3 augustus 2025, 18:00:29

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Tja... die fotootjes... we hadden er een paar maar die waren niet goed genoeg voor publicatie, en er zijn er intussen geen nieuwe meer gemaakt... :-[
We hebben het trouwens nogal druk de laatste weekends. Bezoek van hier, bezoek van daar, paasweekeinde met de nodige familiebijeenkomsten, volgend weekeinde viert mijn zus haar 5de huwelijksverjaardag, het weekeinde daarop is het onze beurt (maar bij ons is het reeds de 15de ;D). Voor foto's zal dus wel weer niet veel tijd overblijven ::)...

En dan Fikske... Fikske... Fikske... de haantje-de-voorste in de kooi totdat je er je hand in durft steken...
Steek je een vreemd voorwerp in de kooi dan maken ze zich allemaal uit de voeten, behalve Fikske, die gaat onmiddellijk op verkenning. Maar mensen daar wil ze niet van weten...

Eigenlijk is het toch wel jammer :(. Op zich vind ik het helemaal niet erg dat Fikske niet tam is, maar het maakt wel dat we ze niet uit de kooi durven te laten want het is bijna onmogelijk om ze er zonder problemen terug in te krijgen. Zo kan ze natuurlijk nooit eens haar vleugels strekken. En doordat Fikske niet uit de kooi komt wil Rikske ook al snel terug in de kooi wanneer hij eruit is.

Misschien zou het beter zijn om voor Fikske een betere thuis te zoeken, iemand met een grote voliere of iemand die er echt genoeg tijd voor kan vrijmaken om Fikske tam te krijgen ??? Een popje dat vanaf het begin goed tam is en niet te eigenwijs zou voor ons waarschijnlijk beter zijn.
Eigenlijk ben ik een beetje beschaamd om dat hier zo te zeggen :-[...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Rianne

Hoi Marc,

je bent niet de enige met zo'n eigenwijsje hoor. Tiaro heb ik ooit eens zo tam gekregen dat hij bij me bleef zitten, en dat ik z'n kuif kon kroelen, maar zomaar opeens had hij daar geen zin meer in en was bang voor handen. Weer vangen om in de kooi te krijgen is een drama. Ik heb hem nu zover dat hij zonnepitjes door de tralies heen durft te pakken, en dat vind ik prima zo. Ik heb zijn karakter geaccepteerd zoals hij is. :)
Denk er goed over na, overleg het eens met Karin, en neem geen overhaaste beslissingen. :)

Marc van de Kuifjes

Hallo Rianne,
Het is niet erg voor mij dat Fikske niet tam is, maar als de andere valkjes uit de kooi zijn dan zie je dat Fikske dat ook graag wil, en dat vind ik toch wel een beetje zielig :(...

eefje nieuwenburg

heb je geen mogelijkheid om haar toch nog eens apart te zetten en zeg maar opnieuw beginnen?
want ze weet hoe het moet en is vertrouwt tja en anders misschien kortwieken.
als je er met een vangnet achteraan moet dan durven ze straks niet eens meer uit de kooi en dat is ook sneu.
overleg idd eens met karin en dan komen jullie er heus wel uit.
niet te snel opgeven hoor,je hebt een heel mooi valkje met een eigenwijs koppie ::) hou vol!

groetjes eefje

Caroline

Hoi Marc,

Inderdaad nog niet zo'n gek idee van Eefje. Misschien is kortwieken wel de oplossing.

Veel sterkte met het nemen van de juiste beslissing voor zowel jullie als Fikske.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Maar hoe begin je daar dan aan? Of laat je dat best aan een dierenarts over?

Marc van de Kuifjes

20 april 2006, 20:19:00 #291 Last Edit: 10 december 2007, 07:42:56 by Marc van de Kuifjes
OK, op "algemene aanvraag" wat nieuwe foto's! ;D

Leentje geeft Rikske een kusje :-*

Zoals gewoonlijk wil Rikske al gauw terug bij Fikske in de kooi ;)

Eerst nog even kriebelen...

...en dan zonder morren in de kooi.

Nog een fotootje van Fikske mer Rikske op de achtergrond.

Intussen zit Ida in de keuken op de uitkijk...

Jefke komt haar vergezellen...

...maar vanop Leentje haar hoofd kan hij ook goed rondkijken ;D

Ida doet altijd graag mee de afwas ;D

"Wat doe jij daar allemaal?" denkt Jefke...

Ida is altijd héél erg geïnteresseerd in de inhoud van de kast ;D

Zo, dat was het weer voor vandaag (en morgen en overmorgen en... ;) ;D)

eefje nieuwenburg

het staat hier ergens op de site uitgelegd welke veren je weg moet knippen maar ik denk dat er heel veel mensen hier zijn die het je best uit kunnen leggen en misschien woont er wel iemand dicht bij je in de buurt.

weet je het niet moet je het misschien bij TAM MAKEN vragen ofzo.
heel veel succes

groetjes eefje

Caroline

Hoi Marc,

Alvast even een hele belangrijke tip.

Kortwiek de veren niet zelf!!

Je moet de vogel namelijk behoorlijk strak vasthouden en ze zal dus nog banger van jullie handen worden als jullie dit zelf doen.

Laat het beter door derden doen, mocht je ertoe beslissen.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

eefje nieuwenburg

ja idd Caroline,niet eens bij nagedacht.
tis misschien toch wel verstandig om het door iemand anders te laten doen want Marc weet geloof ik toch niet helemaal wat ie moet doen kwa kortwieken.
beter dat het dan door iemand gedaan word die weet wat er gebeuren moet.
nogmaals Marc heel veel sterkte met het nemen van een beslissing.

groetjes eefje

Marc van de Kuifjes

22 april 2006, 10:51:02 #295 Last Edit: 10 december 2007, 07:44:04 by Marc van de Kuifjes
Even wat anders... Ik heb reeds geruime tijd een sinaasappelboom thuis staan, een sanguinello bloedsinaasappel om precies te zijn. Ik ben er tot nu toe in geslaagd om daar één vrucht aan te krijgen. Die hangt er al aan van december 2004 en is nu rijp. Ik heb ze deze morgen doorgesneden en er enkele foto's van gemaakt ;D!

De sinaasappel was niet paarsrood zoals een normale bloedsinaasappel. Die kleur ontstaat normaal enkel als de plant zich in specifieke omstandigheden bevindt.
Het zag er allemaal heel sappig en lekker uit maar uiteindelijk was het heel flauw en smaakloos :(.

En wat heeft dat nu allemaal met valkjes te maken denk je dan? Ogenschijnlijk niets... of toch?
Deze nacht zo rond half twee werd ik wakker van de valkjes die in de kooi aan het spartelen waren. Dat gebeurt wel eens meer, en nadat ze gekalmeerd waren ben ik weer in bed gekropen.
Geen idee wat er aan de hand was, tot ik vanmorgen zag dat de sinaasappel vannacht op de grond gevallen was! :o

Rianne

Vanaf december 2004? :o Of bedoel je 2005? Zo lang wachten en nog smaakt het naar niks ;D

Marc van de Kuifjes

Ja hoor, 2004 is geen vergissing! ;D Dat groeit érg lanzaam!

Christine

Wij hebben hier citroenenboompjes en manderijntjes! De citroentjes zijn niet zo zuur maar had de indruk dat de manderijntjes iets zuurder waren dan die we in de winkel kopen! Ze zijn ook een heel stuk kleiner! Maar toch vind ik een boom zo speciaal vooral als ze in bloesem staan! Het ruikt gewoon heerlijk!! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Marc van de Kuifjes

De geur van die bloemen is echt heerlijk, alleen al daarvoor zou je die planten houden! ;D
Die kleine mandarijntjes is waarschijnlijk een "calamondin".
Als je geïnteresseerd bent in citrusplanten is dit een heel interessante web site:
http://www.homecitrusgrowers.co.uk
Je staat er echt versteld van wat voor soorten er allemaal bestaan. Die site is wel in het Engels...