27 april 2024, 16:07:07

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

*Yvon

*uche uche uche * Hoi hoi

Wil je niet meer het stof zo laten opstuiven ??  ;) ;D
Nu hopen dat ze alle 6 en jullie zelf zo lekker tevreden blijven.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marc van de Kuifjes

Elmo is duidelijk veel meer ontspannen nu hij samen met Nanuk in de kooi zit. Hij laat zich nu echt kroelen, iets wat hij vroeger nauwelijks deed uit angst voor de reactie van Swingie.

Het is wel gek... Elmo en Tex zijn dus van kooi gewisseld, maar hun gedragingen zijn blijkbaar in de originele kooi blijven zitten! ??? :o Tex heeft nu gedragingen van Elmo overgenomen en omgekeerd! ;D

Nanuk is wel een beetje een probleemvogeltje. Niet dat wij met haar problemen hebben, zeker niet. Maar ze heeft meer problemen met zichzelf... ???
Nanuk raakt erg makkelijk in blinde paniek, ondanks het feit dat er altijd licht brandt bij de vogels. Niet zomaar een schemerlampje, maar een heuse spaarlamp die indirekt licht voorziet. Als het eenmaal zover is, is ze veel moeilijker te kalmeren dan de andere vogels.
Komt daar nog bij dat ze een erg zwak verenkleed heeft. Gevolg: telkens weer veren verloren en, wat erger is, bloedende vleugels! :'(
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de mutatie?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Nanuk was een lutino geelwang, toch?
Ik weet wel dat de rode ogen invloed op het gedrag kunnen hebben. Maar of ze een zwakker verenkleed hebben, zou ik eigenlijk niet durven zeggen. Ik dacht van niet.

Misschien moet je haar wat extra calcium geven? Ik had ook een vogel die wat zwakkere veren had. Ze braken steeds. Ik heb toen van de kweekster calciumpoeder gekregen en het leek te helpen.

Anders weet ik het helaas verder ook niet.

Tot de volgende keer  :D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Een lutino geelwang inderdaad, met een rode schijn in de oogjes.

Ze hebben allemaal permanent toegang tot een mineralenblok en een sepia. Ze krijgen ook regelmatig een vitaminenpreparaat in het drinkwater. Zou dat normaal niet voldoende zijn? ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

carco

Nanuk is geen geelwang hoor, maar een bleekmasker  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Ik heb nog eens enkele fotootjes gemaakt van de valkjes. Niet zo'n goede kwaliteit, maar ze staan er allemaal samen op. :)

Van links naar rechts: Nanuk, Elmo, Fikske, Rikske, Swingie en Tex.


Van links naar rechts: Elmo, Fikske, Rikske, Nanuk, Swingie en Tex.





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Dafrinja

Hoi Marc!!

Leuk dat je weer een berichtje plaatst.  :D
En 2 foto's!  :)
Mooooooooiiiiii!!  :-* ;D
we want more, we want more, we want more  8)

Groetjes!
Dafrinja

*Esther*

Oh, wat leuk! Alle 6 op een rijtje. :D

gr Esther

Caroline

Hey Marc, leuk weer eens berichtje van jou.  :D

Mooie foto's hoor en grappig, alle 6 op de foto.

Fijn dat alles goed met ze gaat.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Nou, véél moet niet verwachten hoor! ;D
Veel bijzonders valt er niet te vertellen, maar héél af en toe een update lukt nog wel.

Makkelijk is het niet om ze allemaal samen zo op de foto te krijgen. Meestal vliegen ze weg van zodra de camera op hen gericht wordt. Maar deze keer is het toch gelukt! :D

Tex, de grote kabaalmaker van weleer, is inmiddels een stuk rustiger geworden. Gelukkig maar, want het was soms om gek van te worden! :o ;D

Nanuk "Nukkie" zit nu een stuk beter in de veren. Ze had 's nachts veelvuldig last van paniekaanvallen waarbij ze zich steeds erg kwetste aan de vleugels. Maar sinds het dak boven de keuken, waar de valkjes staan, vernieuwd is, zijn er geen paniekaanvallen meer geweest (oppassen wat ik zeg! :o) en de vleugels zijn uiteindelijk goed genezen. :D Ik denk dat ze waarschijnlijk schrok van katten die over het dak lopen...

Nukkie is nu wel aan het puberen. Niet dat ze er onhandelbaar door geworden is of vervelend doet. Ze laat zich momenteel alleen nogal moeilijk in de kooi zetten.

Zo, dat was het dan weer! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

biene

leuk zo allemaal samen op de foto  :)
hier zijn ze ook zowat niet op de foto te krijgen maar juist omdat ze naar de camera toe komen om t  te slopen  ::)

Probeer Nanuk eens elke keer als ze in de kooi gezet is of als ze zelf de kooi in gaat wat lekkers te geven.
Aiko is ook in de pubertijd en was echt een ramp om de kooi in te krijgen (was ook een tijdje een beetje bang voor handen).
Sinds we haar elke keer een zonnebloempitje geven in de kooi doet ze helemaal niet moeilijk meer.

Marc van de Kuifjes

Het gaat inmiddels wel vlotter met Nanuk hoor! Ze komt normaal niet of nauwelijks op de hand zitten, maar wanneer ze ziet dat de andere valkjes terug naar de kooi gaan, stapt ze toch zonder morren op de hand en gaat zonder problemen de kooi in! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Dafrinja

Hey Mark!

Hoe is het met de zes kuifjes? Maak je binnenkort weer een paar mooie fototjes van ze?
Jij maakt altijd zulke mooie foto's, is altijd een plezier om naar de kijken. :)

Groetjes!
Dafrinja

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -