12 mei 2025, 23:17:05

kleur van de ring

Gestart door Roma, 2 februari 2006, 17:14:12

« vorige - volgende »

Roma

hoi,hoi ik heb een vraagje ik heb gisteren een nieuw valkje gekregen maar zij draagt een groene ring,weet iemand wat dit betekent.
Roma

Henry

dat is van het jaar 2005

henry

Monky

Groen is volgens mij de kleur van 2005.
Je valkje is dus geboren in 2005.

Groetjes,
Monky

Agnes

Op een ring staat een unieke code:

1 van mijn valkjes heeft PB 655 55 05 054 en de ring is groen.

PB 655 is het nummer van de kweker, in dit geval Peter en Angelique van deze site.

55 is de ringmaat, 05 het jaar waarin het geboren is, en 054 is het 54ste valkje van dat jaar dat bij hen geringd is.

De meeste kwekers houden in hun administratie bij waar hun valkjes heen gaan.
Mocht bv je valkje wegvliegen en gevonden worden, dan is ie aan de hand van het ringnummer weer terug te leiden naar de kweker,....en weer naar jou.

Groetjes van Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Roma

Dank jullie voor de reacties.Ik kreeg dit valkje van mijn man eergisteren omdat ik een koppeltje had maar het vrouwtje wilde 'het' niet doen.En mijn man was zo lief om een 2de vrouwtje te kopen.hij zij dat die meneer waar hij haar gekocht had zei dat ze een maand of 8 was. Dus de kleur vd ring 2005 zou dit kunnen kloppen.
Roma

Christine

Ja ik heb drie jongen van 2005 allemaal met een groene ring aan die van jou zou dan ergens rond juli 2005 ofzo geboren zijn!!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Roma

hoi,Christine,dank je. nu ben ik echt benieuwd wat gebeurd. De man wil wel,zijn pop niet en de nieuwe van 2005 zit klaar voor hem en .....dat wil hij niet. Kweken .....tsja ik heb al 2 jaar geduld op gebracht en mijn man vond het zielig vandaar die nieuwe pop erbij.Alles gehaald één broedhok hangt één staat op de grond.Harry heeft het er druk mee. maar het lijkt wel of zijn eigen Parel hoogtevrees heeft.en och arm magic wil en mag niet Dus nu maar weer geduld hebben:
thanks van Roma