De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Monky

Hi Marc,

Dat had je al eerder vermeld, hè? Dat je ging verhuizen...
Dat is wel spannend. Ik denk dat ze dat nog wel kunnen afwachten... Die paar maandjes  :)

Volgens mij heeft Ivy zo'n kooi als ik me niet vergis  :-\ Daarin gaan ze het goed naar hun zin hebben volgens mij  :D

Ik wacht rustig tot Leny er weer is.
Misschien vindt ze het leuk om een tekening van een kleine catharinaparkietje te maken ?  8)

Groetjes,
Monky

Karin

Citaat van: Marc - Vijf Kuifjes op 23 maart 2007, 11:42:36

Maar die "Arthur" is wel een mooie kooi! En zeggen dat die maar iets meer kost dan onze huidige kooi... Dan is Ferplast erg duur ofwel (de fabrikant van) de Arthur erg goedkoop. Die Arthur ziet er op foto in ieder geval heel degelijk uit...

...vergeleken met de Brio...

...en er zit ook niet zo'n dom dak op, dat zoveel licht wegneemt.

Ik vraag me alleen altijd af of ze in dat rechterstuk gaan zitten, dat verlaagde. Want mijn valkjes willen altijd hoog zitten  ;D Je kunt ook een volière op maat laten maken, precies in de kleuren die je wilt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin en Marc
2 Vriendinnen van mij hebben deze kooi, en zijn er uiterst tevreden over.
Een van de 2 heeft zelfs 2 van deze kooien naast elkaar staan.
De valkjes wonen in een echt paleisje.
Groetjes Riny

Karin

Hé Marc, dat is een idee, 2 van deze kooie naast elkaar, hahahahahahaha  ;D ;D ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 23 maart 2007, 13:09:36
Hé Marc, dat is een idee, 2 van deze kooie naast elkaar, hahahahahahaha  ;D ;D ;D ;D ;D

Begin dan maar alvast blokken in de kooien te zetten! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

hahaha  ;D ;D ;D

Gaaf!!!  ;D ;D ;D

Diaantje

Hoi
Wat goed dat het met Skippy zo goed gaat!
Wanneer begon Skippy een beetje te eten?
Simba eet nog alleen maar trosgierst...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Deze avond gaat het wat minder vlot met Skippy. Kroelen door de tralies lukt nog wel maar als je met de hand in de kooi gaat, gaat hij/zij ervandoor... en het lukt ook allemaal alleen maar als het halfdonker is.
Skippy at in het begin ook niet echt veel. Toen zat hij/zij steeds maar hysterisch rond te fladderen in de kooi. Als hij/zij daarbij toevallig op het zaadbakje terecht kwam werd daar even wat van gegeten. Het echte eten begon pas toen Skippy tot rust gekomen was. Ik denk dat Skippy toen een hele dag door gegeten heeft! ;D

Diaantje

Een hele dag door gegeten..hhmmm das wel bijzonder maar even terug denkend.. dat had Tjippy ook... die bleef toen maar eten...
maar volgens mij at Tjippy sneller..
Volgens mijn vriend duurde dat 4 a 5 dagen..
maar ja Simba zit nu op dag 4..en dan ze gaat vanzelf wel eten..drinken doet ze in ieder geval wel..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Het enige wat vandaag lukt met Skippy is kroelen tijdens de avondschemering, ook met de hand in de kooi. Dat laat Skippy met veel plezier doen!
Wat opstappen op de vinger betreft - Skippy stapt wel op maar wil er zo vlug mogelijk weer af. Dat lukt ook alleen tijdens de avondschemering. Bij daglicht laat Skippy zich niet met de hand benaderen.
Ik heb het gevoel dat dit weer een eigenwijsje wordt! ;D

Marc van de Kuifjes

23 maart 2007, 22:31:21 #775 Last Edit: 10 december 2007, 10:11:40 by Marc van de Kuifjes
Zoals beloofd enkele foto's van Skippy met Leentje :).

Op de vinger, maar het bekje heeft de tralies al vast ;D...

's Avonds gekroeld worden vindt Skippy fijn! ;)

Karin

:-* :-* :-* Ja, Skippy is dol op kroelen, dat deed hij / zij hier ook met volle overgave, vooral als ik warme lucht blies tussen de veertjes  ;D Vinden jullie dat schuifdeurtje in die kooi niet lastig ? Bij het erin zetten van Skippy was het lastig omdat het niet automatisch open blijft staan  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Het schuifdeurtje is lastig maar je kunt het makkelijk vastzetten met een wasknijper.
Wat wel vervelend is, is dat je steeds je hele arm in de kooi moet steken om bij Skippy te geraken, want die gaat steevast helemaal achteraan de kooi zitten als je het deurtje opent. Ik vraag me af of dat geen afschrikkend effekt heeft op Skippy. Misschien is dat dan ook wel de reden waarom het met Fikske misgegaan is...

Marc van de Kuifjes

24 maart 2007, 21:09:06 #778 Last Edit: 10 december 2007, 10:12:53 by Marc van de Kuifjes
Jefke heeft vandaag eens mooi geposeerd voor de camera ;D...
Is zijn kuif niet mooi? 8) ;)

Skippy liet zich deze avond vrij vlot door Leentje kroelen en stapte ook zonder morren op de vinger, ook al wou hij/zij er toch ook graag weer af.

Het lijkt bij Leentje beter te lukken dan bij mij, maar bij Leentje lukt het voorlopig ook alleen maar 's avonds. Overdag is Skippy te druk en rent hij/zij er steeds vandoor wanneer je hem/haar wilt benaderen... ::)
(het wordt tijd dat we weten of het een man of een pop is, dat typt gemakkelijker ;D)

Caroline

Inderdaad, Jefke lijkt erg veel op Garath en ome Pablo, misschien ook wel familie.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.