3 mei 2025, 21:05:22

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Anja

Nou Yara is al een stuk opgeknapt maar Yeni was tot gisteravond nog heel zielig.
Yeni wilde ook niet op stok om te gaan slapen en heeft tot bijna 12.00 uur toe aan de tralies van de kooi gehangen.
Toen vond ik het genoeg en heb haar op stok gezet want ook ik wilde gaan slapen.
Vanochtend kwam ik beneden en wat zag ik tot mijn verbazing.......................... Yara en Yeni dicht tegen elkaar aan samen op 1 stok. Mijn mond viel open van verbazing :D
Normaal blaast Yeni heel erg naar Yara en nu zaten ze samen tegen elkaar. Toen ze uit de kooi waren begon Yeni gelijk weer met blazen. Zal de natuur wel zijn.
Nu gaat het stukken beter met ze. Ook het nachtlampje heeft wel effect gehad. Bij mij is het 's nachts echt pikkedonker omdat ik rolluiken heb.
Heb net als troost kattegras laten halen. Staat nu op de vensterbank want dat moet nog groeien.
Ook hebben ze wat lekkers gekregen. Snoepzaad yara was er dol op en de andere 2 wilde niets.
Nou ja graag of niet hoor.
Heb nog wat foto's.

Yunah op de tas

Nieuwe speeltje en Yeni is er als de kippen bij

Ook Yara wil op de tas

He wat doe jij hier

Allemaal fohnen en wat ze genieten.

Groetjes Anja

Bello

Fohnen?

Had je ze dan gewassen???

Ziet erwel leuk uit hoor een groepje valken.

Straks ben ik ook met zijn 2en.

Bello

Momenteel heb ik een pokkebui, moet ik in mijn hok blijven zitten. Grrrrrr
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Ben ik weer...

Waar heb je dan gekleurde speelgoed gekocht waar Yeni mee aan het spelen is.

Zoiets heeft Chantal ook.

Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Ja ze waren in bad geweest en dan fohn ik ze wel eens droog.
Dat vinden ze heerlijk. Ze genieten dan echt mat z'n drieen.

Groetjes Anja

Yara Yeni en Yunah,

He Bello waarom heb je een pokkebui en hoe komt dat toch.
Wij hebben er bijna nooit geen last van maar dat komt misschien wel omdat wij met z'n drieen zijn en jij bent nog alleen.
Veranderd wel als er een vriendeje of vriendinnetje bij komt.
Nou zet de bokkepruik maar gauw af.

Groetjes Yara, Yeni en Yunah

Anja

Dat speelgoed heb ik gewoon in de speelgoedwinkel gekocht.
Bij het baby speelgoed.
Alles wat goedgekeurd is voor baby's kun je gebruiken voor je valkjes.

Groetjes Anja

Bello

Ikke ben in de rui en dat vind ik totaal niet leuk, ik ga wel iedere dag in bad.

Vitaminientjes krijg ik ook, variatie in mijn eten heb ik ook.

En ja ik zit alleen daarom krijg ik ook een maatje.

Bello

Anja

Hoi Bello,

Ik weet wat het is in de rui zijn.
Ik ben er bijna vanaf. Maar mijn rot humeur viel eigenlijk wel mee vind ik zelf. Was wel erg stil en ik floot veel minder.
Nu kom ik weer tot leven en is het gedaan met de rust. ;D ;D ;D.

Groetjes Yunah.

Anja

Hoi hoi,

Nou na de geschrokken nacht van enkele dagen geleden gaat het weer beter met Yara en Yeni.
Yeni wil alleen niet op stok en ik zette haar elke avond op stok. Nu heb ik dat 2 avonden niet gedaan en als we 's morgens beneden komen dan zit ze gewoon op stok. Daar hoef ik me ook al geen zorgen meer om te maken. Yunah en Yara gaan steeds meer intresse in elkaar tonen wat natuurlijk weer minder leuk is voor Yeni.
Yara is al erg tam en is ook erg lief. Kan ook een dondersteen zijn hoor. Waar Yara geen zin in heeft dat doet ze ook niet.

Maandag ochtend had ik een lekker bakkie thee gemaakt (wat ze hier lekker vinden vooral karamelthee) en ik had de koekjestrommel op tafel gezet.

Zie hieronder wat er gebeurde. Moest zelf wel erg lachen hoor.

mmm wat is dit

dat is heerlijk

oei oei betrapt

en dit is het resultaat

Whahahahah ik moest zo lachen dit is toch te gek. ;D ;D

Groetjes Anja

Riny

Hoy Anja
Wordt dan nog maar eens boos, als je zoiets ziet.
De koektrommel zullen ze niet snel vergeten.
Maar dan zul je toch nog een valkje erbij moeten zoeken om je kwartet compleet te maken.
Groetjes Riny :D

Anja

Hoi Riny,

We hebben al een valkje uitgezocht bij Chantal. De babies zijn pas een paar dagen oud dus over een week of 9 A 10 hebben we er een valkje bij.
Ik vind dat zielig voor Yeni dat ze nu alleen zit vandaar.
We weten nog niet of Yara een pop is. Is een witmasker en dat weten we pas na de eerste rui.
Tja boos worden kon ik in ieder geval niet meer.

Groetjes Anja

Bello

Foei,

en dat met zijn 3en wie geeft nu wie de schuld?
Ja als je zo iets ziet moet je wel lachen maar onderussen ben je toch een beetje boos.

Gelukkig weet Bello als wij iets aan het eten zijn hij zijn kooi in moet ook als we visite krijgen en met hete koffie of thee zitten (doet hij ook zonder te mokken hoor)

Groetjes Bello

Anja

Hoi Hoi,

Zo zie je maar dat elk valkje anders opgevoed wordt he.
Als we visite krijgen gaan ze hier ook in de kooi.
Sinds we het nachtlampje 's nachts aan hebben zijn ze niet meer geschrokken gelukkig.
Met Yara gaat het steeds beter. Wordt ontzetten tam maar dat kan ook niet anders als ze van Chantal af komen he.
Zal eens kijken of ik nog wat foto's heb.

waar is iedereen

even mijn veren poetsen

nieuwe zitplaats van Yeni

piep hier is Yunah

Groetjes Anja

Bello

Ja Bello gaat zich ook uitsloven als we bezoek krijgen.

Morgen komen zijn opa's en oma's weer (onze ouders dus).

Dan mag hij er wel even uit maar dan toch weer veilig in zijn kooi.

We hebben Bello het woord foei geleerd als hij iets doet wat niet mag en daar luistert hij goed naar.

Gelukkig heeft hij het op je hoofd gaan zitten snel afgeleerd.

Groetjes Bello

Coco en Chantal

Hallo Anja

Wat een leuke foto's weer zeg, het zijn alle 3 hele lieve schatjes :-*

Groetjes Chantal en de valkjes

Anja

Hoi Chantal,

Het zijn idd schatjes en 3 kleine boefjes af en toe.
Maar dat mag hoor er moet wat leven in de brouwerij zijn zullen we maar zeggen.
Op zich weten ze ook wel wat wel en niet mag (bv aan het behang bijten).
We kijken al vol smart naar valkje nummer 4 uit.

Groetjes Anja