19 maart 2024, 05:32:22

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Anja

4 februari 2006, 15:17:42 Last Edit: 29 september 2008, 22:20:19 by Anja
Hallo,

Ik heb enige tijd geleden jullie hulp ingeroepen voor mijn tweede valkje. Ik had al een Lutino genaamd Yunah ( 7 maanden oud) en rond kerst hebben we een tweede lutino erbij gekocht genaamd Yeni( 3maanden oud).
Ik ontdekte bij Yeni dat ze zwarte onlasting had. Ik heb toen jullie hulp ingeroepen en alle adviezen die me gegeven werden heb ik opgevolgd. Ik heb haar met de hand bijgevoerd, druivensuiker opgelost in water gegeven. eivoer met roosvicee gegeven en ze knapte inderdaad op. Ik was iedereen ontzettend dankbaar en ik was dolblij dat het met Yeni weer goed ging.
Tot 15 januari jongstleden. Ik kwam thuis en ik ontdekte dat ze bloedde op haar buikje, net tussen de pootjes. Ik heb hier gelijk gevraagd wat ik moest doen en verteld dat ik de wond had ontsmet met Betadine. De wond heeft ze waarschijnlijk opgelopen doordat ze elke keer uit de kooi springt.
Het bloeden stopte en ik heb de wond in de gaten gehouden en na een paar dagen heb ik haar in een bakje met lauw water gezet zodat de veertjes aan haar buik wat zuiverder werden.
Echter werd ze ongeveer een week geleden verkouden. Ze doet niets als niezen en uit haar neusgaten komen grote snotbellen.
We zijn er afgelopen dinsdag mee naar de dierenarts gegaan en die heeft geluisterd en het rommelde nogal van binnen. We hebben een zalfje gekregen voor de wond en een drankje voor de verkoudheid. Dit moet ik haar 2 keer per dag 0.25 ml toedienen. Ze moet echt alles binnen krijgen. De dierenarts vertelde dat dit wel eens moeilijk kon worden omdat het een erg vies drankje blijkt te zijn. Maar ik moet zeggen ze neemt het goed in.
Komende dinsdag gaan we terug naar de dierenarts om te zien of het beter is dan een week geleden.
Yeni heeft in haar korte leventje wel al veel tegenslagen moeten verwerken en ik hoop dat ze dan ook weer beter wordt.
Ze is wel erg alert, klimt door de kooi, slaapt op 1 pootje, eet en drinkt goed, dus aan het gedrag is niet te merken dat ze ziek is.
Ik wilde jullie toch op de hoogte houden hoe het Yeni verder verging dus vandaar hier mijn verhaal.

Groetjes Anja




Yeni op de tafel


Yeni op de aanrecht

Yeni wordt gefohnt

Yeni en Yunah op verkenning

samen tv kijken

Van alles zo moe geworden dus tijd voor een dutje  :'( :'( :P

Marjans

hoi heel veel sterkte met yeni hoop dat ze snel beter wordt. Zoveel al meegemaakt in haar korte leventje hoop dat ze nu niks meer krijgt aan ziektes. dus kroel haar maar lekker.
groetjes van marjans en haar valkjes.

Anja

Hoi Marjan,

Dank je wel voor je reactie en ze worden allebei lekker gekroeld.
Verder hoop ik dat haar verenpak ook net zo mooi wordt als van Yunah.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Anja
Het is eigenlijk heel normaal dat Yeni nu niet mooi in de veertjes zit.
Het is ook niet niks wat dat kleine ding al allemaal achter de rug heeft.
Ik hoop dat jullie dinsdag goede berichten horen bij de DA.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey,

wat leuk dat je en dagboek bent begonnen en dat alles nu goed gaat. Ik ga mijn best doen om alles te volgen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Hallo Allemaal,

Ben zojuist met Yeni naar de dierenarts geweest. Het klonk allemaal goed en ze vond dat Yeni er goed uitzag. Ik mag stoppen met de medicijnen maar als ze een terugval krijgt moet ik direct weer beginnen met de medicijnen.
De zwelling bij de wond was ook weg en ik hoef ook de zalf niet meer te gebruiken. Er zit nu een korst op en die plukt Yeni er zelf wel af.
Dus dat is nog eens goed nieuws. Ik ben zo blij.
Wat het verenpak betreft komt dit vanzelf inderdaad wel goed.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Anja
Dat is goed nieuws!
En je zult zien voor je het weet zit Yeni prachtig in de veren.
Groetjes Riny :D

Anja

Yeni heeft nu 6 dagen geen medicatie meer en ze leeft helemaal op. Ze poets haar veertjes en is erg nieuwsgierig. Ze wil overal kijken wat alles is. Het ziek zijn heeft wel 1 positieve kant gehad. Ze is namelijk heel erg handtam geworden.
Verder vind ze het ook heel fijn als je haar in haar nekje kriebelt.
Ze komt ook goed in de veren te zitten. Nu heeft veel minder kale plekken. Alleen 1 kale plek die blijft denk ik. Deze zit achter de kuif op haar koppie.

Ze worden gekriebeld en dat vinden ze fijn.

wat lief he.



Riny

Hoy Anja
Dat zijn zeker lieve foto's,en wat fijn dat het zo goed gaat met Yeni.
Dat plekje hebben veel lutino's achter op het kopje.
Dat heeft te maken met doorfokken.
Groetjes Riny :D

Anja

Hoi Riny,

Ik ben ook erg blij dat het goed gaat met Yeni.
Dus het klopt dat dit plekje altijd kaal blijft.
Ik heb net jou foto's zitten te bekijken maar jij hebt echt mooie en veel valkjes.

Groetjes Anja

Riny



Hoy Anja
Bedankt voor het mooie compliment.
Ik ben supertrots op al mijn valkjes,maar vooral op mijn lutino's ,geen een met een kaal kopje.
Groetjes Riny :D

Ineke

Wat n prachtige foto's Anja en je beschrijft t zo levendig. Ik krijg er n brok van in mijn keel

Christine

Wat een prachtige foto's!! Ik snap je gevoel! Valkjes kunnen zo heel lief zijn ondanks je goede zorgen voor hun hebt!  ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anja

Het ging zo goed met Yeni tot vandaag.
Vanmiddag kwam ik thuis en toen zat er op de stokken in de kooi bloed. Yeni zat heel stil op haar stokje. De wond tussen haar pootjes bloedde. Ze heeft zelf de korst eraf gepikt doordat dit waarschijnlijk irriteerde. Heb de wond gelijk schoon gemaakt met betadine en gelijk een bericht geplaatst bij de topic spoed.
Heb het bloeden weten te stoppen en ben dus met Yeni terug gegaan naar de dierenarts.
Daar aangekomen wist ze me te vertellen dat Yeni toch aan de wond zal blijven pikken. Ze wilde in eerste instantie een vloeibare pleister op de wond doen maar dacht dus dat Yeni dit er ook zo weer af heeft liggen.
Ik heb toen een kapje mee gekregen wat ik rond haar nekje moet doen zodat ze niet meer aan de wond kan plukken. Verder heb ik zalf gekregen die ik 2 maal per dag op de wond moet smeren. Dit moet voorkomen dat de wond ontstoken raakt. Ik heb er zo'n verdriet van. Nou maar hopen dat de wond helemaal geneest en dat ze in ieder geval blijft leven.

Groetjes Anja

Riny


Hallo Anja
Maak je maar niet teveel zorgen.
Doordat kapje kan Yeni het wondje niet opnieuw open pikken.
Ze zal er wel last van hebben maar vertroetel haar maar wat meer.
Ze is nu wat beperkt in haar bewegingsvrijheid,kan moeilijker klimmen en klauteren.
Maar het os voor haar eigen bestwil.
Veel beterschap Riny :D