7 juni 2024, 06:39:58

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Ineke


Yahoo is wel lief, zeg!

Zo te lezen gaat t de goede kant op met Yobi, wat n goeie kweker, die komt gelijk als s.o.s. hulpdienst!

Anja

Citaat van: Coco en Chantal op 13 oktober 2006, 08:04:35
Goede morgen

Ik ben gisterenavond thuis meteen begonnen met pap te geven aan Yoby met vitamine druppels.
Ik heb haar voor het eten gewogen en toen was ze 74 gram, na haar papje woog ze 82 gram, dus een lekker vol kropje.
Ook heeft ze al wat zaad gegeten.

Vanmorgen zag ik Yobi zaad en eivoer eten en heb Yobi meteen even gewogen , Yobi woog 76gram.

Groetjes Chantal






Goedemorgen Allemaal,

Zoals in bovenstaand bericht is Yobi nu dus bij Chantal.
Dat voelt idd een stuk zekerder voor mij.
De andere valkje missen Yobi enorm (wij ook hoor) en lieten dat gisteren echt wel even merken. Ze bleven roepen en waren allemaal wat van slag.
Toen ze de kooi in moesten voor de nacht ging er niet 1 valkje op de plek van Yobi zitten. Of ze willen zeggen die komt echt wel terug.
Ik hou jullie op de hoogte zo gauw ik iets weet van Chantal dan weten jullie het ook.

Enne Chantal,

Je bent de beste kweker die ik ken.



Dat mag gerust gezegd worden. Ben ontzettend blij met je.


*Petra*



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Coco en Chantal

13 oktober 2006, 11:12:09 #273 Last Edit: 13 oktober 2006, 12:03:20 by Coco en Chantal
Hallo Anja

Een mooier compliment kan je niet krigen als hobbykweekster .
Vind het echt super lief van je Anja.

Mijn valkparkietjes komen op de 1ste plaats, ook al zijn ze verhuist.

Op dit moment zit ik samen met Yoba achter de pc en zit ze wat met mijn haar te spelen. ;D


Ook vanmorgen heb ik Yoba gewogen, ze woog 76 gram en na haar papje 84 gram.
Daarna heeft ze nog eivoer en zaad gegeten.

Ik hou haar constant in de gaten en zal haar lekker vaak bij mij laten zitten, ze word even heel erg verwend door mij hihi :P

Groetjes Chantal en speciaal van Yobi een dikke kus :-*



Groetjes Chantal en de valkjes


Anja

Hoi Chantal,

Hoe kan dat nou ??? ???
Yiba zit bij mij hahahahahah
Je bedoelt Yobi. Die namen ook allemaal he.
Fijn te horen dat Yobi het wat beter doet.

Ik vind het fijn dat je toch nog de kweker achter je hebt staan ondanks dat de valkjes verhuisd zijn. En ik vind dat dat ook gezegd mag worden vandaar. Gewoon SUPERRRRRRRRRRRR

Geef Yobi maar een hele grote dikke kus terug  :-*


Coco en Chantal

Oeps Sorry Yobi dus haha (heb het meteen veranderd), word er helemaal verward van Yiba -Yobi whaha ;D.
Word ook al een dagje ouder hihi 8)
Groetjes Chantal en de valkjes


Anja

Wacht maar tot we nummer 7 bij je komen kopen. Dan wordt het nog moeilijker.
Een 7de naam bedenken gaat me toch een stuk moeilijker af dan ik dacht.
Krijg bijna niets meer verzonnen.
Weet ook nog niet of ik de naam met een Y laat beginnen.

Enne kan zien dat je de naam hebt veranderd maar nu staat er Yoba  ;D ;D


*Petra*



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja



Oeps Sorry mond voorbij gepraat.

Ja nummer 7 komt ook. Maar ik weet nog niet welke. Weet dat het een bonte wordt.
Uit hetzelfde nestje waar Teuntje uitkomt.
Ben mede daarom zo nieuwsgierig wat Dorothé kiest.
Ik heb voor mezelf een keuze gemaakt maar eerst kiest Dorothé.

En dan nog een naam  ??? ???


*Petra*

Echt waar??? LEUK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Past dat ook nog gewoon in jouw kooi??
Zal ik het derde Teuntje dan meenemen ...  :-\

Groeten Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja



Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk past dat nog. De kooi is een eet en slaapplek meer niet. Ze zijn meestal allemaal uit de kooi.
Het Teuntje wat overblijft dat gaat dan naar jou whaaahaaaa


Bello

Ja leuk dan hebben we allemaal een valkje uit het Teuntjesnest.

Morgen laat ik het weten welke het is geworden, want op de foto is het toch anders dan in het echt, en welk valkje bij ons wilt gaan wonen dat weten we morgen pas.


Dusssss Anja en Petra nog 1 nachtje slapen!!!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Allemaal,

Onderstaand de mail van Chantal.

Hay Anja

Yobi is net wakker en zit nu lekker bij mij achter de pc.
Heb Yobi net gewogen en ze weegt 78 gram.
Straks krijgt ze nog een keertje pap met vitamine, voor de rest gaat het wel goed met haar.
Ik hou haar dit weekend zeker nog hier , niet zo leuk voor jullie natuurlijk, want ik begrijp dat jullie haar heel erg missen.

Met yahoo gaat alles prima, hij weegt 88 gram en is sinds vandaag overgegaan op 1 papje, die krijgt hij dus straks, was vanmorgen wel even mopperen hoor haha, lieten even horen dat ze er niet mee eens waren dat ze geen papje kregen hihi.

Yobi loopt nu op ons buro, kijkt wat ze kan slopen hihi

mail je morgen weer hier ook nog een foto



Groetjes Chantal en Yobi


Verder zegt men 1 komt nooit alleen. En dat klopt hoor.
Vanmorgen kwamen wij beneden en alles zat onder het bloed. De valkjes, de kooi, de muur, de kast etc.
Ik heb meteen alle valkjes nagekeken en het bleek van Yeni af te komen. Ze heeft weer de vleugel helemaal kapot. Ze mist naar mijn idee ook veel pennen in de vleugel.
Heb meteen met lauw water het bloed verwijderd ( voor zover dat mogelijk was) en heb haar suikerwater gegeven.
Ze ziet er niet uit. We hebben alles maar afgepoetst en de indeling van de kooi veranderd.

Nu is mijn vraag:
De pennen in de vleugel die ze nu mist groeit dat nog gewoon aan of blijft ze deze altijd missen?
Het is en blijft een trubbelvogeltje.


Bello

hehe wat is dat dan???

Gaat het nu weer een beetje met Yeni?

Wij hebben vanmorgen al een nachtlampje gekocht als Teuntje bij ons komt wonen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Dorothé,

Het gaat wel weer met Yeni. Ze zit nu het liefste bij je en is alweer flink aan het poetsen. Soms wat te lomp wat dan weer een gekrijs als gevolg heeft.

Een nachtlampje heb ik al 1 dus daar ligt het niet aan. Ze zal neem ik aan wel geschrokken zijn van het een of ander.
Jammer dat ze niet kan praten dan had ze me het kunnen vertellen.