5 augustus 2025, 15:16:02

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Monky

Weet je zeker dat het een hij is?

Dat zou enorm jammer zijn, alhoewel, die prachtige lichtgele koppie blijft natuurlijk. En die kuif ook.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Zoals Rikske kwettert en geluidjes van Jefke nabootst kan het alleen maar een man zijn! ;D Vrouwen kunnen immers niet zingen! ;) ;D ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Marc vind het erg leuk om valkjes deuntjes te leren, dus ik denk dat  hij het niet erg vindt dat Rikske een man is  ;) En nu nog leren praten !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Oeps...stupid me, natuurlijk... Niet aan gedacht  :-[

Enneh...je bedoelt natuurlijk dat popjes niet kunnen zingen, toch?  ;)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Euh ja, popjes natuurlijk ;) ;) ;)

Ik vind dat gekwetter inderdaad heel leuk en doe zelf altijd mee als ze bezig zijn ;D. Jefke maakt overigens veel geluidjes die "praten" voorstellen en hij zegt ook één herkenbaar woordje in vlaams dialect "awel". En Rikske begint dat ook te doen :D.

Ineke

Monky, je hebt gelijk dat t meisje t sterkere geslacht is!
Grappige foto van t bange jongetje ;D

Rianne

Hey Marc,

geloof het of niet, maar 1 van mijn popjes begint bepaalde dingen van de mannen ook te imiteren. Dus het kan altijd ;)

Marc van de Kuifjes

Ik geloof het wel hoor, maar ik denk toch dat Rikske een man is. Daarvoor komt er teveel geluid uit! ;D

Marc van de Kuifjes

Jefke was deze avond een beetje bitsig toen hij uit de kooi was. In plaats van kusjes geven was het bijten naar de neus en lippen. Als hij bij Diane op de schouder zat beet hij in haar oor en kaak :o. En toen ik hem weer in de kooi wou zetten hapte hij in mijn hand :(.
Hopelijk zijn het maar wat hormonen die spelen... :-\

Marc van de Kuifjes

8 april 2006, 18:42:03 #264 Last Edit: 10 december 2007, 07:36:33 by Marc van de Kuifjes
Nog enkele prentjes :D

Allereerst een tekening van Rikske en Fikske van de hand van Leentje:

En dan nog een fotootje van Fikske tijdens sloopwerken ::) ;D, iets waar ze heel goed in is en waarbij ze ook geen hulp van andere valkjes wenst! ;D

Riny

Hoy Marc en Leentje
Zo'n mooie tekening verdiend een lijstje.
Groetjes Riny :D

Marc van de Kuifjes

Hey Riny,
Leentje vindt het heel leuk hoor! :D
(Ik ook trouwens ;D)

Caroline

WOW!!  :o

Weer een prachtige tekening van Leentje. Heel mooi gemaakt hoor.

Groetjes van Caroline  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Marc,

Wat een mooie tekening heeft Leentje gemaakt.
En wat een mooie foto van Fikske. Wat is ze eigenlijk aan het eten...slopen ???

Is Jefke al iets minder bitsig?

Even een vraagje...
Hoe lukt het jou om op de vogel en niet op de tralies te focussen? Ik kan dat alleen als ik echt op de tralies zit en een beetje heb ingezoemd. Doe jij het anders?

Ik wacht rustig op wat nieuwe foto's/tekeningen ;D Altijd leuk.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

10 april 2006, 13:24:14 #269 Last Edit: 10 april 2006, 13:26:52 by Marc - Vier Kuifjes
Hallo Monique,

Ik zal Leentje vragen om nog méér tekeningen te maken! ;D

Het is een vogelbisquit van Versele Laga waar Fikske hier mee bezig is:
(beetje reklame maken...)
http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?fam=138&ani=-1&ran=5777&pro=5806#Productvoorstelling
Daar zit een kartonnetje rond en dat vinden ze blijkbaar interessanter dan het koekje zelf ;D

Wat dat focusen betreft... dat is veel proberen tot het lukt en dan hopen dat het "onderwerp" lang genoeg blijft stilzitten ;D. Eigenlijk was deze foto nog niet goed gefocust (op de vleugel i.p.v. op het oog) maar in deze verkleining valt dat niet zo op.
Ik heb in de zoeker van mijn camera een aantal haakjes staan die er ongeveer zo uitzien: [ ]. Het te focusen onderwerp moet zich binnen de haakjes bevinden. Maar 50% van de pogingen focust de camera toch op de tralies hoor! Het is niet zo makkelijk!

En Jefke doet al terug normaal hoor! Ik weet ook niet wat hem toen bezielde, misschien met de verkeerde poot uit bed gestapt of zo ;).