20 april 2024, 02:53:38

Even voorstellen met berg foto's!

Gestart door Barbara, 8 juni 2003, 07:18:22

« vorige - volgende »

ziralioness

 :D :D :D
Als t maar fijn was!!!!!!! :)  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

15 juli 2003, 05:43:50 #31 Last Edit: 15 juli 2003, 05:45:10 by Barbara
hoi Diane,

ik weet dat je nog op vakantie bent, maar wil alvast melden dat mijn moeder eind juli een nestje grasjes heeft dat uitvliegt, dus als je dan nog steeds belangstelling hebt, laat het maar weten dan kun je er eentje komen uitzoeken! Ik weet nog steeds geen prijs, maar t zal wel rond de 7 euro liggen.

Groetjes,

Barbara

Barbara

3 november 2003, 03:15:02 #32 Last Edit: 20 november 2003, 21:47:18 by Barbara
Hallo allemaal,

na maandenlang regelmatig te laten merken aan mijn vriend Alex dat ik toch wel graag een derde valkje erbij wilde (niet aanhoudend, maar wel vasthoudend ;D), stemde hij zaterdag toe toen ik met mijn moeder op de vogelbeurs in Boskoop was en belde dat ik verliefd was geworden op een valkje :) :) :) Het is een superlicht gekleurde cinnamon. Als ze rode oogjes en roze pootjes had, zou ze een fallow kunnen zijn, maar dat heeft ze dus niet. Ze viel me direct op toen ik haar zag. Ik vind haar erg mooi al zeg ik het zelf :P Haar naam is Buffy (oorspronkelijk naar een computervirus omdat dat mijn vriend wel leuk leek (hij had grote inspraak in de naam als voorwaarde ::) ;)), maar natuurlijk denk ik dan alleen aan Buffy the vampire slayer wat ik wel een grappige serie vind, hoewel ik niet denk dat mijn valkje zo gevaarlijk is als zij... :D

Hier ff wat foto's:







Hier zit ze al op mijn hoofd!


De vrouw waarbij ik haar heb gekocht heeft een goede naam op de beurs hoorde ik later  :). Ze vertelde dat Buffy van dit jaar is en haar eerste rui heeft gehad en omdat ze geen geel kopje heeft is ze dus een popje. Nou moet ik zeggen dat ik die rui dan wel wat vroeg vind dan omdat ze ook al weer heel glad in de veren zit, maar ik neem niet aan dat ze liegt, omdat ik niet had gezegd dat ik een popje wilde maar gewoon vroeg of het een pop of man was. Als ze van maart is kan het natuurlijk op zich wel. Ik vind haar ook wel klein en smalletjes. Is jullie ervaring dat popjes vaak kleiner zijn of niet? Ze heeft wel wat geel boven haar oogjes en rond haar snaveltje, maar ik heb gezien dat dat bij popjes wel vaker voorkomt, of vinden jullie dat ze erg veel geel heeft voor een popje?

Ik heb haar dus gisteren gekocht en eigenlijk zonder aan quarantaine te denken bij de andere 2 gezet, btje stom achteraf, maar ja, nu zit ze er al in en aangezien het prima gaat, laat ik het maar zo, tenslotte gaat het vaker goed dan fout qua ziektes. Uiteraard kan bv die papegaienziekte heel naar zijn, maar goed, ik denk er maar niet meer aan.

Ze is al 2x spontaan op mijn hoofd gaan zitten gisteren, omdat ze bij mijn andere 2 valkjes wilde zijn! Ook sprong ze 2x op mijn schouder, maar dat vond ze nog zo eng dat ze gelijk weer wegvloog. Maar ik denk dus dat ze wel vrij gemakkelijk tam gaat worden  :) Helaas heb ik de komende maanden wat minder tijd voor haar  omdat ik een tijdje uitzendwerk ga doen en dus elke dag van huis ben, maar met veel geduld, zoveel mogelijk aandacht en 2 kroelkonten als rolmodel ben ik zeer hoopvol :) Croky wijst haar regelmatig nog even haar plek, vooral als ze wil eten, met wat gepik op haar rug en kopje, maar ze is onverstoorbaar en verdedigt zich heel goed, ze eet gewoon door tot ie opgeeft of tot ik hem tot de orde roep als ik het zat ben. Ze is een stoere tante, net als de buffy van tv! :D Croky zit haar ook al af en toe te versieren en valt Dimi daar dus niet meer mee lastig :D Dimi zelf negeert haar eigenlijk gewoon, dat is wel jammer want ik hoop dat hij in de toekomst een keertje een nestje met haar zal hebben zodat ik kan kijken of ze cinnamon jongen krijgen, dan is Dimi namelijk een echte lutino cinnamon. Maar je weet maar nooit of Dimi nog eens stiekem toeslaat als ze oud genoeg is :D Hij is alleen geen pedo 8)

Verder ontsnapte ze gisteren al uit de volière, maar wonderlijk genoeg is ze NERGENS tegenaan gevlogen en fladderde ze na een paar minuten rond van hot naar her alsof ze de kamer al jaren kent:) Ik ben een geluksvogel met zo'n makkelijk valkje :) Ze blijft veel bij Croky in de buurt dus ze is totaal niet onder de indruk van zijn pikgedrag in de volière ;D

Nou, dat was een heel verhaal, ik hoop dat jullie haar leuk vinden! Ik weet dat hier eigenlijk nieuws over de site moet staan, maar aangezien iedereen zo'n btje hier nieuwe valkjes voorstelt, en ik geen betere plek weet (bij aanschaf dnek ik meer aan vragen daarover) heb ik het dus hier gezet. Maar uiteraard mogen de beheerders het verplaatsen naar een plek waar ze dit beter vinden passen!

Groetjes,

Barbara


Ellen

Hoi Barbara..............Buffy is een plaatje.
Wat een lief kopje heeft ze, zoals ze uit haar
oogjes kijkt.
Volgens mij gaat dit een kroelkont worden hoor.

Veel plezier ermee.
Gr. Ellen.

Lique

Hoi Barbara,

Wat een mooi valkje is Buffy zeg.
En ook een hele leuke naam, ik keek ook altijd naar Buffy ;)
Een lekker bijdehand koppie heeft ze.
Veel plezier met haar en het tam maken is volgens mij al snel gedaan.

Groetjes Lique

demi

hoi barbara


wat een schatje is buffy zeg en leuk voor jou dat het eindelijk gelukt is om een derde er bij te krijgen ;D


groetjes diana w

Barbara

3 november 2003, 18:21:35 #36 Last Edit: 4 november 2003, 02:45:38 by Barbara
Dank u dank u dank u.... Ook namens Buffy  :)

Ik wat trouwens vergeten te vertellen dat mijn moeder vrijdag met de bonte witmasker aan het begin van dit bericht naar een lokale tentoonstelling is geweest! Hij kreeg 88 punten, dat is niet slecht, zeker niet omdat ie in de rui zat en zijn staart half kwijt was. Hij scoorde 9 op een schaal van 10 voor snavel, poten en bevedering, zijn postuur en grootte waren prima maar zijn vlekken zijn niet symmetrisch en de de grijze vlekken zijn ook niet zo regelmatig gekleurd. Er waren nog 2 andere valkjes. Een lutino en een witmasker, de witmasker had goud met 90 punten, de lutino had ook 88 punten. Eerst wilde mijn moeder later nog een keertje gaan als tie weer helemaal goed in zijn veren zou zitten, maar ze vond het toch wel een btje zielig voor een niet tamme volièrevogel dat ie een paar dagen in zo'n klein kooitje moet zitten, en aangezien zijn vlekken toch niet veranderen en hij al een 9 had voor zijn verenpak, krijg tie waarschijnlijk toch niet meer punten dan.

Groetjes,

Barbara

Jaimy_en_Viggo

Hey Barbara,

Kijk foto's..altijd leuk.. ;D Wat een schoonheden..echt prachtig..en gewelig om andermans valkjes te zien!!
Veel plezier en mee..maar dat zal denk ik wel lukken  :P

Dikke Kus Jaimy en haar zooitje

diana

hoi barbara

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst buffy.
Mijn biggles heeft ook best veel geel in haar gezicht, en mensen dachten dat het een hij was, totdat ze eieren ging leggen.
Jouw buffy is een pracht vogel, ik heb ook een valkje die buffy heet omdat ze als een vleermuis op de kop hangt af en toe.
Dan feliciteer je moeder ook maar met het mooie resultaat van haar bonte witmasker, dat is ook een erg mooie vogel.
Ik hoop dat je blijft schrijven over de belevenissen van je valkjes.
Groetjes diana B

moonwitch (diana)

hoi barbara

Dat laatste berichtje was dus van mij.
Kon niet normaal op de site komen omdat mijn zonealarm de boel blokeerde, heb hem weten te omzeilen.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Barbara

Haha, iemand die een alarm omzeilt is een inbreker!  :D :D ;) Tnx voor je leuke berichtje! En de rest ook natuurlijk.

Natanella

Hoi Barbara,

Okee, wel wat laat, maar de laatste tijd heb ik het nogal druk met vanalles, maar wát een schattig valkje is Buffy! En ook een hele leuke naam!
Wat grappig he, dat ze al zo snel haar draai gevonden heeft bij jou en de rest van de valken.
Ik vindt het een hele mooie kleur, dat cinnamon. Ach ja, eigenlijk hebben ze allemaal wel wat, als je die beauty`s hier ziet op de site!
Maar de 1 spreekt je nu eenmaal meer aan als de ander, althans, zo werkt het bij mij wel.
 
In ieder geval veel succes met je schatjes, groetjes, Anita