De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 11 maart 2006, 02:45:21
O, en probeer eens met wilgentakjes. Een jong uit een eerder nest ( Nesha ) wilde bij het nieuwe baasje niet op de vinger tot die wilgentakjes gebruikte om te lokken  ;D Die moest niks van trosgierst weten. Even goed heer afspoelen en in je hand houden. Niet te dikke takken, meer twijgjes.  Ik heb overigens nu 4 bevruchte eitjes van Dazzle en Chico, dus het wordt deze keer helemaal een feest  :o :o :o Ze hebben 5 eitjes, ééntje onbevrucht. Heel vreemd, dit is het enige koppel waar ik naast bevruchte eitjes ook onbevruchte heb  ::)

Groetjes, karin.


Dat met die takjes is een goed idee, ga ik zeker proberen :). Weet je trouwens hoe het momenteel gaat met Chika en Pico, de andere jongen uit het laatste nest van Dazzle en Chico?
Oei... en vier bevruchte eitjes... mocht je dat eigenlijk wel zeggen? ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

 ;D Dat laatste zat ik ook al te denken!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Marc
Wat ik niet begrijp is dat Fikske niet op je vinger komt.
Ik dacht dat ze bij Karin allemaal handtam of tam de deur uit gingen.
Groetjes Riny :D

Marc van de Kuifjes

Die Fikske is echt een gekkerd hoor! ;D Deze morgen nog eens geprobeerd met trosgierst op de hand. Ze is er wel aan komen knabbelen maar op de hand wil ze niet... Altijd maar wegrennen, maar soms zie je dat ze dan plots haar kopje naar beneden doet en ik heb haar zowaar kunnen kroelen! En fijn dat ze het vond, helemaal met piepgeluidjes en al erbij! :D Echt schattig :-*, ik had dat nog nooit gehoord. Maar als ze er dan genoeg van had begon alles weer van vooraf aan, wegrennen en pikken dus...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

11 maart 2006, 15:42:07 #184 Last Edit: 11 maart 2006, 16:39:47 by Marc - Vier Kuifjes
Wel... tegen alle goeie raad in heb ik alle valkjes samen in de volièrekooi gezet :). Het is misschien niet goed voor het tam maken van Fikske maar Fikske zelf voelde zich meteen goed in de grote kooi en de andere valkjes vinden het duidelijk ook niet erg :D.
Ikzelf voel me er in ieder geval goed bij.
Wat het "uitlaten" betreft, we zullen wel zien hoe het uitdraait. Ze hebben daarstraks nog met z'n vieren rondgevlogen en ik moet zeggen dat verliep vrij chaotisch, om het zacht uit te drukken ;D. We hebben Fikske na korte tijd weer in de kooi gezet na de nodige moeite om haar weer te pakken te krijgen...
Ze zitten nu dus gezellig samen met z'n vieren in de kooi. Rikske blijft altijd in de buurt van Fikske ;D. Dat zou best een koppeltje kunnen worden ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Riny

Hoy Marc
Al is de raad nog zo goed bedoeld Marc,jij moet je er ook goed bij voelen.
En dat doe jij bij deze beslissing.
Dan is het toch prima!
Groetjes Riny :D

Karin

Nee, eigelijk mocht ik dat niet zeggen  ;D, maar ik ben me al psychisch aan het voorbereiden op dit nest. Je weet dat ze me grijze haren bezorgen  ::)

Tja Riny, de jongen uit het nest van Dazzle en Chico zijn altijd aparte gevallen  ;D Maar dat wist Marc hoor, ik waarschuw alle mensen ervoor. Ze worden erg druk als ze zo'n 3 1/2 - 4 weken zijn, dit nest viel gelukkig mee, omdat ik ze bij 3 jongen van een ander nest gezet heb. Maar gelukkig trekken ze bij de nieuwe baasjes binnen een week of 2 goed bij. Nesha, Dazzle jr en Duncan zijn jongen uit een vorig nest van hun die ook op het forum zitten en dat zijn alle 3 grote knuffels geworden. En natuurlijk mijn eigen knuffeltje Willow  :-* :-* :-* Maar er moet gewoon even meer tijd in gestoken worden.

Ze wil nu dus wel lekker kroelen Marc  ;D Nou, dat gaat dan toch heel goed vooruit ?  Je zou eens aan Chantal van de valkparkietenmailinglijst moeten vragen hoe dat met Joy gaat. Mijn andere bonte cinnamon jong uit een eerder nest. Volgens mij is dat ook een grote kroelerd die niet van vingers houdt  ;D Overigens ging ze hier wel op mijn vingers zitten hoor, dus wel doorzetten ! Dat je haar in de volière hebt gezet zal misschien wat meer problemen geven met opstappen enz. ,maar je moet gewoon blijven oefenen. Je hebt haar pas 1 1/2 week, dus nog niet opgeven  ;D Stuk voor stuk zijn het lievers geworden, maar wel met geduld. 

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

11 maart 2006, 16:35:30 #187 Last Edit: 11 maart 2006, 16:38:51 by Marc - Vier Kuifjes
Ik heb Fikske heus niet in de volière gezet omdat ik het opgeef hoor ;) maar Fikske heeft veel aandacht nodig en die kleine kooi is daar eigenlijk erg lastig voor met enkel die twee valluikjes aan de uiteinden. En Fikske is duidelijk meer op haar gemak in de grote kooi ;D.
Overigens zag ik zojuist dat Rikske kopjes ging geven aan Fikske om te kroelen :-* :D. Die is echt geïnteresseerd!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Ach, die twee zijn al dolverliefd  ;D Leuk hoor ! Grote kan als Rikske bij jullie komt zitten Fikske er ook bij komt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 11 maart 2006, 16:42:00
Ach, die twee zijn al dolverliefd  ;D Leuk hoor ! Grote kan als Rikske bij jullie komt zitten Fikske er ook bij komt  ;D

Groetjes, Karin.


Daar hoopte ik dus ook op ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Riny

Hoy Marc
Misschien kun je die twee er soms samen uit laten.
Het is net zoals Karin ook zegt ,dan gaat Fikske Rikske misschien nadoen.
Als ze er dan met zijn vieren uit zijn verstoord dat misschien weer de rust.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

Hoi Marc,

idd is zazou een echte meid,Luna is een gepareld popje wat wij ook kochten als tam zijnde nou als je in de buurt komt valt ze gewoon aan,ook een echte meid maar als ze mijn armbandje ziet gaat ze er aan knabbelen en dan stapt ze zo op.
het is gewoon een kwestie van jezelf heel erg boeiend maken zodat ze de verleiding niet kunnen weerstaan en dan afwachten.
ik heb hier zelfs een valk zitten waar we nooit wat aangedaan hebben kwa opstappen enzo en die vind mij nu hartstikke boeiend als ik de voliere instap dus heb geduld het komt goed!
dazzle jr die bij mij is is de grootste kroelerd op Teun na en dat was ook zo'n druk jong,Karin kreeg grijze haren van ze mailde ze me ;D niks van te merken behalve in de vliegkunst en het ondernemen van rottigheid(planten en meubels slopen) ;D

groetjes eefje

Marc van de Kuifjes

Citaat van: eefje nieuwenburg op 11 maart 2006, 19:01:43
Hoi Marc,

idd is zazou een echte meid,Luna is een gepareld popje wat wij ook kochten als tam zijnde nou als je in de buurt komt valt ze gewoon aan,ook een echte meid maar als ze mijn armbandje ziet gaat ze er aan knabbelen en dan stapt ze zo op.
het is gewoon een kwestie van jezelf heel erg boeiend maken zodat ze de verleiding niet kunnen weerstaan en dan afwachten.
ik heb hier zelfs een valk zitten waar we nooit wat aangedaan hebben kwa opstappen enzo en die vind mij nu hartstikke boeiend als ik de voliere instap dus heb geduld het komt goed!
dazzle jr die bij mij is is de grootste kroelerd op Teun na en dat was ook zo'n druk jong,Karin kreeg grijze haren van ze mailde ze me ;D niks van te merken behalve in de vliegkunst en het ondernemen van rottigheid(planten en meubels slopen) ;D

groetjes eefje


Hallo Eefje,
Klinkt heel bekend hoor ;D! Je moet Fikske echt overtuigen anders pikt ze of rent ze weg :o maar eenmaal je ze kan overhalen is het OK. Alleen leek het in de kleine kooi waar ze eerst in zat steeds moeilijker te worden in plaats van dat het beter ging. In de grote kooi is ze een stuk minder hysterisch als je met de hand in de buurt komt. Ik hoop dat het nu beter zal gaan, eventueel met de hulp van Rikske ;D.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,
Wordt ze daar rustiger van ???
Misschien moet ik het ook proberen. Zowiezo moet Gara(th) leren uit een bakje te eten...Dat is nog een heel groot probleem :-\

Wel fijn dat ze het met de andere valkjes naar d'r zin heeft.
Heerlijk genieten eigenlijk als je ze zo bezig ziet  :)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Eten, daar heeft ons Fikske geen probleem mee hoor ;D! Die heeft deze middag werkelijk "gevreten"! :o ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -