De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Monky

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 23 juli 2006, 09:20:08
Met de tuinslang? :o
Spoel je ze dan niet weg ??? ;D

;D ;D ;D ;D

Marc van de Kuifjes

30 juli 2006, 16:44:25 #421 Last Edit: 10 december 2007, 08:31:00 by Marc van de Kuifjes
Nu het eindelijk terug wat koeler begint te worden hebben we de vier kuifjes nog eens wat langer uit de kooi gelaten en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kooi een grondige beurt te geven.

Omdat Fikske onvoldoende tam is laten we haar er normaal niet uit. Eruit is immers geen probleem maar ze er weer in krijgen... ::). Maar je ziet dat ze toch ook graag uit de kooi wil als de anderen er uit zijn en dus heb ik ze er dit keer toch uit gelaten. Gek genoeg wou ze het nu niet ;D.

Rikske (links) blijft altijd dicht bij Fikske als ze er samen uit zijn. Hij komt anders altijd zonder morren op de hand of het hoofd zitten maar nu?... hij stapt wel op de vinger maar haal je hem bij Fikske weg dat vliegt hij meteen weer richting Fikske ;).

Rikske (links) en Fikske gezellig samen :D

Nog een fotootje van ons andere stel (?), Jefke (boven) en Ida ;)

Fikske hebben we met behulp van een doek terug in de kooi geplaatst. Dat ging gelukkig zonder stress... We zouden het liever anders zien maar zo is het nu eenmaal, en als het steeds zo makkelijk kan dan ga ik ze er zeker meer uit laten. Met wat geluk leert ze om zelf terug naar de kooi te gaan! :)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ineke

Het valt mij nu pas op dat Fikske knalrode wangetjes heeft, wat mooi! Op deze foto ziet ze heel lief uit, n klein beetje n pinguin ;D

Karin

Voer ze gewoon pas als ze terug moeten, gaat ze vanzelf wel terug  ;D Maar hier vliegen ze ook wel eens langer dan bedoelt los hoor. Jipper vliegt nu al vanaf gisterenmiddag los. Ik had de valkjes uit zijn volière overgezet in een andere, maar hij wil niet  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

30 juli 2006, 17:05:11 #424 Last Edit: 10 december 2007, 08:32:21 by Marc van de Kuifjes
Citaat van: Ineke op 30 juli 2006, 16:46:55
Het valt mij nu pas op dat Fikske knalrode wangetjes heeft, wat mooi! Op deze foto ziet ze heel lief uit, n klein beetje n pinguin ;D

Dat komt omdat Fikske haar veren juist geverfd heeft! ;D

Citaat van: Karin op 30 juli 2006, 16:54:43
Jipper vliegt nu al vanaf gisterenmiddag los. Ik had de valkjes uit zijn volière overgezet in een andere, maar hij wil niet  ::)

Die Jipper! Hij wil natuurlijk graag in die nieuwe volière! ;D

En dan nu weer eens wat anders...  ;D
Ergens in het begin van mijn dagboekje heb ik geschreven waar Ida en Jefke hun naam vandaan hebben, namelijk van 2 figuren uit een Vlaamse TV-reeks. Ook de herkomst van de namen van Rikske en Fikske heb ik beschreven.

In een recente jaargang van de bewuste TV-reeks is er een nieuw koppel gevormd, namelijk Rikki en Vicky. Rikki is reeds een aantal jaargangen aanwezig en is daarbij opgegroeid van baby tot 16-jarige. Vicky is recent bijgekomen als het liefje van Rikki.

Het leuke van de zaak is dat de namen "Rikki en Vicky" erg lijken op "Rikske en Fikske", en daarom zou ik Rikske en Fikske graag van naam veranderen... alleen is niet iedereen hier ermee akkoord... ::)
Wat vinden jullie? Doen of niet?

Karin

Lekker doen wat je wilt  ;D Ik denk toch niet dat ze naar hun naam luisteren of wel soms ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Nou Karin,
hier reageren ze op hun naam hoor ik kan naar dazzle kijken en Teun roepen maar dan reageert dazzle dus echt niet.
wellicht dat ze echt reageren op de klanken ofzo.

groetjes eefje

Monky

Hi Marc,
Wat heerlijk dat je weer een keer foto's hebt geplaatst. Ik kan daar zo van genieten  :) Je hebt zulke mooie valkjes.

Wat de naam betreft...Volgens mij luisteren sommigen wel naar hun naam... Ilo komt naar me oe gestormd als ik hem roep. Ik kan er verder niets mee  ::) maar hij komt wel  ;D
Whooshy trouwens ook  :) De rest niet...behalve Nalani, maar dat is geen valkje  :P ;) :)

Ik vind persoonlijk Rikske en Fikske leuke namen die niet zo veel voorkomen. Ik denk niet dat ik ze zou veranderen.
Waarom bewaar je Rikki en Vicky niet voor je nieuwe koppel... ;D ;D ;D

Garath begint zijn pareltjes te verliezen   :'( Ik vind het toch wel erg jammer. Hij is zo mooi zo. Ik hoop dat hij mooie wolkjes krijgt  ;D

Zo ik heb weer even je hele dagboek vol ge... :censuur
Dan heb je weer wat te lezen  ;D

Groetjes,
Monky

Ineke

Persoonlijk vind ik Rikske en Fikske leuker en aparter klinken.

Marc van de Kuifjes

OK, dan hou ik het gewoon bij Rikske en Fikske en hou ik Rikki en Vicky voor het volgende koppel! ;D ;D ;D ;)

Monky

That's my boy!!!

Heb je al een koppel op het oog  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

ps jij hebt 430 reacties ;)

Leentje van de kuifjes

hoi allemaal,

het word nog eens tijd dat ik een tekening maak :).
maar ik heb geen flauw idee wat ik moet tekenen ???.
kunnen jullie mij helpen?

groetjes leentje
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

*Esther*

Hoi Leentje,

Valkjes natuurlijk ;)
Kun je ook valkjes tekenen die bv aan het vliegen zijn of zich aan het wassen?
Ik vind jou andere tekeningen zo leuk! Ik zou ze wel op mijn website willen zetten!

gr Esther

Leentje van de kuifjes

31 juli 2006, 18:37:07 #433 Last Edit: 31 juli 2006, 18:38:45 by Leentje - Vier Kuifjes
ik zal het proberen ;)
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

Marc van de Kuifjes

31 juli 2006, 19:49:10 #434 Last Edit: 31 juli 2006, 20:25:57 by Marc - Vier Kuifjes
Citaat van: Monky op 31 juli 2006, 18:00:05
That's my boy!!!

Heb je al een koppel op het oog  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

*zucht* ik zal eerst een andere kooi op het oog moeten hebben denk ik... ::) :-\

...en wie weet zijn Rikki en Vicky wel rosella's! ;D ;)