23 april 2024, 19:40:23

Even voorstellen met berg foto's!

Gestart door Barbara, 8 juni 2003, 07:18:22

« vorige - volgende »

Barbara

8 juni 2003, 07:18:22 Last Edit: 8 juni 2003, 07:24:24 by Barbara
Hallo allemaal,

afgelopen donderdag was het erg mooi weer om eindelijk eens foto's te maken van de vogels van mijn moeder en zusje. De mooiste en leukste kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!

Hieronder zie je eerst de bonte (geparelde?) witkopman in de vloière van mijn moeder. Kan iemand mij vertellen of zijn tekening nou juist wel of niet goed/mooi is en of tie gepareld zou kunnen zijn? Hij heeft momenteel een nestje met eieren en is dus al door zijn jeugdrui heen neem ik aan.





Mijn zusje heeft er pas een schattig witkop valkje bij gekocht, het is nog erg jong, dus het is nog niet bekend of het een pop of man is. Ze lijkt naar cinnamon te gaan neigen.



Roy is een binnenvalkje van mijn moeder en was luidruchtig maar erg lief, nieuwsgierig, speels en aanhankelijk en is gekocht als man maar bleek echt een pop te zijn toen ze eieren ging leggen. Vanaf dat moment is ze ook veel feller geworden, bijt soms best hard en ze wil bijna niet meer kroelen en komt nauwelijks dr kooi uit als die open staat, echt jammer, ze was zo lief en leuk.... en het eitjes leggen is toch al over. Maar ze blijft erg mooi en ze leek voor het leggen erg op mijn Croky qua gedrag (en nog qua uiterlijk). Als Croky ooit eitjes gaat leggen, hoop ik dat ze wel lief blijft ;-)



Thierry is een pop die nu een nestje (eitjes nog) heeft met de bonte man hierboven. Ze was eerst van mij maar ik kreeg haar echt niet tam in de tijd die ik had (gewone werkweek), dus toen is ze naar iemand gegaan met meer tijd, helaas werd die allergisch voor haar. Nu zit ze dus in de volière bij mijn moeder en lijkt gelukkiger dan ooit met haar mooie vent  :)Toen ik haar kocht was ze lichtgrijs, nu is ze heel duidelijk cinnamon (mooi bruine vluchtveren zelfs).





Hier een overzichtje met Thierry en het 2de popje in de volière met een paar van de grasparkieten die mijn moeder voor haar hobby kweekt, maar niet gericht, alle vogels mogen zelf hun partner kiezen, wel zo leuk  :D De derde valk is een pop die momenteel haar staart al een tijdje mist. Het lijkt er op dat er nu weer wat groeit, maar het bljift een raadsel waarom het zo lang heeft geduurd (9 maanden geloof ik)....



Dit is een net uitgevlogen grasparkietjong dat wil worden gevoerd door pa...



Dit is de meest tamme en de lieveling van mijn moeder, hij komt op haar hoofd zitten en is latijd op ooghoogte in de buurt als ze in de volière staat. Volgens mij is het dezelfde als de pa van de foto hierboven.



De kleintjes van grasparkieten zijn erg schattig....


Schaaltje hebben?




De Benjamin uit het nestje....



Oeps, ik rol op mijn rug met zo'n volle krop!



Deze is bijna klaar om uit te vliegen en is voor het eerst in de speeltuin...



Hij weet nu ook wat bloemetjes zijn....



Mijn moeder verkoopt haar grasparkietjes graag aan liefhebbers ipv aan de dierenwinkel, dus als je interesse hebt.... ze heeft heel erg leuke en veel verschillende kleuren!

Mandy

8 juni 2003, 07:52:19 #1 Last Edit: 8 juni 2003, 07:56:04 by Mandy
 :D Hoezo berg foto's!!! :D

Maar wel hele mooie! ;D

Vooral van die bonte witmasker, kwijl, kwijl, kwijl! :P
Deze noem je gewoon een bonte witmasker hoor. ;)
Ik heb zelf ook een bonte witmasker, maar die is ook cinnamon en gepareld, dus die heet dan een; bonte/cinnamon/geparelde/witmasker, ja echt waar hoor! ::)
Hier zie je ze een beetje; ze (Jil) zit rechts en haar man (Jut) zit links en is een gewone witmasker.


Ook die grasparkietjes zijn erg schattig, vooral in die bloemetjes! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Barbara,

Het is echt een tof valkje hoor. De rest ook. De foto's zijn ook heel erg mooi. Mag ik een keer bij je in de leer :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Wow Barbara,

Wat een mooie kanjer is dat zeg, die witmasker.
Jeetje, zo zou ik er ook wel 1 van willen, ooh wat ben ik erg....lijkt wel of ik ze ga verzamelen. :-X
Wat zijn er veel soorten eigenlijk he, meer als op de posters staan in ieder geval, wel heel gaaf hoor.
Die valk lijkt trouwens heel veel op die van de foto van ziralioness http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1054755163;start=0
ook zo'n mooie valkparkiet.

Groetjes,
Trudie

Stijn dc

hello

wauw mooie vogels heeft je moeder zeg!!
vooral dat grasparkietje in de bloemen!!
kan je ms met je eigen posterserie beginne; zoals anne geddes, maar dan met vogeltjes!! :D :D :D

SDC

Marianne

Hoi Barbara,

Je (valk)parkietjes lijken wel fotomodellen, ze staan er prachtig op.
Misschien indedaad een leuk ideetje van Stijn,i.p.v. baby's zijn  het dan (valk)parkietjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Barbara

Het geheim is een goede digitale camera en dan veel foto's maken op een heel zonnige dag! Ik heb ongeveer 100 foto's geschoten en dit zijn de allermooiste, dus de 'score' is ongveer 18 op 100, veel geduld hebben dus ;-) Sommige heb ik ook nog iets opgewaardeerd met Photoshop, maar daarmee kun je alleen 'grijs waas' en donkerte weghalen en kleur(verhouding)en contrasten verbeteren, als de foto niet scherp is, kun je hem dat ook niet echt maken. Ik moet ook zeggen dat deze nauwelijks 'bewerkt' zijn. Maar allemaal bedankt voor de complimenten, ik voel me gevleid en ik ga vast nog veel meer foto's maken, werkt verslavend, net als valkjes hebben op zich  :D!

Tara

Hoi Barbara,

wat een mooie vogels en foto's!!! Waaw, je bonte witmasker kan er wat van (hij's inderdaad niet gepareld zoals Mandy al zei). Je kan er wat van, grasparkietenjongen zijn inderdaad echt schattig, ik had er al eens een foto van gezien :). Die geparelde valkparkiet; Roy is ook erg mooi, ze heeft veel geel. Het is wel spijtig dat ze haar gedrag niet terug gekregen heeft :(. Ik hoop dat het ooit nog zo komt :). Veel succes en nog vele mooie foto's nemen hoor ;D.

Groetjes, Tara

Barbara

Ik dacht dat die witmasker wat parels op de vleugels had, maar dat zijn gewoon vlekjes inderdaad. En hij heeft er altijd zo uitgezien, ook in zijn jeugd volgens mij. Die witkop zit hier op zijn nestkast met eitjes erin en is daarom erg oplettend, daardoor keek tie zo goed in de camera. Hij is niet tam en kent mij al helemaal niet, dus hield goed in de gaten wat ik deed, slim hè  ;D

Peter

Hoi Barbara,

DIe valk, waarvan je zei dat het wel op een cinnamon witmasker lijkt, ziet hij/zij er ongeveer zo uit, als mijn sammy?

Barbara

Ja, ik geloof alleen iets minder bruin aan de onderkant, maar die 'wildkleur' cinnamon op de andere foto's werd ook pas na de jeudrui bruiner. Die witkop cinnamon heeft wel wat witte vlekjes achter op haar kopje, weet jij wat dat zou kunnen betekenen? Misschien blijkt zij een hij te zijn na de jeugdrui en krijgt ie een wit masker? Ik hoor trouwens overald de termen witmasker en witkop, weet jij misschien het verschil of is het hetzelfde?

Lique

9 juni 2003, 02:36:31 #11 Last Edit: 9 juni 2003, 02:42:45 by Angelique
Hoi Barbara,

Witkop, en witmasker is eigenlijk gewoon hetzelfde hoor.
Maar de een zegt witkop, de ander witmasker, dat is inderdaad zo, dat je dan gaat tweifelen.

Groetjes Lique

Paul

Hoi Barbara,
Erg mooie foto's die je hebt gepost :-)
En wat die witmaskers betreft hebben popjes ook vaak iets witte vlekjes op hun kopje dat zegt dus nog niet dat het een man gaat worden,
Dat zie je vaak pas na de jeugdrui met zekerheid.
Ik heb ook een jonge witmasker maar weet al wel zeker aan zijn gedrag dat het een mannetje gaat worden :-)

Groetjes,  Paul

Ellen

 :D

Mannetje gaat "worden" Paul?



Gr. Ellen.

En inderdaad Barbara...............ik kwijl ook van die
"bonte witmasker" van je.
Schitterende foto's heb je gemaakt.
De lievelingsparkiet van je moeder heeft trouwens
ook een apart verenkleed hoor. Erg mooi.

Paul

Hoi Ellen,
Natuurlijk is het al een mannetje maar ik bedoel dat het zeker een mannetje is :-)
En dat zijn kopje dus wit gaat worden als ie volwassen word :-)

Groetjes,  Paul