28 maart 2024, 11:41:48

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

5 februari 2006, 08:31:52 Last Edit: 4 oktober 2010, 20:19:13 by Marc van de Kuifjes
Hoi allemaal, met drie valkjes in huis en een vierde op komst leek het me een goed idee om zelf ook een dagboekje te beginnen :)

Ons eerste valkje, Ida, een wildkleur-popje, hebben we aangekocht bij een (commerciele) kweker in West Malle in België . Dat was ergens in november 2003 geloof ik, alweer even geleden dus.

Na ongeveer een weekje bleek dat de gezondheidstoestand van Ida niet goed was. Ze zat op de bodem van de kooi, kop in de veren en was erg stil :(. Honger had ze nogthans wel, ze ging regelmatig iets uit de voerbak halen maar ging dan vlug weer op de bodem zitten. We zijn er dan mee naar de dierenarts geweest die haar toestand beschreef als "een vogel voor de kat", maar als bij wonder is ze er toch bovenop gekomen! :D

Ida heeft zich, ondanks dat het geen tamme valkparkiet was, toch snel gehecht aan ons en komt spontaan op de schouder zitten. Ze is eigenwijs maar heeft een lief karakter. Ze is alleen schuw voor handen, tenzij het om te kroelen is, maar dan alleen als zij het wil ;D






De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Hoi hoi,

Ik denk hé leuk een nieuw dagboek. Maar je hebt je verhaaltje nog niet afgemaakt.  :D

Toch wilde ik je alvast even welkom komen heten, en heel veel plezier.

Ik kende je al wel uit het dagboek van Karin, de Bonte Parel, waar je dit moment van je derde valkje aan het genieten bent.  ;D

Nou ik kom gauw weer eens lezen en naar je foto's kijken want ik had al begrepen dat je mooie foto's kunt maken.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Aangezien valkjes sociale dieren zijn en Ida overdag als we moeten gaan werken toch maar helemaal alleen zat ben ik beginnen overwegen om een valkje bij te nemen. Ik vond het geen goed idee om opnieuw naar die kweker in West Malle te gaan en ben eens beginnen rond snuffelen op het internet.

Ik ben al vrij snel op de web site van Karin terecht gekomen. Het was meteen duidelijk dat Karin erg toegewijd met valkjes bezig is en het leek me een goed idee om bij haar een valkje aan te schaffen. Er was juist een nestje "in de maak" dus dat kwam goed uit :)

In het nestje zat een witmaskertje, het eerste witmaskertje door Karin gekweekt. Deze zou het worden! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Hallo Caroline,
Leuk je op mijn dagboekje te mogen verwelkomen.
Ik ben mijn verhaaltje in stukjes aan het schrijven, anders wordt het teveel in een keer ;D


Citaat van: Caroline op  5 februari 2006, 08:59:32
Hoi hoi,

Ik denk hé leuk een nieuw dagboek. Maar je hebt je verhaaltje nog niet afgemaakt.  :D

Toch wilde ik je alvast even welkom komen heten, en heel veel plezier.

Ik kende je al wel uit het dagboek van Karin, de Bonte Parel, waar je dit moment van je derde valkje aan het genieten bent.  ;D

Nou ik kom gauw weer eens lezen en naar je foto's kijken want ik had al begrepen dat je mooie foto's kunt maken.

Groetjes van Caroline  :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Aha!!

Dat begreep ik al hoor.  ;)

Lees ik tussendoor gewoon even een ander dagboekje.

Tot zo!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes

welkom met je nieuwe dagboekje ook ik zal je vervolg met plezier lezen  ;)

groetjes marilyn

Marc van de Kuifjes

5 februari 2006, 09:38:07 #6 Last Edit: 9 december 2007, 20:32:28 by Marc van de Kuifjes
En toen begon het wachten ::). Die zes weken vanaf de geboorte leken maanden te duren ;D. Gelukkig konden we de ontwikkeling van het nest op de voet volgen via het internet, wat erg leuk en spannend is :)

Het nieuwe valkje zou Jefke heten. Ida en Jefke zijn twee personages uit de vlaamse televisiereeks "Lili en Marleen", die zich afspeelt tijdens en na de 2de wereldoorlog. Eigenlijk is "Jefke" een generieke vlaamse naam die ik eerst voor Ida bedacht had maar omdat Ida een popje was kon dat natuurlijk niet en heb ik haar haar huidige naam toebedacht ;D

Jefke ophalen was een hele reis ;D. Wij wonen in Schoten nabij Antwerpen en Karin woont nabij Leiden in Nederland. Da's al gauw zo'n 140km rijden! Maar het is de moeite waard! Na een hartelijk ontvangst bij Karin zijn we niet alleen met Jefke maar ook met een mand vol uitzet naar huis teruggekeerd ;D

De eerste ontmoeting tussen Ida en Jefke:





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Hoi Marilyn,
Wekom!

Citaat van: marilyn op  5 februari 2006, 09:18:06
hoikes

welkom met je nieuwe dagboekje ook ik zal je vervolg met plezier lezen  ;)

groetjes marilyn




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Jefke wou maar wat graag bij Ida in de kooi, maar ja wat wil je als je heel die tijd gewend bent geweest om bij andere valkjes te zitten! :)
De eerste weken hebben we ze toch in aparte kooien gehouden, maar die stonden dan wel vlak bij elkaar. We hebben ze wel telkens samen uit de kooi gehaald om te vliegen. Jefke wou dan altijd zo dicht mogelijk bij Ida kunnen zijn en vloog haar steeds achterna, maar dat was helemaal niet naar de zin van Ida, die van die bemoeial niets wou weten ::)
Hoedanook, na een tijdje hebben we ze toch tezamen in de grote kooi gezet. Ida vond dat helemaal niet leuk, die zat veel liever rustig in haar eentje.
Toen na verloop van weken bleek dat er eigenlijk geen schot zat in de relatie tussen Jefke en Ida en je zag dat Ida er eigenlijk alleen maar gestresseerd door raakte hebben we besloten ze opnieuw in aparte kooien te plaatsen. Dat vonden we echter zelf niet leuk en dat heeft ons doen besluiten om een kamervoliere aan te schaffen. Da's een stuk ruimer en degene die we nu hebben past precies in de ruimte waar vroeger de kooi van Ida op een tafeltje stond.
En daar zitten ze nu samen in. Dat wil echter nog niet zeggen dat de relatie tussen Ida en Jefke al echt verbeterd is hoor! ;) Ze leven naast elkaar en verdragen elkaar maar het zijn nog altijd niet wat je noemt de beste maatjes :-\




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

marilyn

hoikes

ik volg met spanning je verhaal hoor  ;)

groetjes marilyn

bobbie

Hallo,

Welkom hier in dagboekenland  ;).

Ik lees mee. ;D

Groetjes, Nel :)

Lin

Welkom!

Leuk om nog meer over jullie te lezen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Monky

hoi, hoi

Leuk dat je hier ook een dagboekje bent begonnen. Ik volgde je verhalen natuurlijk al op Karin's mailinglist, maar dit is natuurlijk ook erg leuk.

Groetjes,
Monique




Marc van de Kuifjes

Citaat van: marilyn op  5 februari 2006, 11:36:45
ik volg met spanning je verhaal hoor  ;)


Haha :) ik ben nog niet klaar hoor! ;D

Een kamervoliere dus! Da's dus veel ruimte! Dan begin je natuurlijk te dromen van nog meer valkjes ;D
Na wat zeuren kon ik Diane, mijn vrouw, overtuigen van nog een paar valkjes bij te nemen 8), zogezegd voor mijn verjaardag ;D
Aangezien de herkomst van Jefke ons erg beviel was het niet meer dan logisch dat de nieuwe valkjes ook van de Bonte Parel zouden komen :D

Dus weer contact opgenomen met Karin. Er waren jammer genoeg geen nestjes op dat ogenblik, en het eerstvolgende nest was al besproken. Dat zou dus nog even wachten worden, maar begin december was het dan zover: "Beschuit met muisjes" :D ;D
En ik, als Vlaming, wist niet eens wat dat betekende ;D ;D ;D

De lange weken wachten konden weer beginnen :-\. Tijdens het opgroeien van de jongen was er eentje bij die in het oog sprong. Het had een erg gele kleur. Die zou het worden! :D Het was een cinnamon geparelde, hoewel ik eerst had gezegd dat het een gewone geparelde zou worden. Nu ja, je mag al eens van gedachte veranderen ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Hallo Monky, lin en bobbie,
Welkom in mijn dagboekje!
Citaat van: Lin op  5 februari 2006, 11:54:43
Welkom!

Leuk om nog meer over jullie te lezen!

Groeten, Lin
Citaat van: Monky op  5 februari 2006, 11:56:35
hoi, hoi

Leuk dat je hier ook een dagboekje bent begonnen. Ik volgde je verhalen natuurlijk al op Karin's mailinglist, maar dit is natuurlijk ook erg leuk.

Groetjes,
Monique





Citaat van: bobbie op  5 februari 2006, 11:51:40
Hallo,

Welkom hier in dagboekenland  ;).

Ik lees mee. ;D

Groetjes, Nel :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -