De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Wat een mooie foto's zeg!! en inderdaad.. wat een durf om de vreemde kakatoe zo te kroelen.. die snavel zou mij ook wel 2x laten denken..  :-\ :)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Het is maar de vraag of de angst voor die snavel terecht is natuurlijk! ;D

Toen wij daar het valkje aan het kroelen waren, kwamen er ook nog andere mensen, die uiteraard ook wilden kroelen. Je zag duidelijk dat ze dat niet gewend waren. Bij het minste dat het valkje bewoog trokken ze hun hand weg uit angst om gebeten te worden ::)...
Als "kenner" weet je natuurlijk dat zo'n valkje af en toe aan je vinger knabbelt om aan te geven dat ze nog meer gekroeld willen worden! 8) ;D

Zelf heb ik ook de neiging om bij de minste beweging van die kaketoe mijn hand terug te trekken, maar misschien is dat ook helemaal onterecht ???...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Dafrinja

Hoi Marc... heb je al bericht over de grote Tuur? (je kooi dus :P)

En mooie fototjes hoor...liefff die wildkleur..... :-*

Groetjes!!!!

Dafrinja

Marc van de Kuifjes

Nog niets gehoord...

Morgen zou de kooi geleverd moeten worden. Ik wilde gisteren nog even bellen om te vragen of ze me de levering nog even konden bevestigen maar kreeg geen antwoord. Heb dan maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag, vermits hun automatische telefoonbeantwoorder steeds voorstelt om vragen per email te stellen, maar daar heb ik ook nog geen antwoord op gekregen... ::)

Ik ga straks nog eens proberen hen te bellen. Als ik dan nog geen antwoord krijg zullen we maar afwachten...

Misschien maak ik me onnodig zorgen... we zullen zien...

Dierenfreackske

Hoi Marc ...hele mooie en leuke foto's van je valkjes met de bakstenen ...en de foto's van in de Zoo en Plankendaag zijn geweldig ! De valkjes daar weten ook wel bij wie ze moeten zijn om te kroelen blijkbaar ! Ik ben ook laatst geweest maar heb ze niet kunnen zien allemaal , het was veel te slecht weer ! Grtjs Ann

Marc van de Kuifjes

Wij hebben ook niet het hele park bezocht hoor, het was nogal koud... ::) ;D Maar we weten wel de interessantste dieren te vinden natuurlijk! ;D

Ik ben er zojuist nog eens telefonisch in geslaagd om Dierenvilla.be te contacteren en ze hebben mij bevestigd dat de kooi morgen geleverd zou worden! :D

Saar

Aaaah gelukkig komt de kooi nu wel :D
Ik heb ook al een paar keer een rosé kaketoe geaaid, en ik moet eerlijk zeggen... Ik aai die veeeeeeeeeeeeeel liever dan een ara :-X ;)
Groetjes Saar :-*

Dierenfreackske

Ach zo ...leuk  zo'n nieuwe kooi he ! Grtjs Ann

Rianne

Roseetjes zijn ook enorme kroelers, die van mij wordt vaak boos als ik stop ;D Maar een vreemde papegaai of kaketoe aaien, doe ik echt niet snel!

Marc van de Kuifjes

Tja het was niet naar de volière toe lopen en meteen beginnen kroelen hoor! ;D Eerst voorzichtig benaderen en kijken hoe hij reageert, en dan voorzichtig proberen! ;D

En een ara dat zou ik ook niet proberen hoor! :o Die bek is me wat té groot! ;D

Rianne

Ik zie wel eens foto's van mensen met hun eigen ara, dat ik denk: die durft! :o Maar dat is dan hun eigen vogel, dat is hetzelfde als dat ik van Rhody een kusje krijg bijvoorbeeld, daar ben ik ook niet bang voor. :)

Leentje van de kuifjes

vroeger toen ik nog ongeveer 6 jaar was waren we in een dierenwinkel met een ara die in afgezaagde boom zonder tralies er rond ik kwam dan met zo'n klein karretje en bleef er even staan en zonder ik het wist kwam die op mijn karretje zitten , ik liep direct al huilend naar mijn mama...  ;D
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

Karin

Voor kleine Tuur moet je nog even wachten, maar hier alvast een fotootje  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi ...wat een mooie foto van Arthur ...Is het een bont geparelde ? Ik ken daar niet zoveel van nog , maar leer het wel hoor ! Grtjs Ann

Marc van de Kuifjes

6 februari 2008, 10:25:57 #1664 Last Edit: 6 februari 2008, 10:27:35 by Marc van de Kuifjes
Het is een cinnamon geparelde. Maar als het echt een man is zoals Karin denkt, zullen de prels verdwijnen. Dan wordt Tuurke zoals Rikske!
Tegenwoordig hebben ze daar meer "chique" benamingen voor, zoals "opaline" in plaats van gepareld. Maar ik geef toch de voorkeur aan de eenvoudige dingen... ;D