De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

17 september 2006, 13:22:14 #480 Last Edit: 10 december 2007, 08:55:09 by Marc van de Kuifjes
Vandaag eindelijk nog eens enkele fotootjes :o ;D! Ze zijn wel alleen van de mannen, Jefke en Rikske ::)... de andere twee komen ook nog wel eens aan de beurt, binnen drie weken of zo :-[ ;D...

Rikske en Jefke gezellig samen op de lamp in de woonkamer...
Er hangt een groot badlaken over de lamp... de reden daarvoor zal wel duidelijk zijn neem ik aan ;D...


Rikske...


...en Jefke...


Ik heb vandaag nog maar eens een poging ondernomen om Fikske via mijn arm uit de kooi te laten kruipen.
Normaal steek ik mijn arm door het kleine deurtje van de kooi. De kuifjes springen dan op mijn arm en wandelen zo de kooi uit. Alleen Fikske vertikt het om over mijn arm te lopen...
Ze wou er écht uit; Rikske zat buiten de kooi op mijn arm en Fikske wou natuurlijk mee! Het zou zo simpel zijn maar nee, ze zou door de tralies kruipen als ze kon maar ze wou niét over mijn arm...
Dan maar niet uit de kooi ::)...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,

Wat een heerlijke foto's weer.
Zo scherp  :)

Het zijn wel twee beauties  :-*

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 11 september 2006, 20:39:27
Fikske is inderdaad de mooiste van het viertal :D,


Ik vind deze twee ook wel heel erg mooi hoor!!!!  ;D

Groetjes,
Monky

Ineke

Daar heb je gelijk in, Monky!

Marc van de Kuifjes

Deze nacht heeft een van onze valkjes weer gefloten ???...
Nu ja... deze nacht... het was half twaalf denk ik, maar wij gaan altijd vroeg slapen dus voor ons was het al nacht ;D.
Op een bepaald ogenblik werd ik wakker en ineens hoor ik in de woonkamer "twiet... twiet... twiet..."
Enkele weken geleden heb ik dat ook eens gehoord; ik heb toen bij gedrag de vraag gesteld of valkjes soms zouden dromen. Ik vraag het me nog steeds af eigenlijk...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ineke

Jammer dat ze niet snurken, dan wisten we t antwoord :D

Marc van de Kuifjes

23 september 2006, 14:56:17 #485 Last Edit: 10 december 2007, 08:57:53 by Marc van de Kuifjes
Een klein ongelukje dat deze morgen gebeurde heeft voor wilgetakjes gezorgd! :D
De buren van het appartement naast ons zijn deze morgen verhuisd. Ze hadden daarvoor een verhuisladder nodig die tegen de gevel geplaatst wordt, over de voortuin van de buur die eronder woont heen.
Om één of andere reden kwam de verhuisladder plots naar beneden, pardoes op de krulwilg die eronder stond :o...
Een krulwilg is niet echt een sterke boom, met als gevolg een heleboel afgebroken takken!
Jammer voor de boom, maar leuk voor de vier kuifjes die nu takken hebben om op te knabbelen zonder dat ik ze ergens moet gaan afbreken! ;D

Vooral Rikske en Fikske vinden het slopen van de takken erg leuk...

Fikske...


Fikske (links) en Rikske...















De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

23 september 2006, 15:34:26 #486 Last Edit: 10 december 2007, 08:59:19 by Marc van de Kuifjes
Nog wat extra fotootjes... ;D

Fikske... Fikske... Fikske...






Kan ik nog wat hoger? ;D


Jefke was ook van de partij... :D


Nog een portraitje van Fikske... jammer dat de foto niet helemaal gelukt is...


Alleen Ida vindt de wilgetakken blijkbaar niet echt interessant. Ze heeft er nog maar nauwelijks naar omgekeken... :-\




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,

Wat een pracht van een foto's weer. Je ziet ze gewoon helemaal genieten. Ik geniet lekker mee  ;D ;D ;D
Ik wou dat ik aan die wilgetakken kon komen  :-\ Maar ik durf ze niet van de straat of zo te plukken  :-\
MIsschien laat ik wel een kleintje in mijn tuin groeien en door hem regelmatig te snoeien blijft hij klein en hebben de valkjes steeds vers hout...Is misschien een idee  :D

Ze zijn werkelijk prachtig!!

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Als je een tuin hebt moet je dat zeker doen. Als je ziet hoe snel zo'n boom groeit zal het zeker geen kwaad kunnen om er af en toe een tak af te knippen. Die boom hier bij onze buur staat er hooguit 3 jaar en is op die tijd verschillende meters hoog geworden!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Vanmiddag zijn we even gaan wandelen in de orangerietuin in het park hier vlakbij. Er worden daar allerhande planten gekweekt, groenten, bloemen, fruit enzovoort.
Blijkbaar stond er in het assortiment planten ook trosgierst zag ik vandaag! Vlug een takje meegenomen! :o ;D
Lekker is dat! Na verse wilgetakjes nu ook verse trosgierst! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ineke

Grappig ziet dat uit :) Die vier hebben met hun verse wilgentakken en trosgierst n leuke dag gehad :D

Marc van de Kuifjes

24 september 2006, 21:02:14 #491 Last Edit: 10 december 2007, 09:01:48 by Marc van de Kuifjes
Die verse trosgierst zag er in ieder geval lekker uit!



Op het gevaar af van off topic te gaan... hier nog wat andere fotootjes van de orangerietuin...

Met die warme nazomer zou je haast vergeten dat het weer bijna zover is...




Er is een mooie vijver...


...waar Leentje graag op zoek gaat naar beestjes...


Bloemen spelen er verstoppertje ;D...


...en er staan er héél wat!


Even genieten op de bank :)





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ineke

Nu pas zie ik jouw foto's, ze zijn weer om te  :-*

Wat n spetter!

Monky

Citaat van: Ineke op  2 oktober 2006, 10:13:57
Nu pas zie ik jouw foto's, ze zijn weer om te :-*

Wat n spetter!



:-* :-* :-*

Marc van de Kuifjes

Zo af en toe spettert er wel iets! ;D

Intussen is die beschadigde krulwilg een kopje kleiner gemaakt. Er blijven enkel een stam en wat dikke zijtakken over maar dat zal wel weer héél vlug bijgroeien denk ik.
De kuifjes varen er wel mee. Ze hebben nog flink wat extra takken gekregen die ondertussen al behoorlijk gesloopt zijn. Alle bast is er zowat vanaf; het zijn nu mooi witte takken! :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -