28 maart 2024, 17:14:25

Pukkie en de rest

Gestart door Kolkkie, 11 juni 2003, 19:20:13

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Als het meezit komt op 4 juli Pukkie bij mij in huis. Ze is dan al hand tam. Ik houd haar dan apart van de rest in een andere kooi. Om zo te wennen. Wat is het beste om te doen om haar zo tam mogelijk te krijgen. Pukkie in een kooi naast de rest zetten, en veel aandacht geven, of haar toch in een aparte kamer zetten en natuurlijk veel aandacht geven?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

Aan de ene kant is het natuurlijk het best om hem apart van de rest te zetten zodat hij alleen maar oog voor jou heeft.

Maar aan de andere kant kun je hem ook naast de rest zetten, en hem zo toch tam krijgen terwijl hij de rest ook al een beetje kent, misschien is dit een betere manier.

Ik zou zelf kiezen voor de eerste manier omdat hij je dan heel erg goed kent, en wanneer je hem dan bij de rest zet blijft dit toch wel, of het verzwakt iets, maar dan steek je er even wat meer tijd in en dan moet het ook lukken!

Succes!!

Marianne

12 juni 2003, 01:41:37 #2 Last Edit: 12 juni 2003, 02:23:43 by Marianne
Hoi Kolkkie,

Als ik jouw verhaaltjes hier op het forum lees dat hebben jouw valkjes geen aandacht te kort volgens mij.
Ik zou hem/haar inderdaad apart in een kooi zetten maar niet op een andere kamer. Als de kooien bij elkaar staan dan wennen ze snel aan elkaar want ik neem aan dat Pukkie straks ook in je mooie voliere komt.

Veel succes met het wachten want het duurt nog even voordat het 4 juli is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi allemaal,

Dan komt Pukkie op de plek te staan waar nu mijn aquarium nog staat. Mooi naast de voliere.

groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

Ik heb ook een aquarium   8)
Leuk he, diertjes!

Kolkkie

Hoi Remco,

Leuk, maar het aquarium gaat de deur uit. Wil me echt op valkjes gaan richten. Later als ik op mezelf woon, komt er wel weer 1, maar zit nu met de ruimte op mijn slaapkamer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

12 juni 2003, 14:00:30 #6 Last Edit: 12 juni 2003, 14:00:52 by Remco_Ultee
ohh....
Mijn vissen worden heel oud en zijn erg sterk dus die heb ik nog wel een hele tijd, maar later houdt ik valkparkietjes+een heel groot aquarium met hele grote vissen  :) :)