23 april 2024, 23:23:44

Even voorstellen met berg foto's!

Gestart door Barbara, 8 juni 2003, 07:18:22

« vorige - volgende »

Ellen

Begrijp je helemaal Paul..........................moest gewoon
even lachen bij het idee. :)

Gr. Ellen

ziralioness

Hoi!

Goh... wat een prachtvalk is die bonte witkop man!!!!!  :o
Zoek je ook mensen voor de jonkies die hij verwekt heeft? :)
Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een grasparkietje, dus........  ;D

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Als er jonge valkjes uit de eitjes komen, wil ze ze wel verkopen ja! Verder zal het grasparkietje in de bloemen en zijn\haar nestgenoot die op het trapje zit binnenkort uitvliegen. Die olijfgroene die wordt gevoerd is net uitgevlogen en ook beschikbaar volgens mij, die was die dag uitgevlogen en liet zich (nog) zo oppakken, hij is zeer handtam. En natuurlijk die schatjes in het schaaltje  :) Als je belangstelling hebt, laat het hier maar weten, dan regel ik wel contact. Ik weet niet precies wat ze ervoor vraagt, dat vraag ik dan wel. Er zijn dus ook nog veel kleinere jongen en nestjes met eieren van grasparkietjes.

ziralioness

Geweldig Barbara!
Nu is er een klein probleempje, over ongv. 2,5 week ga ik voor een maand weg. Daarom heb ik besloten pas daarna (eind Juli, begin Augustus) een vogel aan te schaffen. Anders vind ik het ook zo zielig... Helemaal alleen de eerste maand! :(

Ik weet niet of je moeder dan ook grasjes heeft en of je bonte mannetje dan ook jonkies hebben zal... zowel, dan ben ik supergeintresseerd!!!!!!! :)
Jeetje echt een bonte witkopvalk... wat een droom!!!!!

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Hoi ziralionnes,

Ik heb net uit nieuwsgierigheid uitgeplozen wat er voor jonkies zouden komen uit de bonte witkopman en de cinnamon pop, dat zouden allemaal wildkleur jonkies zijn! Dus helaas niet zo apart als dat je zou denken. Ze hebben dan natuurlijk wel die keluren in hun genen, maar je zou het bij deze generatie niet zien.

ziralioness

Wat jammer... waar heb je dat opgezocht? :)
Desondanks heb je echt prachtvalken... :) En inderdaad, de jongen zouden het wel in de genen hebben in elk geval. :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Ik heb het op de site http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html ingevoerd in de 'virtual breeder' en zelf 'uitgerekend' aan de hand van de info over vererving op de site www.cockatiel.org , die leggen het erg goed uit. Toen de uitkomsten overeen kwamen, nam ik dus aan dt het ook echt klopt. Alle jonkies hebben bont en witkop in hun genen en de mannetjes ook cinnamon.

ziralioness

Wow... ingewikkeld... maar wel heel leuk!!!! :)
En dus als je een van die jongen weer aan een andere mutatie zou koppelen zou je dus weer (bonte) witkoppen en cinnamons eruit kunnen krijgen?
Gaaf zeg.... :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Ja, dat klopt! Ik ben nog nu zoveel mogelijk kennis aan het verzamelen over mutaties en vererving bij valkjes, omdat ik een lutino cinnamon man (waarschijnlijk, kan ook een fallow man zijn) en een geparelde pop (hoop ik) waarvan ik later een nestje wil. Helaas vindt de man de pop niet zo leuk, dus ik heb al in mijn achterhoofd dat ik er dan een popje bij wil zoeken, met een mutatie die dan samen aparte jongen kunnen gaan krijgen. Als je je er eenmaal in verdiept, is het erg boeiend en krijg je vanzelf allemaal vragen waar je weer een antwoord op wilt.

ziralioness

Ik verdiep me er beetje bij beetje meer in. :) Mijn doel is ooit eens een bont-geparelde witkop te vinden of misschien zelf te fokken, zoals in mijn handtekening. (zie foto)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Overigens heeft ze zo'n btje het hele broedseizoen grasjes en wie weet hebben de valkjes tegen die tijd wel jonkies die net uitvliegen, maar dan wildkleur dus. Je weet me te vinden als je belangstelling hebt!

ziralioness

Geweldig... bedankt Barbara! :) :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Hoi Zira.

ik was vandaag bij mijn moeder en heb uiteraard weer een aantal nestjes mogen bekijken :). Helaas had ik mijn fototoestel niet mee. De vogels uit het nestje wat op de foto in een schaal ligt, krijgen nu duidelijk kleuren. Er zitten bij: een gele met bruin/witte vleugeltjes en een blauwe buik, een blauwgroenige met bruin/witte vleugels, een wat gewonere blauw/witte en nog 2 bonte met groenig blauw en geel geloof ik. Zij vliegen uit over een week of 2 geloof ik, maar als je er nou al voor je vakantie eentje uit zou willen kiezen, houdt mijn moeder die wel een tijdje vast voor je zei ze. Ze houdt de geel/bruin/blauwe geloof ik wel liefst zelf omdat ie zo apart is, maar dat is niet zeker. Natuurlijk komen er het hele seizoen nog jonkies bij, maar dit nestje was erg mooi  :) Er is ook net een lichtgrijze uitgevlogen, terwijl geen van de andere grasjes grijs is of een btje grijs heeft, grappig hè? Een ander stel waarvan ze qua kleur veel verwacht, heeft net eitjes gelegd, dus die vliegen waarschijnlijk half augustus ofzo uit.

ziralioness

Hoi!

Ik denk dat ik het volgende nestje wel even afwacht... Maar ik vind het echt enorm gaaf van je moeder dat ze dat voor mij wilde doen, geef haar maar een dikke knuffel van mij!!!!!  :)
En geef er ook meteen een aan jezelf, omdat je me zo helpt...  ;)

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

nou bij deze dan! Zag er een btje raar uit die armen om mezelf heen, maar het was wel fijn! lol! Mijn moeder zie ik van de week vast wel weer!