29 maart 2024, 15:04:41

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Bianca

je hebt er nog een lezer bij hoor ;)
Vooral het voorstellen vind ik alijd errug leuk om te lezen........

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marc van de Kuifjes

5 februari 2006, 12:30:08 #16 Last Edit: 15 december 2008, 14:44:21 by Marc van de Kuifjes
Na een beetje denkwerk hebben we ook namen bedacht voor de volgende twee valkjes. Het zouden "Rikske en Fikske" worden. Rikske en Fikske waren 2 stripfiguurtjes die verschenen in een schooltijdschriftje eind jaren '60/begin jaren '70 en mijn favoriet stripverhaaltje toen ik zo'n jaar of 6-7 was ;)

Op 28 januari was het dan zover, Rikske kon afgehaald worden! :D
Het was niet alleen voor ons iets om naar uit te kijken, ook Karin keek ernaar uit want wij zouden Alexje voor haar meebrengen ;). Alexje woonde tot dan toe bij haar vorige eigenaar in Brasschaat, een buurgemeente van Schoten waar wij dus wonen. Dat was dus geen enkel probleem voor ons ;D

Na alweer een hartelijk ontvangst zijn we zonder Alexje en met Rikske weer naar huis gereden.


Het jongentje Rikske en zijn hondje Fikske:




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

5 februari 2006, 12:34:09 #17 Last Edit: 15 december 2008, 14:50:17 by Marc van de Kuifjes
Welkom Bianca ;D!

Citaat van: Bianca op  5 februari 2006, 12:14:31
je hebt er nog een lezer bij hoor ;)
Vooral het voorstellen vind ik alijd errug leuk om te lezen........




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mandy

Citaat van: Ida, Jefke en Rikske op  3 februari 2006, 10:11:32
Hoi Mandy,
Bedankt voor het complimentje.
Je hebt gelijk, met al die valkjes moest ik ook eens een dagboek beginnen ;D


Ha, je hebt mijn advies opgevolgd, goed zo! ;D
Leuk om je verhalen zo te lezen. En straks natuurlijk ook je mooie foto's laten zien hé. :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marc van de Kuifjes

5 februari 2006, 12:55:29 #19 Last Edit: 9 december 2007, 20:33:31 by Marc van de Kuifjes
Thuisgekomen met Rikske hebben we de kooi op enkele meters afstand van de grote kooi geplaatst. Dat was echter niet naar de zin van Rikske die, net zoals Jefke, gewend was om bij andere valkjes te zitten. ::) Hij krijste en vloog tegen de wand van de kooi aan om toch maar zo dicht mogelijk bij de andere valkjes te kunnen zijn... :o
Ik heb de kooi van Rikske dan maar zo dicht mogeijk tegen de andere kooi gezet, en nu was Rikske tevreden :)

Na enkele dagen hebben we Rikske voor het eerst uit de kooi gelaten, samen met de andere valkjes. Dat leidde soms tot chaos als ze met z'n drieen de lucht in schoten, het leek wel of ze geen van allen nog wisten waar ze konden landen ;D.
Jefke, intussen uitgegroeid to de grote leider onder de valkjes en super-macho-man, moest zich uiteraard laten gelden 8). Maar dat bleek soms wel tegen te vallen ;D. Jefke ging bij Rikske zitten en wilde Rikske verjagen door enkele keren uit te halen. Rikske echter, bleef gewoon rustig zitten en haalde even terug uit indien nodig, waardoor Jefke dan maar afdroop  ;D... Zat Jefke zoals gewoonlijk op mijn hoofd dan moest daar nu Rikske komen zitten en kon Jefke opkrassen :o! Het was tegelijk grappig en zielig om te zien ;)

Portret van Rikske:





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

5 februari 2006, 13:03:08 #20 Last Edit: 5 februari 2006, 13:09:19 by Ida, Jefke en Rikske
Hoi Mandy,
Ik heb je goeie raad inderdaad opgevolgd ;D!
Ik wilde eerst wachten tot ook Fikske er is maar deze morgen dacht ik... ik begin er maar meteen aan!  ;D
En als ik begin te schrijven dan stop ik niet meer 8) ;D

En wat die foto's betreft... dat zal momenteel even niet lukken want mijn eigen PC heeft gisteren de pijp aan Maarten gegeven. Ik kan dus nog wel foto's nemen maar ze voorlopig niet bewerken >:( Gelukkig was de garantieperiode nog niet verlopen. Ik hoop dat-ie vlug hersteld zal zijn... ::)

Citaat van: Mandy op  5 februari 2006, 12:52:03
Ha, je hebt mijn advies opgevolgd, goed zo! ;D
Leuk om je verhalen zo te lezen. En straks natuurlijk ook je mooie foto's laten zien hé. :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

 ;D ;D ;D

Herkenbaar, zie mijn dagboek!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Intussen is Rikske hier alweer een weekje. Jefke is er alsnog in geslaagd om zijn dominantie duidelijk te maken, ook al leek het in het begin dat hij zijn dominante plaats zou moeten afstaan. Jefke durft nog altijd naar Rikske uithalen maar dat is toch al heel wat geminderd. Hij is nu vooral nieuwsgierig naar wat Rikske doet en wil dan graag meedoen, en dat zie ik graag natuurlijk ;D
Ik begin me nu stilaan af te vragen hoe ik Rikske het beste in de grote kooi zou kunnen introduceren. Dat is uiteindelijk toch het prive-domein van Jefke en ze kunnen het buiten de kooi misschien steeds beter met elkaar vinden maar zal dat ook in de kooi zo zijn? ??? Als er iemand suggesties heeft laat het maar weten! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Ik denk dat ik hier nog heeeeel wat dagboeken te lezen heb ;D ;D
Ik heb mij tot nu toe enkel gefocust op het dagboek van Karin omwille van de nesten en de andere dagboeken links laten liggen (foei!). Dat moet nu eens gaan veranderen! ;)

Citaat van: Caroline op  5 februari 2006, 13:18:17
;D ;D ;D

Herkenbaar, zie mijn dagboek!!  ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Ik heb het tot nu toe steeds over 3 valkjes gehad, maar mijn dagboekje heet "Vier Kuifjes" dus er hoort nog een 4de kuifje te zijn ;)

Mijn wens was om ook nog een bont valkje te hebben. Toevallig vind ik Chico van Karin een bijzonder mooi valkje dus daar wilde ik wel een jong van ;D. En vermits er in het huidige nest van Chico maar een bontje zit zal dat dus nummer 4 worden :D. Dat wordt dus Fikske!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Ja, dat kleine bontje is een scheetje. Wat duurt wachten dan toch lang. Ik sta op de lijst van een van de 2 witmaskertjes. Ik moet dus ook nog heel even wachten  ;D Geduld is een schone zaak zeggen ze toch? Hahaha.
Rikske is volgens mij toch ook een broer/zus van Whooshy maar dan van het volgende nest? Toch wel leuk.

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes

we zullen allemaal met je mee wachten en de tijd wat aangenamer maken  ;) fikske is een heel mooi bont valkje en zal een lieve thuis bij jou vinden  ;) en als je je verhalenboek bijhoud kan karin je birdie's blijven volgen en dat is altijd weer leuk voor haar  :D .................. en voor ons ook  :P

groetjes marilyn

Marc van de Kuifjes

Ik moet zeggen... dat wachten went wel als je het allemaal al eens meegemaakt hebt, maar tegen de tijd dat het bijna zover is wordt het wel spannend natuurlijk ;D
Ik ben wel altijd nieuwsgierig naar hoe het valkje evolueert naar zijn uiteindelijke verenkleed. Maar het leukste is wel om het valkje dat je altijd alleen op foto gezien hebt, voor het eerst in het echt te zien!

Citaat van: Monky op  5 februari 2006, 17:17:48
Ja, dat kleine bontje is een scheetje. Wat duurt wachten dan toch lang. Ik sta op de lijst van een van de 2 witmaskertjes. Ik moet dus ook nog heel even wachten  ;D Geduld is een schone zaak zeggen ze toch? Hahaha.
Rikske is volgens mij toch ook een broer/zus van Whooshy maar dan van het volgende nest? Toch wel leuk.

Groetjes,
Monky




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique

Marc van de Kuifjes

Ga ik zeker proberen te doen hoor! Misschien niet alle dagen maar... alhoewel... nu ik eenmaal begonnen ben misschien toch alle dagen! ;D

Citaat van: marilyn op  5 februari 2006, 18:21:35
als je je verhalenboek bijhoudt kan karin je birdie's blijven volgen en dat is altijd weer leuk voor haar  :D .................. en voor ons ook  :P

groetjes marilyn




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -