12 mei 2025, 07:32:38

Is dit een gewone lutino???

Gestart door Monky, 5 februari 2006, 20:34:40

« vorige - volgende »

Monky

5 februari 2006, 20:34:40 Last Edit: 5 februari 2006, 20:36:23 by Monky
Hi allemaal,

Op advies van Nel plaats ik mijn vraag even hier.
Lulac is een lutino popje. Ze is niet helemaal egaal op de vleugels. Ze heeft wat donkergele veertjes. Betekent dat dat ze ook gepareld is, of is dit standaard bij Lutino's? Haar grote vleugelveren zijn gewoon licht zacht geel.
Op de foto zie je een stukje van de vleugel.

De veertjes zijn een beetje rommelig, want ze is in de rui.

Ik ben benieuwd. Wie heeft er hier verstand van?

Groetjes,
Monky

Bianca

kun je ook een foto van je valkje comleet hier neerzetten?
:D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Monky

Hi Bianca.

Hm, ja natuurlijk...hahaha :)

Het zijn misschien niet de meest elegante foto's, maar de meesten zijn overbelicht omdat ze zo licht is.
Bij sommige foto's zie je de gele vlekken in de vleugels beter dan bij andere.
Zoals hier zie je ze heel goed. Wel een beetje wazig, maar het geeft het beeld weer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi Monique,.

Ik denk een bonte Lutino,.

Groetjes
Kirsten

Ps,. Ik Im je morgen even :D

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Ik zeg ook bont.
Bij parels zijn het echt witte stipjes/streepjes op gele veertjes of het ziet eruit als andersom.
maar dit zijn echt gele veertjes, en ze is erg vlekkerig verdeeld dus....bont

dit is mijn bont geparelde lutino

Monky

Hi Bianca en Kirsten,

Bedankt voor jullie reacties.

Het is dus een bonte lutino.

Komt dit veel voor. Ik vind het eigenlijk wel mooi.
Die van jou, Bianca, vind ik ook erg mooi....

Hmmm, nog meer voor mijn verlanglijstje  ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Hoi,

dit komt wel vaker voor hoor, maar omdat je het niet zo goed kunt zien, valt het niet op ;D

Christine

Is Fien dan niet een beetje hetzelfde?? Hier ff een foto!!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Dan zouden je jongen split bont moeten zijn. Geen van beiden heeft een geel vlekje in de nek?

Christine

Ik weet het niet! Misschien dat ik deze keer andere jonkies krijg uit Flutty en Fien! Ik wacht rustig af! Of misschien met de kindertjes hun nestjes!! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Quendi

Citaat van: Bianca op  5 februari 2006, 22:20:04
Ik zeg ook bont.
Bij parels zijn het echt witte stipjes/streepjes op gele veertjes of het ziet eruit als andersom.
maar dit zijn echt gele veertjes, en ze is erg vlekkerig verdeeld dus....bont

dit is mijn bont geparelde lutino

Beetje uitgerekt ei? :-\

Bianca

Citaat van: Quendi op  8 februari 2006, 19:45:34
Beetje uitgerekt ei? :-\

Dat was haar allereerste ei ooit, en dan kunnen ze er nog wel eens vreemd uitzien ;)

Bianca

Citaat van: Rianne op  6 februari 2006, 16:33:09
Dan zouden je jongen split bont moeten zijn. Geen van beiden heeft een geel vlekje in de nek?

door een ander topic kwam ik toevallig weer hier terrecht en zie ineens deze opmerking.
Als valkjes split bont zijn hoeft dat niet per defenitie te betekenen dat ze op welke plek dan ook een vlekje hebben.
Het is juist meer een uitzondering dat het er wel zit dan wanneer het er niet zit ;)

Rianne

Citaat van: Bianca op 26 april 2006, 15:56:19
Citaat van: Rianne op  6 februari 2006, 16:33:09

door een ander topic kwam ik toevallig weer hier terrecht en zie ineens deze opmerking.
Als valkjes split bont zijn hoeft dat niet per defenitie te betekenen dat ze op welke plek dan ook een vlekje hebben.
Het is juist meer een uitzondering dat het er wel zit dan wanneer het er niet zit ;)

Ik heb het juist alleen maar gezien dat ze zo'n vlekje hebben. Ik heb er hier 2 zitten met vlekjes in de nek. :)

Bianca

Dan is dat toevallig :P
hihihihihi, ennuh als jij een valkje ziet die split bont is zonder vlekje dan weet je het ook niet he?!
hihihihihihihi