De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Als je Leentje op de foto wilt zien zul je haar dat best zelf vragen denk ik! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Ik heb haar al vaker gezien hoor Marc..  :)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Oh ja... hier is nog een foto van vorige week in de Efteling. Leentje staat er op, samen met mijn zus haar man (mijn schoonbroer dus ;D) en hun twee kinderen Eline en Bertram!
Je zult Leentje wel herkennen neem ik aan! ;D

♥Debby♥

HOe kan je die mooie krullen nou niet herkennen!  :D

Marc van de Kuifjes

Tuurke zit alweer enkele dagen kippetje-geluidjes te maken, en ik heb de indruk dat haar buikje weer bol staat. Weer eitjes op komst? ???

♥Debby♥

ach gos.. het is te hopen dat ze nog even wat tijd neemt om weer op krachten te komen Marc...  afwachten maar..  :-\

enne, zijn die foto's nog gelukt??  ;)

Marc van de Kuifjes

Ik denk dat Tuurke intussen al wel weer op krachten was hoor! ;)

De foto's moeten nog gemaakt worden :-[... De vogels hebben wel buiten in het zonnetje gestaan gisteren maar ik ben de hele middag bezig geweest met het verwijderen van de cypressen die in de tuin staan. Moet ik vandaag nog aan verder werken trouwens.
Wel jammer eigenlijk van die bomen, want het was een goede schuil- en nestplaats voor de buitenvogels. Maar ze namen ook erg veel plaats in in onze kleine tuin en namen ook véél licht weg. De grootste boom blijft overigens wél staan.

Op de plaats waar de bomen stonden gaan we vogelvriendelijke struiken planten, namelijk sleedoorn, meidoorn, Gelderse roos, rode kornoelje, sporkehout en hazelaar. Dat zijn allemaal inlandse soorten die vruchten dragen waar vogels wat aan hebben. We kunnen die planten aan een gustig tarief kopen bij de gemeentediensten, zie ook : http://www.schoten.be/service/service_popup_3.htm onder "vogelbosje".

En nu maar hopen dat de zon wil meewerken. Voorlopig ziet het er maar zo-zo uit... ::)

Marc van de Kuifjes

Wat het weer betreft had ik de foto's dus toch best gisteren genomen. Het was vandaag nog best aangenaam buiten maar er waren nogal wat wolken. Jammer, want het ziet er op foto ook altijd veel mooier uit met wat zonlicht... ::)

De vorige reeks foto's vond ik wel beter gelukt, mede door de aanwezigheid van zonlicht toen, maar ik denk dat de lens van mijn kleine cameraatje wat vervuild was want er zit een beetje een waas over de foto's.

We beginnen ook dit keer met Tuurke (die intussen nog géén eitje gelegd heeft ;)):

Lekker in wat goudgeel namiddagzonlicht!

Marc van de Kuifjes

Vervolgens de foto's van Elmo. Elmo wilde alweer niet meewerken en hing weer eens aan de tralies ;D...

Hier had Elmo zich net gepoetst. Ik wilde hem fotograferen tijdens het poetsen maar dat is dus mislukt... ::)

Marc van de Kuifjes

Vervolgens de foto's van Swingie:

Dit is gewoon... Swingie! ;D

Marc van de Kuifjes

Als voorlaatste hebben we dan Rikske:

Samen met Fikske...

Marc van de Kuifjes

En tenslotte het maatje van Rikske, Fikske! :D

Fikske vond het ook niet zo leuk om weer gefotografeerd te worden. Gek is dat, als iets Fikske stresseert, ze gaat eten! Zou het een afleidingsmanoeuvre zijn?

Gisteren en vandaag hebben we dus de cypressen verwijderd uit de tuin. Niet allemaal, de grote boom die vooraan in de tuin staat, staat er nog steeds.

Dit is een foto vóór...

...en dit is een foto ná:

De stammen moeten nog verwijderd worden. De wortels blijven meer dan waarschijnlijk in de grond zitten.
We zitten nu wel met een berg groenafval waar we nog vanaf moeten... ::)

Monky

Hi Marc,

Wat een heerlijke foto's. Het valt me altijd op dat je ze precies zoals ze zijn op de foto krijgt, als je snapt wat ik bedoel  ::)

Ze zijn echt stuk voor stuk schitterend.

Toch jammer dat die Arthur-kooi niet in de smaak is gevallen. Het zijn een stel hele mooie valkparkieten zo bij elkaar.

Die cipressen nemen veel licht weg uit je tuin. Het scheelt enorm.
Je kan trouwens die stammen ook laten staan en er gaas tussen spannen. Dan heb je een hele mooie basis voor klimplanten. Ik zou dan alleen wel de grond wat proberen te verbeteren :D

Groetjes,
Monky

♥Debby♥

Zo he, dat is flink wat snoeiwerk geweest.. poeh he!

Maareeee.. ik zie wel een mooie ruimte voor een buitenvoliere..  ;) ;D

Gaaf die vogelbosjes.. hopelijk krijg je er veel leven van in je tuin!

oh, en mooie foto's weer hoor!!!

Marc van de Kuifjes

Ja, het was best veel werk om die bomen te verwijderen, en het zal zeker nog veel werk zijn om het op te ruimen. Maar nu regent het dus zal het even moeten blijven liggen...

En wat die Arthur-kooi betreft... het is zeker jammer en we kunnen het nu geen tweede keer meer proberen want ze is uiteindelijk toch de deur uit, zei het flink onder de aankoopprijs... ::)

Gek eigenlijk... zaterdag kreeg ik nog een email van iemand die interesse had in de kooi... ik dacht nogthans dat alle advertenties geschrapt waren ???...