De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Leentje van de kuifjes

We hebben ook een aantal dagen geleden Tuurke nog eens gewogen en hij weegt +/- 125g :o :o.
Ik denk dat dat wat veel is voor een valkje ::).
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Klik op mij! ;)

♥Debby♥

Wat een geweldige foto's zeg.. Heel erg mooi!!

Jullie hebben een mooi stel valken zitten hoor.. geweldig!!!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Ach, Tuurke is erg fors hè, dus het valt wel mee hoor. Misschien wat minder spagetti eten  ;D Je kan proberen als je een nieuw popje hebt die bij Elmo te zetten en dan Swingie bij Tuurke, misschien helpt dat.05
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Die domme Tuurke toch! Is hij daarstraks alwéér achter de kast terecht gekomen! ::) Gelukkig niks ergs, we konden hem er zó weer achter uit halen. Maar toch was het weer even schrikken! ::)

Er staat een lamp op die kast en daar vliegt hij steeds naartoe. Maar dan komt hij tegen de muur terecht, want hij blijft maar doorvliegen natuurlijk in plaats van op die lamp te gaan zitten. En als hij tegen de muur aan gaat, tja, dan gaat het récht naar beneden, áchter de kast! :-\

De Kuifjes van Wilgendaal!

Marc van de Kuifjes

Ik vraag me toch nog altijd af of Tuurke een man dan wel een popje is... ???

Bij alle andere valkjes was het erg snel duidelijk dat het mannen waren. Jefke begon al erg snel te kwetteren dat het een lieve lust was en bij Rikske was het ook snel duidelijk. En Skippy, die was wel erg snel met het beginnen nabootsen van de zang(?) van de andere mannen. En Fikske, daarvan wisten we op voorhand dat het een popje was (geslachtsgebonden mutatie).

Maar Tuurke, daar merken we tot nu toe nog nauwelijks wat aan. Meer dan wat roepen doet hij(zij?) eigenlijk niet. Héél af en toe hoor je wel eens geluiden die doen vermoeden dat het een man zou kunnen zijn... maar het is echt sporadisch...

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  1 april 2008, 20:51:25
Ik vraag me toch nog altijd af of Tuurke een man dan wel een popje is... ???

Bij alle andere valkjes was het erg snel duidelijk dat het mannen waren. Jefke begon al erg snel te kwetteren dat het een lieve lust was en bij Rikske was het ook snel duidelijk. En Skippy, die was wel erg snel met het beginnen nabootsen van de zang(?) van de andere mannen. En Fikske, daarvan wisten we op voorhand dat het een popje was (geslachtsgebonden mutatie).

Maar Tuurke, daar merken we tot nu toe nog nauwelijks wat aan. Meer dan wat roepen doet hij(zij?) eigenlijk niet. Héél af en toe hoor je wel eens geluiden die doen vermoeden dat het een man zou kunnen zijn... maar het is echt sporadisch...

;D En zijn zus zingt wel ! Nou ja, zingen, melodieus fluiten  :D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Misschien is Tuurke dan ook een "zus"! ;D

Dafrinja

Mmmm, Gendika krijgt er misschien wel weer een klusje bij!!!!  :P ;D ;) ;D

Kroelies aan áááááálle valkjes  :-* ;D

Dafrinja

Marc van de Kuifjes

Nee hoor! ;D
Het zal zich allemaal zelf wel uitwijzen! ;)

♥Debby♥

he marc... psst.. is je fototoestel kapot?? hahahaha...

Spannend hoor.. tuurke man of pop... ben benieuwd wat je na de rui te zien krijgt!

Marc van de Kuifjes

Citaat van: *Debby* op  5 april 2008, 19:56:30
he marc... psst.. is je fototoestel kapot?? hahahaha...

:-[ Ik zal maar "ja" zeggen zeker... da's het makkelijkst, maar onzin natuurlijk vermits ik er meer dan een heb... :-[

Citaat van: *Debby* op  5 april 2008, 19:56:30
Spannend hoor.. tuurke man of pop... ben benieuwd wat je na de rui te zien krijgt!

Spannend wel, maar laat die rui nog maar wat weg blijven hoor! ;D Ze hebben hier pas met z'n vieren zitten ruien gedurende vele weken... het was bij de een nog maar amper voorbij of de andere begon te ruien ::)... en in de keuken is dat wel niet altijd leuk! ;) Vooral omdat ze de gewoonte hebben om in de kooi te gaan fladderen (de motoren te starten ;D) terwijl we zitten te eten! ;D Dan vliegt er nogal wat door de lucht, en op je bord!

Monky

Hi Marc,

Ik heb werkelijk genoten van je foto's  :D
Steeds als ik je handtekening zie, denk ik, wat een schat van een beestje is Tuurke toch. Ze straalt dat gewoon uit. Ook op de foto's die je gemaakt hebt.

En ik vind Fikske echt super mooi.

De anderen natuurlijk mijn natuurlijk ook mooi, maar deze twee steken af in deze fotoserie  :D

Ik sta er trouwens versteld van hoe mooi een cinnamon in het echt is. De kop is een veel zachter geel dan bij een wildkleur.

De cinnamonkleur van Garath is trouwens donkerder dan die van Grover. Is dat verschil er bij jou ook tussen Elmo en Rikske?

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op  5 april 2008, 21:42:04
De cinnamonkleur van Garath is trouwens donkerder dan die van Grover. Is dat verschil er bij jou ook tussen Elmo en Rikske?

Ik zal het morgen eens bekijken als er weer daglicht is! :)
Er is in ieder geval een groot kleurverschil tussen het cinnamon van Rikske en dat van Fikske! Terwijl Rikske een lichte grijstint heeft, is dat bij Fikske eerder beige/bruin!

Marc van de Kuifjes

Ik heb mijn camera dan maar eens hersteld en wat foto's van de kuifjes gemaakt!
Vermits het redelijk zonnig was hebben we de vogels de middag laten doorbrengen op de veranda. De foto's zijn allemaal doorheen de tralies genomen. Veel tralies in beeld dus ::) ;D
Ze vonden het best gezellig, maar het licht was nogal hard om goeie foto's te maken... nu ja, 't valt wel mee! ;) Een beetje nabewerken kan wonderen doen! ;D

Tuurke...

Fikske...

Rikske...

Swingie...

Elmo...

Swingie...

Tuurke...

Fikske...

Rikske...

Tuurke...

Fikske...

Swingie...

Swingie wilde zich in het waterbakje wassen...

Elmo...

Swingie nog steeds aan het wassen...

Tuurke...

Als er een zich wilt wassen dan volgen de anderen gewoonlijk ook. Fikske bijvoorbeeld...

♥Debby♥

Wauw... mooie foto's hoor Marc.. ze zaten duidelijk te genieten zo buiten op de veranda.. ook valkjes worden blij van een zonnetje..  :D

Ik vind Elmo ook heel mooi... Dixie verliest z'n eerste pareltjes al en zal vast net zo mooi als Elmo worden...