;D.

De foto's zijn iets donker maar toch zie je wel dat we knuffelen, zij wast mij en ik was haar :). Ik ben nu wel blij dat we met 2 zijn, alleen het eten lukt ons niet samen >:(!

Groetjes, Plukkie en Kaila

Paul

Hoi Plukkie en Kaila,
Jullie hebben het zo te zien wel naar je zin met zijn tweetjes :-)
Jullie zien er echt schattig uit op de foto's :-)
En met zijn tweeen is natuurlijk veel leuker dan alleen he :-)
Veel plezier met zijn tweetjes.

Groetjes, paul

Tara

Hallo allemaal,

het is met Kaila, Plukkie slaapt wat, ze is wat ziek, eerst dacht mama aan kropverzuring maar dat kan eigelijk niet want de krop was echt super mega volledig leeg. Plukkie liet rare uitwerpselen, de eerste was zwart, de tweede donkergroen met enkele zwarte puntjes :-/. Mama heeft een hele tijd met Plukkie alleen bij haar gezeten. Ze heeft Plukkie ook wat water gegeven en dan ging het al ietsiepietsie beter. Dan ging ze naar binnen. Vanmorgen was alles nog normaal, mama maakte eten klaar zoals altijd, het was niet te warm, dus dat was het niet, maar zodra Plukkie geweldig uit de kooi kwam en begon te eten veranderde ze volledig, ze heeft niet veel gegeten terwijl we dat totaal niet van haar gewoon zijn. Mama heeft dan naar de DA gebeld maar hij persoonlijk was er niet, het was zijn vrouw, maar ze zou hem laten terugbellen, dat is nu al zo'n uur geleden denk ik. Nu ja, mama zette Plukkie dan even op de bureau en ze kwam eindelijk ook achter mij. Terwijl ze achter mij kwam hoorden we Plukkie wel roepen, dus dat is al goed. Op haar rugje liggen verweert ze, dus dat is ook goed denk ik. Toen we net even naar buiten gingen, om de volière te verplaatsen, om een nieuwe grote te maken, moesten wij even naar de andere, ik naar mijn stiefouders en Plukkie mee. Als mama riep antwoordde Pluk wel. En toen ze terug kwam zag ze dat Plukkie op een hogere stok zat. Ze wou ook naar buiten komen toen het deurtje open stond, maar ze kreeg haar beide pootjes niet op de tralies, maar dus volgens mij gaat het een stuk beter, misschien moet ze eens uitslapen.

Groetjes Kaila en een droompje van Plukkie

Ellen

Nou ik hoop toch wel dat plukkie gauw weer
de oude is.
Hier heeft niemand wat aan, toch?

Effe lekker doorslapen en dan weer gezond op.
Groetjes Ellen.

Valerkiet

ocharme plukkietje :(
gaat het een beetje beter met je?
ik hoop dat je snel weer geneest
dikke kusjes en kopjekrapjes :D

Paul

Hoi Plukkie,
Je moet goed eten hoor kleintje want dat is gezond voor je :-)
Ik hoop in elk geval dat je wel weer snel de oude bent.
Veel beterschap toegewenst.

Groetjes, paul

Tara

15 juni 2003, 23:16:54 #25 Last Edit: 15 juni 2003, 23:28:08 by tara_dewulf
Hoi,

dit is geen lachtertje, Plukkie is met mama naar de DA geweest. We hebben een middel gekregen waarvan we 1 ml in een liter water moesten doen. Verder moet ze gewoon zaad eten en trosgierst en eivoer en grit enzo. De oorzaak is dus degelijk het opfokvoer. Ze heeft last van haar spijsvertering. Haar leven hangt van mama af en van de wil van Plukkie :(. Mama zegt dat ze zoveel mogelijk zal doen en zo, ze zal alles proberen voor Plukkie. Ze heeft al iets gegeten maar het nadeel is: ze eet alleen uit mama's mond :-/. De DA zegt dat het zeer twijfelachtig is of Plukkie blijft leven of als ze sterft :-[ :( :'(

Groetjes, Kaila

demi

ach meissie
kom op plukkie zet m op lieverdje!!!!
ik duim voor jullie hoor tara!!


KNUF DIANA W

Tara

Hoi mensen,

Plukkie is deze nacht rond 3:30 u. overleden :(. Dit voelt stil... Het doet heel veel zeer. Het is net dat je eigen kind er niet meer is, het is zo ... Kaila mist haar ook :(.

Tara

Speedy

Hoi Tara,

Heel verdrietig inderdaad om te horen dat het toch niet goed is afgelopen voor Plukkie.
Jammer dat het niet meer heeft mogen helpen.
Je hebt het over op opfokvoer, ik weet niet welke jij daar in België hebt kunnen verkrijgen, maar die wij hebben hier in Nederland, is van CèDè en is wel heel erg goed.
Het kan ook zo zijn, dat juist net Plukkie er niet tegen kan, dit komt wel vaker voor bij dieren, dat ze net ff dat andere voer moeten hebben, ja je hebt het niet op tijd geweten.
Dan is nog de vraag, had Plukkie het gered? Het had zo moeten zijn Tara.
Kaila doet het er gelukkig wel goed op, dus besteed nu je aan dacht aan haar.

Sterkte,
Trudie

demi

hallo tara

meissie heel veel sterkte van mij toegewenst!
het is zwaar***** om een valk te moeten verliezen
maar voor jou is het extra zwaar om 3 x een valkje te moeten verliezen!! steek al je energie in kaila!
zij helpt je er door heen hoor!!

knuf diana w :'(