11 augustus 2025, 19:08:22

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Monky

Hi Marc,

Hoe gaat het met de verhuizing? Of het klaarmaken ervoor? Wanneer verwacht je ook al weer de sleutel? Of heb je die al gekregen?

Spannend hoor  :D

Alles goed met de valkjes?

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

30 augustus 2007, 21:57:14 #1186 Last Edit: 30 augustus 2007, 22:03:16 by Marc van de Kuifjes
We hebben intussen zo'n 2 weken de sleutel, en het voornaamste dat we tot nu toe gedaan hebben is behangpapier verwijderen ::)... Tjonge wat gaat dat slecht zeg! Twee lagen papier over elkaar, en elke laag geverfd :o... daar raak je met een afstoommachine of met produkten niet doorheen. Komt er nog bij dat het papier verpulvert bij het lostrekken...
Nu ja, het is er bijna af nu, kunnen we eindelijk met interessantere zaken beginnen zoals opnieuw behangen ;D.
Maar we hebben nog tijd tot eind oktober hoor!

Met de valkjes gaat het goed, alleen komen ze nu niet dikwijls uit de kooi. We zijn er dikwijls ook te moe voor na een dag hard werken.
Ik denk dat Elmo intussen geleerd heeft van Rikske om niet naar de kooi te gaan als het tijd is. Dat is wel vervelend want op de hand of op een stok komt hij ook niet. Hij komt wel op het hoofd zitten en zo kun je hem dan op de kooi zetten maar dan vliegt hij lekker terug weg ::) ;D.

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Rikske voelt zich niet zo lekker in zijn veren momenteel. Hij verliest nogal wat veren en zit vol met pinnen ::). Hij is er helemaal stil van en zit veel te slapen.
Het maakt me zelfs een beetje ongerust, met Ida en Jefke nog vers in het geheugen... :-\

Maar momenteel zit hij lekker trosgierst te knabbelen, en ik heb ook nog geen vreemd gekleurde poepjes gezien, dus er zal wel niets aan de hand zijn denk (hoop) ik. Toch maar even in de gaten houden...

Hij wil wel erg veel gekroeld worden momenteel. Als ik nog maar met de hand in de buurt kom zit hij al te kirren ;D!

Anke

Hoi Marc,
Arme Rikske... al die veren die moeten teruggroeien... dat kost een hoop energie.
Wel leuk dat ze zo gekroeld wil worden ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Tja, en het is niet alleen Rikske die graag gekroeld wordt.
Ook Fikske wordt tegenwoordig erg graag gekroeld. Zij was vroeger altijd de bange wezel in de kooi die er altijd vandoor ging als er een hand in de buurt kwam. Maar de laatste tijd is ze er erg op vooruit gegaan wat dat betreft, en ze laat zich nu met veel plezier en overgave kroelen! :D
Maar gezellig bij je komen zitten dat doet ze nog steeds niet...

Anke

Hoi Marc,
Gezellig he die kroelvalkjes ;D
Tja sommige valkjes zitten nu eenmaal niet graag bij je :)
Ik vind je nieuwe handtekening heel mooi!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

11 september 2007, 19:50:21 #1191 Last Edit: 9 december 2007, 16:17:50 by Marc van de Kuifjes
Ik heb voor de aardigheid de twee greta-kooien eens tegen elkaar aan gezet, met de schuifdeurtjes open naar elkaar toe gericht.
Eerst waren de valkjes niet echt geïnteresseerd, maar toen we deze middag thuis kwamen van de "werf" (de nieuwe woning dus ;D) zaten Elmo en Swingie gezellig samen in de kooi bij Rikske en Fikske :D ;D!

Ik denk wel dat ze dat leuk vonden, maar een greta-kooi is toch wel behoorlijk klein voor 4 valkjes bij elkaar. Ook waren Rikske en Elmo niet altijd helemaal vriendelijk tegen elkaar.

Ik heb Elmo en Swingie dan maar terug naar hun eigen kooi geleid. Hadden ze wel niet echt zin in maar ja...

Ik heb er wel eerst enkele fotootjes van gemaakt ;D...

Diaantje

Hoi Marc,

Leuke foto's..
Hoe gaat het verder met Elmo en Swingie?
schreeuwen ze bij jou ook zoveel als dat de vorige eigenaar had gezegd?
Ziet er wel leuk uit als Swingie ertussen zit..beetje kleur verschil...
Wanneer gaan jullie verhuizen?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Het gaat prima met Elmo en Swingie hoor! En dat schreeuwen valt ook wel mee, ik vind niet dat ze meer schreeuwen dan wat ik van de andere valkjes gewend ben. Ik heb er in ieder geval geen last van! ;D
Met Rikske en Fikske gaat het ook prima trouwens! :D

Het enige probleem dat we met Elmo hebben is dat hij erg moeilijk terug de kooi in gaat, en dat ligt eigenlijk een beetje aan Swingie. Swingie gaat erg makkelijk de kooi in en blijft daar dan zitten op voorwaarde dat Elmo ook meteen de kooi in gaat. Maar als Elmo dat niet doet dan wil Swingie er ook weer uit. En is Swingie uit de kooi dan wil Elmo er ook niet in. Het heeft ons al wel wat grijze haren bezorgd! >:( ;D

Onze verhuizing hebben we vastgelegd op 18 oktober. We hebben nog even tijd dus ;D.

In de tuin van onze nieuwe woning hebben we wel wat last van katten die de tuin als kattenbak gebruiken. Wel wervelend, het stinkt en het is ook niet leuk dat ze de grond steeds omploegen. Als er dus iemand een goed middeltje weet daartegen laat het ons weten a.u.b.!

Diaantje

Wat fijn dat het goed met hun alle gaat!
Ja lastig hoor zit de een erin wil de ander eruit...
Vreemde vogels hahaha...
Hier werkt het ook zo hoor.
Eerst deed ik altijd Tjippy in zijn kooi en dan Simba maar nu is het vaak andersom omdat het anders niet lukt om Tjippy in zijn kooi te krijgen..
Dit was ineens na de vakantie toen ze 2 weken elders hadden gelogeert...
Nou ja ook goed maakt niet uit hoe en wie eerst als het maar gebeurd...

Jeetje die katten....ggggrrrrrr....
Wij hebben hier een terras met een aantal plantenbakken, ook wij hebben last van die ...katten. >:(
We hebben kattenschrik geprobeerd, sateprikkers, cacaodoppen maar niks helpt echt definitief, de cacaodoppen hebben wat langer geholpen.
Weet je wat ik het vervelendst vindt dat is dat ze eerst graven, dan een drol leggen en daarna weer dicht graven, en dan zo dicht mogelijk tegen je plant aan zodat ze ook de wortels kapot graven...gggrrrr... >:( >:(

Wij hebben nu kippengaas gespannen over de plantenbakken maar ja das een beetje lastig in een tuin.. :P
Dit is het enige wat bij ons tot nu toe helpt.

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Anke

Hoi Marc,
Wat een leuke foto's van de valkjes bij elkaar op visite ;D
Wat de katten in de tuin betreft: Ik heb wel eens gehoord dat het helpt om stukjes zilverpapier op stokjes in de tuin te zetten.
Katten zouden schrikken van het ritselend geluid dat zilverpapier maakt.
Groetjes Anke

Karin

CitaatHet enige probleem dat we met Elmo hebben is dat hij erg moeilijk terug de kooi in gaat

Dat ligt toch aan je opvoeding hoor  ;D ;D ;D Bij de vorige eigenaar hoefde ze alleen maar kooi-kooi te zeggen en dan vlogen ze vanzelf terug 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Tja... dat ging hier ook zo hoor... dat was echt een luxe, totdat ze er met z'n vieren uit zijn beginnen gaan. De een wil niet voor de ander de kooi in. Rikske wil pas als laatste de kooi in. En als die er nog uit is dan wil Elmo ook niet terug. En nu is het alsof Elmo geleerd heeft dat je ook uit de kooi kan willen blijven ;D!

Anke

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 14 september 2007, 20:05:33
Tja... dat ging hier ook zo hoor... dat was echt een luxe, totdat ze er met z'n vieren uit zijn beginnen gaan. De een wil niet voor de ander de kooi in. Rikske wil pas als laatste de kooi in. En als die er nog uit is dan wil Elmo ook niet terug. En nu is het alsof Elmo geleerd heeft dat je ook uit de kooi kan willen blijven ;D!

Hoi Marc,
Wat kunnen valkjes eigenwijs zijn he?
Hier gaat het net zo hoor. Op dit moment heeft Chico besloten dat ze niet zo'n zin heeft om de kooi in te gaan ::)
Uiteindelijk doet ze het wel hoor. Maar het duurt altijd even.
Het lijkt wel of ze elkaar daar in afwisselen. Zo van: deze week mag jij lekker vervelend doen ;D
Groetjes Anke

Marc van de Kuifjes

15 september 2007, 13:06:52 #1199 Last Edit: 9 december 2007, 16:22:17 by Marc van de Kuifjes
Tja, eigenwijs kunnen ze zeker zijn! ;D

We hebben vandaag de kooien gekuist en ik heb ze er maar weer met z'n vieren tegelijk uit gelaten. Vinden ze toch echt véél leuker! ;)

En dit keer viel het weer heel goed mee om ze terug de kooi in te zetten. Je merkt wel dat ze veel liever allemaal samen in één kooi zouden zitten. Elmo wil per sé bij Rikske zitten. Ik heb de kooi van Rikske en Fikske (die al terug in de kooi zaten) even moeten afdekken om Elmo ervan weg te houden. Dan pas wou hij naar z'n eigen kooi, en hij ging er zonder veel problemen in.

Ik heb ook nog enkele fotootjes :D...

Swingie op het snoepvoerbakje...

Een beetje gekke foto van Elmo...

Rikske met Fikske op de achtergrond...

Elmo weer...
Ik weet niet of je het goed ziet maar z'n bekje en de veertjes errond zijn wat rose van kleur. Dat komt van het knagen aan het mineraalblok! ;D

Met z'n allen boven het raam, lekker hoog zodat ik er niet bij kan ::)... denken ze! ;D